Eerst 3 cijfers van een string selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors_02
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb een string die er als volgt ziet:

123,124,125,126
127,128,129,130

nu heb ik alleen het 123 en 127 cijfer nodig om te verwerken in een tabel in excel.
Heeft iemand va njullie enig idee hoe ik alleen de eerste 3 cijfers kan selecteren in excel?
(het gaat hier om 300 strings) dus is er iets dat alle strings in een keer kan selecteren zodat ik het kopieren kan naar een nieuwe cel?
Dit is btw voor een schoolproject met een raket en een data logger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors_02
=DEEL($A$2;1;3) Dit heb ik wel gevonden, maar dit ding selecteert maar 1 cel, bestaat er ook zoiets voor 300 cellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03

Felyrion

goodgoan!

Als je het in Excel zelf wil doen is het eenvoudig: er bestaat een functie: LEFT.

=Left(source_string,number_of_characters)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors_02
wat moet je dan bij source_string invullen als je de hele kolom in 1 keer wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:03

Felyrion

goodgoan!

Wat wil je precies bereiken? Je kunt deze formule toch separaat voor iedere string gebruiken? dan krijg je in de kolom met uitkomsten een lijst met alleen de eesrste 3 karakters

Op zijn nederlands is het trouwens:
=LINKS(tekst; [aantal tekens])

Je kunt zo'n formule één keer plaatsten bij de eerste cel en aan het blokje rechtsonder helemaal naar beneden slepen zodat deze wordt toegepast op elke waarde.

Of begrijp ik je verkeerd?

Zie voor een wat betere uitleg bijvoorbeeld: http://www.techrepublic.c...and-mid-string-functions/

[ Voor 14% gewijzigd door Felyrion op 27-03-2017 12:06 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors_02
Als ik dat doe krijg ik maar 1 cijfer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Kun je niet gewoon de "Text to Columns" optie gebruiken (tabblad Data) om de hele set strings in een keer te splitsen? Vervolgens kun je de resultaten gebruiken zoals je ieder andere dataset in Excel gebruikt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors_02
Ik heb het gevonden, ik heb eerst =LINKS(A1:A2;3) gedaan bij A1, en dan gekopieerd naar de rest, zoals Felyrion al zei, Bedankt voor de hulp, jullie hebben me heel erg geholpen! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je topic hoort hier eigenlijk niet. Topics over Excel e.d. horen in Client Software Algemeen. Dat staat dan weer uitgelegd in Waar hoort mijn topic?.

Ik kan je topic verplaatsen maar dat ga ik niet doen. We verwachten namelijk eigenlijk iets meer informatie over wat je zelf al hebt geprobeerd, zeker voor een school project/opdracht. Aangezien dat nu ontbreekt in je topic, en omdat je er nu toch al uit bent, gaat deze op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 27-03-2017 17:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.