Toon posts:

Modem sharing met een Novell server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,
Zoals Novellgebruikers misschien weten is het mogelijk om in een LAN met Windows clienten en een Novell Server (b.v. Netware 5)de op de server aangesloten modem/isdn via de windows client te gebruiken.
Het progje van Novell zelf maakt viruele compoorten op je windows client aan en "captured" deze verbinding via het LAN naar de server.
Het progje, (dat Novell zelf heeft gemaakt),op zich werkt goed (Ik heb het over het progje Win2NCS)) maar....werkt alleen NIET onder TCP/IP!!
Novell maakt er (tot nu toe) geen nieuwe versies voor dus ben je genoodzaakt om IPX als netwerkprotocol erbij te installen.
Mijn vraag is : weet iemand van jullie of er een programma bestaat die dit dus wel kan onder TCP/IP???

Alvast bedankt!

Pinolief

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
zekers,

enkele jaren geleden had ik een vergelijkbare situatie, ook hier moest een modem worden geshared op het netwerk, (ik deed dit ook via een novell server, 3.11 overigens) het tooltje STOMPER werkt als een speer, doet het met ipx/spx/netbios/tcp etc.

http://www.boransoft.com/boran/stomper/index.html

dit is de site

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
@zwelgje2

Bedankt voor de snelle reactie!
als ik op de website van stomper kijk lijkt het erop dat dat inderdaad het pakketje is wat ik zoek als vervanging van Win2NCS!
Ga het bij gelegenheid proberen en laat het je weten of het werkt!
TNX a lot buddy!!

Pinolief

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zwelgje, het pakket moet onder windows draaien!
Er zit geen NLM in dus onder Netware gaat helaas niet lukken
toch bedankt voor de moeite.

Greetz