Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 13:58

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
Hallo tweakerts,

Ik heb onlangs de HTC Vive een dag kunnen gebruiken en ben erg te spreken over het apparaatje zelf. Nou wil ik hem ook kopen voor thuis en daar ben ik aan het kijken voor het zo optimaal en efficient mogelijk maken van de ruimte en hoe ik de bekabeling doe en of het ook uberhaupt mogelijk is. Is er misschien iets dat ik over het hoofd zie? Kan ik tussen de verschillende stations zomaar een Switch knallen die twee poorten met elkaar verbind waardoor het niet boeit over er package headers bij zitten of niet (eg videosignaal over UTP knallen is niet hetzelfde protocol als daadwerkelijke data) en zo ja, is hier een specifieke naam voor? Ik loop namelijk een beetje vast of dit een solide/werkbare manier is.

Ik heb in de meterkast een patchpaneel met een Zyxel GS1920-24 switch. In elke kamer heb ik UTP kabels getrokken in de muren van twee UTP kabels.
UTP Kabels in het huis zijn CAT 5.
De overige hardware die ik mogelijk ga gebruiken:
- IOGear GUCE64 (USB naar UTP)
- Een 4K HDMI naar UTP converter

Het volgende heb ik al gevonden op reddit
Hier staat ook de IOGear GUCE64 alleen hier wordt wel gebruik gemaakt van een enorm lange actieve hdmi kabel om het signaal over heen te knallen. Ik wil dit alleen niet. Ik weet dat ik voor 2160x1200 @ 60hz minimaal 350Mhz over de kabel moet kunnen pompen (wat bij CAT6a 500Mhz), dus deze kabels moet ik nog trekken (CAT 5 kabels vervangen).
Als blijkt namelijk dat de verbinding tussen het usb station (USB -> UTP naar UTP -> USB) en de video converter (HDMI -> UTP naar UTP -> HDMI) een aansluitende verbinding moet zijn zonder een switch er tussen dan moet ik zoeken naar een andere oplossing.

Ik heb hieronder met staruml zitten kloten om mijn situatie uit te leggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tkF31Jn.jpg

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beiden lijken geen ethernet devices te zijn, een switch ertussen gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
TommyboyNL schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:26:
Beiden lijken geen ethernet devices te zijn, een switch ertussen gaat dus niet werken.
Is er dan ook niet iets (een techniek of iets dergelijks) die binnen managed switches gebruikt kan worden om twee poorten aan elkaar te linken waardoor het signaal dat binnenkomt over de andere lijn wordt doorgestuurd (hetzelfde als dat je twee utp kabels aan elkaar koppelt met een koppelstukje?

Mijn kennis over netwerken en dat soort dingen reikt helaas niet heel erg ver. :/ Ik heb alleen vaak even een duwtje in de goede richting nodig.

Edit:
Na een beetje zoeken heb ik het volgende gevonden om mogelijk het netwerk probleem te kunnen oplossen voor de HDMI converter (het kost wat, maar dan heb je ook wat je wil).

[ Voor 17% gewijzigd door jopitan op 27-03-2017 16:40 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 16:54
jopitan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Edit:
Na een beetje zoeken heb ik het volgende gevonden om mogelijk het netwerk probleem te kunnen oplossen voor de HDMI converter (het kost wat, maar dan heb je ook wat je wil).
Niet echt, de Vive draait op 90Hz. Deze module ondersteunt maximaal 60Hz. Dat is nog lager dan de DK2 deed, oftewel niet ideaal. Verre van. Daarnaast is het nog de vraag hoeveel vertraging het oplevert. In getallen mag het wel laag zijn, maar hoe je dat ervaart in VR kan heel erg tegenvallen.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
SacreBleu schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:01:
[...]

Niet echt, de Vive draait op 90Hz. Deze module ondersteunt maximaal 60Hz. Dat is nog lager dan de DK2 deed, oftewel niet ideaal. Verre van. Daarnaast is het nog de vraag hoeveel vertraging het oplevert. In getallen mag het wel laag zijn, maar hoe je dat ervaart in VR kan heel erg tegenvallen.
Dat is een goeie! Ik had er zelf overheen gelezen dat hij maar max 60hz ondersteunt. Enige aanbevelingen van HDMI naar UTP converters zijn van harte welkom, prijs is een soort van af te wegen of ik het waard vind of niet. (eg max 200 euro voor een converter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel_1983
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-07 23:58
Technisch gezien zou de het op die manier moeten kunnen werken, maar dan moet je inderdaad de switch ertussen uit halen.

Die converters zijn bedoeld om rechtstreeks op elkaar aangesloten te worden met de UTP kabel ertussen, en niet via een switch.

De converter die Jopitan linkt zou inderdaad wel via de switch moeten kunnen, maar het is dan inderdaad de vraag of dat een goede ervaring op gaat leveren, en dan moet je nog een soortgelijke adapter vinden voor de USB poorten.

Ik vraag me af of het uberhaupt een goede ervaring oplevert met die adapters ertussen.
Op papier kan het er allemaal wel werkend uitzien, maar of dat in de praktijk te vertalen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
jopitan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:06:
[...]

(eg max 200 euro voor een converter)
Voor dat geld heb je bijna een draadloze set voor de Vive:
nieuws: HTC presenteert add-on die Vive-headset draadloos maakt

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
Wow dat was mij nog niet eens opgevallen! Ik vraag mij alleen wel af of deze door de (nogal) dikke muren kan hier. Ik heb niet voor niks in elke kamer bijna 4 UTP aansluitingen zitten. Maar ik zal er even verder naar kijken _/-\o_

Edit:

Nader lezen van het onderwerp blijkt het eentje te zijn die de kabels tussen de VIVE en de Link Box weg halen. Helaas is dat niet wat ik zoek (overigens wel handig om er bij te kopen)

[ Voor 14% gewijzigd door jopitan op 27-03-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
jopitan schreef op maandag 27 maart 2017 @ 18:18:
[...]

Wow dat was mij nog niet eens opgevallen! Ik vraag mij alleen wel af of deze door de (nogal) dikke muren kan hier. Ik heb niet voor niks in elke kamer bijna 4 UTP aansluitingen zitten. Maar ik zal er even verder naar kijken _/-\o_

Edit:

Nader lezen van het onderwerp blijkt het eentje te zijn die de kabels tussen de VIVE en de Link Box weg halen. Helaas is dat niet wat ik zoek (overigens wel handig om er bij te kopen)
Hoe ga je de pc in de andere kamer bedienen?

De Vive is een 1st gen apparaat met 1st gen kuurtjes dus je zal regelmatig moeten switchen tussen de bril en je pc om het eea te tweaken. Als je computer in een andere kamer staat is dat niet handig.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan

jopitan

It's just a fact

Topicstarter
ChojinZ schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Hoe ga je de pc in de andere kamer bedienen?

De Vive is een 1st gen apparaat met 1st gen kuurtjes dus je zal regelmatig moeten switchen tussen de bril en je pc om het eea te tweaken. Als je computer in een andere kamer staat is dat niet handig.
Ik heb een steamlink geconnect aan de gamepc boven en als dat niet werkt heb ik nog logmein draaien op de pc. Dus dat gedeelte heb ik wel gecovered.

Edit:
Ik heb even door zitten zoeken en kwam een NTI USB2-C5-LC hub tegen. Deze kan het signaal van USB omzetten naar UTP en dit via een switch verwerken om daarna door te sturen naar de game pc. Ik ga ook even kijken of ik mogelijk de steam link kan gebruiken voor de USB alleen en dan hoef ik alleen nog maar een oplossing te zoeken voor de video transfer.

[ Voor 29% gewijzigd door jopitan op 28-03-2017 12:16 ]

Pagina: 1