arnoudwokke schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:24:
Dat zijn drie dingen in een zin, ik zal het even ontleden:
1. De auteur is gelijk
Klopt. Hoi, ik ben Arnoud en ik schrijf fulltime voor Tweakers. We hebben een stuk of zeven mensen die op regelmatige basis voor Tweakers nieuws schrijven. De kans dat een auteur meerdere artikelen over hetzelfde onderwerp publiceert is dus aanwezig

Het bijdehandte gedoe zal ik maar even achterwege laten.

Ik heb het expres wat algemeen gelaten, omdat ik niemand wil afbranden, omdat ik begrijp dat (wie de auteur ook is) er echt wel moeite in gestoken wordt. En het, naar mijn idee, ook niet hoeft uit te maken wie de auteur is. Ik verwacht alleen wel, als de auteur zoals in deze situatie hetzelfde is, dat hij op zijn minst wel wat meer nieuws zou melden, dan wat er nu in het nieuwe artikel staat. Is dat er niet (echt), dan is het (imo) zonde om een nieuw artikel er aan te wijden en pas wat nieuws publiceren erover als eea duidelijker was geweest dan nu, als het bijvoorbeeld helemaal beklonken was, wat het nu immers niet is.
2. De afbeelding is gelijk
Yup, een plaatje van een bioscoop. Komt uit onze database, maar verrassend weinig afbeeldingen van fysieke bioscopen staan

Tja, als er zo weinig staan, misschien dan op zijn minst de moeite nemen om een andere afbeelding te zoeken?

Bedoel, een ander plaatje is zo gevonden:
https://www.google.com/images?q=bioscoopzaal 
3. In feite zeggen beide artikelen hetzelfde
Er zijn een paar nieuwe dingen: ten eerste is er nu concretere info over de op handen zijde deal en er is een planning voor wanneer het in moet gaan.
Als het concreter is, waarom het dan als gerucht brengen?

Eerlijk is eerlijk: er zijn artikelen met meer nieuwere elementen dan deze, maar aan de andere kant: het is geen artikel van gisteren, het is een artikel van maanden geleden. Als ik als auteur al niet precies meer weet welke details er precies wel en niet in stonden, hoe kan ik het dan van lezers verwachten?
Aangezien je het artikel ook achter een link hebt staan in de tekst, had je hem dus zelf ook gevonden, maar blijkbaar niet de moeite genomen het even door te nemen? :)[q]Natuurlijk gaan we niet ineens oude info als nieuw op de frontpage zetten, maar als er nieuwe info is (in dit geval is het woord 'binnenkort' belangrijk in de kop, maar de hele kop straalt uit dat het dichterbij is dan het 'overwegen' uit de kop van een paar maanden geleden), dan brengen we dat inderdaad als nieuws.
De hele tijd teruggrijpen op een artikel kan wel als het net op de frontpage was verschenen, maar hierbij ben ik ervanuit gegaan dat mensen het hebben gemist (het was rond kerst), of alleen nog vaag weten waar het over ging. Daarom heb ik het oude artikel ook nog twee keer gelinkt: een keer in de lopende tekst en een keer in de gerelateerde artikelen

Euh? Het oude artikel is van 8 december. Ongeveer 2,5 week voordat het uberhaupt kerst was, kan me voorstellen dat men in die tijd tot kerst het artikel wel zien, getuige ook het grote aantal reacties op het oude artikel.
Feit blijft dat het weinig IT-gerelateerd is, rakelings kun je het associëren met downloaden, aangezien streaming niet over gesproken wordt. Dat sluit de optie zeker niet uit, maar maakt van dit artikel wel dat het IT-gehalte zeer laag te noemen is.
[
Voor 10% gewijzigd door
CH4OS op 27-03-2017 11:40
]