USB stick defect?

Pagina: 1
Acties:

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 08:10
Hallo,

Ik heb op dit moment wat problemen met een usb stick.
Gaat om een 32gb stick die is gekocht bij Kruidvat (usb stick is van een collega).

Op de stick stonden bestanden, maar usb is niet veilig verwijderd. En nu niet meer bruikbaar.
Bij het plaatsen van de usb word het nu gevraagd om de stick te formatteren. Dit doet hij in elke pc.

Bestanden al getracht terug te halen, maar zonder succes.

Denk ga hem formatteren, maar dan krijg ik de melding stick kan niet geformatteerd worden.
Via diskpart /clean optie krijg ik melding dat de usb write protected is. Maar dit is niet mogelijk, zit geen vergendeling op.
Ook via de unlocker tool kan ik hem niet vrijgeven.

Iemand nog suggesties?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien geven ze je een nieuwe als je het bonnetje nog hebt.

Kruidvat stickjes zijn niet de beste (en zeker niet de snelste) die er te krijgen zijn.

Verder zijn er veel mensen die denken dat een stick onverwoestbaar is. Dat is zeker niet zo. Ze gaan best wel vaak stuk (of raken kwijt).

• G.Scholtens
Reepje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:00:
Misschien geven ze je een nieuwe als je het bonnetje nog hebt.

Kruidvat stickjes zijn niet de beste (en zeker niet de snelste) die er te krijgen zijn.

Verder zijn er veel mensen die denken dat een stick onverwoestbaar is. Dat is zeker niet zo. Ze gaan best wel vaak stuk (of raken kwijt).
Dat kan ik aan hem doorgeven.
Maar vind het zelf wel leuk om er mee te stoeien.

• G.Scholtens
Denk idd dat de stick wel weg kan. Zelf een low level format werkt niet meer.
Ook met alle mogelijke tools van hirens boot cd krijg ik hem niet meer werkend.

De hele partitie tabel ontbreekt ook geen gparted aan, deze kan via gparted ook niet eens aangemaakt worden.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-12 21:00
Het antwoord is: Ja.
Je hebt helaas zojuist leergeld betaald m.b.t. niet veilig verwijderen en backups maken.