Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Updaten of nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• martijnvanderh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-11 21:32
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik speel graag games (Battefield 1 op dit moment) op Full HD. 4k is geen directe wens.
Daarnaast mag ik af en toe best een kekke video monteren. Verder gewoon wat internetten, series kijken etc.

Mijn huidige systeem trekt het op zich allemaal best. Ik kan BF1 op high met 60 frames spelen.
Maar ik zit gevoelsmatig tegen het plafond van mijn systeem. Ik wil net wat meer paardenkrachten!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt eraan wat het advies is. Ik zal hieronder mijn huidige systeem beschrijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

AantalProductPrijsSubtotaal
1ASRock Fatal1ty H87 Performance--
1CM Storm Mech Blue Switch--
1Corsair Obsidian 750D€ 135,89€ 135,89
1Corsair RM650--
2Crucial Ballistix Tactical 8GB DDR3-1866 CL9 kit€ 74,90€ 149,80
1Gelid Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Intel Core i5 4670€ 243,95€ 243,95
1LG 27EA73LM-P--
1Microsoft Windows 8.1 64-bit NL€ 65,00€ 65,00
1Samsung 850 Evo 250GB€ 96,95€ 96,95
1Samsung SH-224BB/BEBE€ 39,95€ 39,95
1Sapphire Radeon R9 280X Dual-X 3GB--
1Seagate Barracuda 7200.14 1TB€ 37,50€ 37,50
14 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 796,94

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Daar ligt mijn vraag voor jullie. Wat zouden jullie doen? Dit systeem voor een leuk bedrag verkopen en volledig nieuw bouwen? De Pc-bouwer in mij hoopt dat jullie zeggen dat ik helemaaaal niet meer toekomstbestendig ben met mijn huidige systeem, maar mijn spaarrekening hoopt dat jullie zeggen ik er gewoon een nieuw videokaart in moet knallen en verder m'n mond moet houden :-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta overal voor open. Bang-for-buck is mijn motto!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Toekomstbestendigheid. Ik wil gewoon lekker vlot alles kunnen doen. Zoek geen dual-GPU setups enzo...

Ga je overklokken?
Nog nooit nodig gehad, maar als ik een nieuw systeem ga bouwen wil ik die optie wel hebben.

Wat verwacht je van ons?[i]

Dat jullie me helpen met het maken van een keuze :-)

[ Voor 13% gewijzigd door martijnvanderh op 27-03-2017 00:20 . Reden: helft vergeten in te vullen... ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:22
Tja, ik vind je vraagstelling lastig, je geeft aan iets meer paardenkracht te willen.
Maar in wat?
Als het puur voor gamen is zou je een rx 480 8gb kunnen overwegen.

Onthou wel dat bf1 ook wel zwaar op de cpu leunt.
Een i7 zoals een Intel 4790 presteert dan beter, maar kost wel wat.

Als je toekomst bestendigheid wilt, zou ik er nog 8gb ram bij prikken.

Kortom, je pc kan makkelijk nog wel even mee, maar je hebt wel wat mogelijkheden betreft de gpu en de cpu.

Als je wat duidelijker uit wil leggen in wat voor manier je de pc beter wil laten presteren, kan ik even een lijstje maken.

[ Voor 31% gewijzigd door CryRaven op 27-03-2017 00:26 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

martijnvanderh schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:09:
Mijn huidige systeem trekt het op zich allemaal best. Ik kan BF1 op high met 60 frames spelen.
Maar ik zit gevoelsmatig tegen het plafond van mijn systeem. Ik wil net wat meer paardenkrachten!
We kunnen natuurlijk nooit een goed en objectief advies geven voor iets dat jij gevoelsmatig mist. Er zijn letterlijk duizenden tools die in kaart kunnen brengen op welk vlak het "plafond" daadwerkelijk zit. Zou hier mee beginnen voordat je op onderbuikgevoelens geld gaat uitgeven

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• martijnvanderh
Switchie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:22:
[...]

We kunnen natuurlijk nooit een goed en objectief advies geven voor iets dat jij gevoelsmatig mist. Er zijn letterlijk duizenden tools die in kaart kunnen brengen op welk vlak het "plafond" daadwerkelijk zit. Zou hier mee beginnen voordat je op onderbuikgevoelens geld gaat uitgeven
Bedankt voor je snelle antwoord. Laat ik het dan anders stellen: Ik drop nu af en toe onder de 60fps met huidige setup. Ik ben dus op punt beland dat ik laatste games niet meer met mijn minimaal eis kan draaien continu.

Snap dat 'gevoel' lastig te peilen is, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie 'gevoel' over deze kwestie.

Als ik een nieuw systeem zou bouwen zou ik denk ik ook niet voor nieuwste gen videokaart gaan maar voor mooie recente 980 bijvoorbeeld. Maar stel dat ik nu alleen 980 in mijn huidige systeem ga zetten, is dan niet teveel mijn CPU de bottleneck?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

martijnvanderh schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:27:
[...]
Snap dat 'gevoel' lastig te peilen is, maar ik ben ook wel benieuwd naar jullie 'gevoel' over deze kwestie.
We adviseren liever op basis van feiten.
Zou je eens het systeem kunnen monitoren tijdens een potje bf1?
Zo kun je precies zien welk onderdeel op zijn tenen loopt en waar je dus de grootste winst bij een upgrade kunt halen
Als ik een nieuw systeem zou bouwen zou ik denk ik ook niet voor nieuwste gen videokaart gaan maar voor mooie recente 980 bijvoorbeeld. Maar stel dat ik nu alleen 980 in mijn huidige systeem ga zetten, is dan niet teveel mijn CPU de bottleneck?
Uiteindelijk zal je altijd een bottleneck houden. Zou me hier dus geen zorgen om maken.
Laten we eerst uitzoeken waar je huidige probleem aan te wijten is.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• martijnvanderh
[quote]Switchie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:47:
[...]

Zo kun je precies zien welk onderdeel op zijn tenen loopt en waar je dus de grootste winst bij een upgrade kunt halen

[...]

Hoe kan ik dit het beste doen om hier zo'n volledig mogelijk beeld te geven?
Temperaturen/framerate? Of is hier een handige tool voor?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

martijnvanderh schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:51:
[quote]Switchie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:47:
[...]

[...]

Hoe kan ik dit het beste doen om hier zo'n volledig mogelijk beeld te geven?
Temperaturen/framerate? Of is hier een handige tool voor?
http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

• martijnvanderh
Ik heb een uitdraai gemaakt. Flink bestand, welke gegevens zijn interessant?

• martijnvanderh
hallo? Is hier nog iemand? :-)

Verwijderd

Post een screenshot van HWmonitor

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Je huidige systeem is helemaal zo slecht nog niet, met een andere videokaart erin zul je misschien net een paar extra fps eruit persen. Ik denk dat het puur een financiële overweging voor jou is. Het ligt er helemaal aan hoeveel geld jij er tegenaan wilt gooien. Wil je low budget blijven, vervang je je videokaart. Wil je wat geld uitgeven, verkoop je oude systeem (of deels) en bouw een nieuwe.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• martijnvanderh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SOU1CnNBVMIRsbfkApVNqJ9I/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qTSFwu33w1bZWPpQ2wGpsCKi/full.jpg

Heb nu een nieuwe ultrawide monitor, en daar heeft de GPU nog meer moeite mee.
Op High settings draai ik gemiddeld zo'n 50 PFS met dipjes richting 40.

Zou een nieuwe kaart (RX 480) voldoende zijn om dit weer naar 60+ te krikken?

• John Rambo
Mijn i5-6400 in combinatie met een gtx1060 6gb draait bf1 op 70-80fps op ultra op full hd. In jouw geval zal dat met een nieuwe videokaart ook wel lukken, dan ben je voor ~230 euro klaar (minus verkoop van je oude videokaart). Is voor nu de goedkoopste oplossing. Nogmaals, het ligt eraan wat je eraan uit wilt geven. Je oude kaart verkoop je voor ~75-90 euro waarschijnlijk.

• martijnvanderh
John Rambo schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:32:
Mijn i5-6400 in combinatie met een gtx1060 6gb draait bf1 op 70-80fps op ultra op full hd. In jouw geval zal dat met een nieuwe videokaart ook wel lukken, dan ben je voor ~230 euro klaar (minus verkoop van je oude videokaart). Is voor nu de goedkoopste oplossing. Nogmaals, het ligt eraan wat je eraan uit wilt geven. Je oude kaart verkoop je voor ~75-90 euro waarschijnlijk.
Thanks man!

Waarom heb jij voor een GTX 1060 gekozen ipv bijvoorbeeld een RX480?

• John Rambo
martijnvanderh schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:56:
[...]

Thanks man!

Waarom heb jij voor een GTX 1060 gekozen ipv bijvoorbeeld een RX480?
Ik wilde sowieso een nvidia kaart weer, ben nooit een fan geweest van de AMD drivers. Deze was een paar maanden geleden ook hier wat meer "hot". De laatste tijd lees je hier meer RX480.

• martijnvanderh
Ik denk dat ik toch voor RX 480 ga. Op ultrawide met DirectX12 iets hoger framecount.

Bedankt voor alle info!
Pagina: 1