Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN op routerniveau instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:15
Beste Tweakers,

Ik hoop dat deze topic op de juiste plaats staat, zoniet alvast mijn excuses voor het ongemak!

Sinds kort heb ik een abonnement bij VPN-dienst Mullvad. Ben daar zeer tevreden over.
Het is echter lastig om dit op elk toestel apart te gaan configureren, dus wil ik dit op routerniveau gaan voorzien.

Ik ben klant bij Telenet en heb een DOCSIS 3.0 router.
Hoe kan ik dit geconfigureerd krijgen, ik vermoed dat dit niet kan?
Moet ik zelf een router kopen?

Ik heb al eens gegoogled, maar helaas zonder resultaat.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Alle reacties

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 13:36
Met de gegeven informatie is er eigenlijk geen advies te geven. DOCSIS 3.0 is een standaard en aan de hand daarvan kunnen we niet vaststellen over welke router je beschikt en wat de mogelijkheden zijn.

1) Is de DOCSIS 3.0 router geleverd door Telenet of heb je deze zelf aangeschaft?
2) Wat is het type/merk van de router?

Op basis van de antwoorden op de hierboven gestelde vragen kan er een beter antwoord geformuleerd worden.

Op dit moment kom ik niet verder dan:
Koop een router die de VPN provider ondersteund en plaats deze tussen de DOCSIS 3.0 router en alle andere apparaten.

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14:15
Is aangeleverd door Telenet en is zowat de nieuwste die op dit moment beschikbaar is (heb nog maar tweetal jaar Telenet-aansluiting).
Het exacte merk en type kan ik pas vanavond geven.

Kan je een eigen router zomaar achter de Telenet-router zetten?

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Dreifarben schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:21:

Kan je een eigen router zomaar achter de Telenet-router zetten?
Ja hoor, maar je moet wel met wat dingetjes rekening houden.
1. Als je Telenet router in bridge gezet kan worden zal "jouw" router (de nieuwe dan dus) als WAN-router fungeren. Vervolgens kun je alles direct m.b.t. VPN direct hier op configureren.
2. Als je Telenet router niet in bridge gezet kan worden zul je nog e.e.a. moeten configureren m.b.t. NAT, en wellicht ook nog wat firewall dingetjes in je Telenet router.

Optie 1 is vele male makkelijker, en voor jezelf ook beter te beheren.

Oftewel: de kans is zeer aanwezig dat het kan, alleen welke methode hangt af van je router en/of provider. Maar als je aan VPN wil beginnen (zeker op router niveau) dan is een beetje basis-kennis networking niet vervelend.

[ Voor 14% gewijzigd door EricNL op 27-03-2017 14:18 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL