Ik heb een probleem waar ik op Google geen oplossing voor kan vinden, wellicht gebruik ik de verkeerde zoektermen want kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die hier tegenaan loopt. Ik heb het volgende stukje code:
Wat ik hiermee wil doen is de class properties 'username' en 'password' vullen met de gegevens uit de $settings array. Echter krijg ik de volgende foutmeldingen:
Ik heb geen flauw idee waarom deze fouten verschijnen, de variabele bestaat toch gewoon? Iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?php class TestAPI { protected $username; protected $password; public function __construct($settings = []) { $default = [ 'username' => 'root', 'password' => 'test123' ]; $settings = array_merge($default, $settings); foreach ($settings as $k => $v) { $this->${$k} = $v; } } } $api = new TestAPI(['username' => 'user']); |
Wat ik hiermee wil doen is de class properties 'username' en 'password' vullen met de gegevens uit de $settings array. Echter krijg ik de volgende foutmeldingen:
code:
1
2
3
| Notice: Undefined variable: username in .. on line 16 Fatal error: Cannot access empty property in .. on line 16 |
Ik heb geen flauw idee waarom deze fouten verschijnen, de variabele bestaat toch gewoon? Iemand enig idee wat er fout gaat en hoe ik dit kan oplossen?