Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:28
Nou... ik kom er qua keuze echt niet uit waar ik deze specifieke vraag echt neer moet zetten, omdat het gaat over hoe Google werkt.

Als webmaster vraag ik me af wat dit probleem is dat we nog steeds hebben. Als vereniging zijn we gehackt in de afgelopen maanden maar dat probleem is opgelost, na een aantal controles konden we concluderen dat er was niets schadelijk meer was op de website en elke hole was opgelapt (van een Wordpress-site, we liepen een update achter). Maar als we onze site intikken in Google, dan toont de titel:

シ マ ノ "ラ イ ト ゲ ー ム リ ミ テ ッ ド TYPE73 MH200 ◎ (Shimano LIGHTGAME LIMITED)" 【並 継】 船 竿 【20% 引 き】 【送 料 無 料】. シ マ ノ "ラ イ ト ゲ ー ム リ ミ テ ッ ド TYPE73 ...

Ik heb overal gezocht en op dit punt zijn we ideeloos waar deze tekst misschien in staat. blijkbaar vertelt iets Google dat onze site gaat over dat soort spamdingen (hengels zelfs), maar in onze zichtbare bestanden gaat er gewoon niets opduiken. Ik werd doorverwezen naar de php-bestanden, maar het mocht niet baten, omdat het geen tekstuele inhoud in zich heeft. Kan iemand helpen en ons vertellen waar te kijken?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hele site downloaden en in alle bestanden zoeken naar die tekst? Al eens in de database gekeken in de tabellen die informatie bevatten die afgedrukt wordt op de site?

Ook niet onbelangrijk: hoe lang speelt het al? Hoe lager je page rank, hoe minder vaak Google je site crawlers en hoe langer dit soort meuk kan blijven staan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit past beter in Internetmarketing & Social Media, dus schopje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
NMe schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:13:
Hele site downloaden en in alle bestanden zoeken naar die tekst? Al eens in de database gekeken in de tabellen die informatie bevatten die afgedrukt wordt op de site?

Ook niet onbelangrijk: hoe lang speelt het al? Hoe lager je page rank, hoe minder vaak Google je site crawlers en hoe langer dit soort meuk kan blijven staan.
Nou, de site is gedownload. Nu even Windows m'n pc opnieuw laten indexeren om in de bestanden kunnen zoeken.

Als je met de database de php-bestanden bedoelt, die wel!

Het speelt al een paar weken, uit de laatste cache-versies is gebleken dat het er nog steeds is. " Dit is een momentopname van hoe de pagina eruitzag op 25 maart 2017 12:38:45 GMT." Onze vereniging is qua naam en locatie vrij specifiek, maar niet erg populair inderdaad.

Het gaat om: https://www.google.nl/#safe=off&q=ichthus+ede&*

Op dit moment is het nog nergens terug te vinden waar die vage tekst vandaan komt |:(
Thank you! :)
Thanks, maar ons probleem valt in tussen 'informatie uit zoekresultaten verwijderen' en 'help we zijn gehackt, het staat op Google dat er waarschijnlijk iets mis is met deze site'.

[ Voor 19% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-03-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zo te zien heet wat ik bedoel tegenwoordig Google Search Console.

Meld je aan. Bewijs dat het jouw site is (door het uploaden van een specifiek bestandje) en je kunt allerlei details inzien.

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 27-03-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Gebruik eens Use Fetch as Google for websites (Google Search Console Help), hiermee kun je kijken hoe de googlebot je website fetcht en rendert.

[ Voor 13% gewijzigd door Cadezo op 27-03-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
@frickY @Cadezo We hebben ons al aangemeld bij GSC. Die render is leuk, maar er komt niets geks naar voren helaas. Via een scan gisteren kwam naar voren dat er mogelijk een element was wat zich op de achtergrond anders aan Google presenteert, dan dat het openlijk voor het blote oog laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat is juist wat je met GSC inzichtelijk moet kunnen krijgen, inclusief of en waar precies dat element is.

Maar zo te zien is het heel eenvoudig. Google heeft nog een versie van '25 Mar 2017 12:38:45 GMT'.
Kwestie van herindexering aanvragen.

[ Voor 64% gewijzigd door frickY op 27-03-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
frickY schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:36:
Dat is juist wat je met GSC inzichtelijk moet kunnen krijgen, inclusief of en waar precies dat element is.

Maar zo te zien is het heel eenvoudig. Google heeft nog een versie van '25 Mar 2017 12:38:45 GMT'.
Kwestie van herindexering aanvragen.
M'n weg daarin heb ik nog niet gevonden, hoe ik dat element moet terugvinden. Moeilijke dingen dit. Maar het moet ergens te vinden zijn daarin dus. De herindexering is aangevraagd, even kijken of het werkt, maar als het element nog niet weg is, heeft dat natuurlijk weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Opeens kwam ik op een idee net. Door in de site te zoeken naar dat Shimano-woord, was reclame voor hengels. Toen kwam ik opeens bij een batterij pagina's die in wordpress niet te zien zijn maar volgens mij wel in de FTP staan. Eens hengelen (oh sweet irony).

Kijk zelf maar eens: https://goo.gl/jHDPYk (even een shortened URL zodat dit topic niet geïndexeerd wordt als mensen zoeken naar de verenigingsnaam). #anotherpieceinthepuzzle

Edit: als ik zoek naar die vage paginanamen in de backup van de site, dan kom ik bij de documenten van de sitemaps uit. Sitemap1 t/m 10.xml. Allemaal 2.8MB groot ongeveer. GSC heeft nog geen sitemap gegenereerd zag ik via de console. What to do with this?

Edit 2: samen met de hoster deze map eruit gewerkt. Heel misschien moeten we nog de verwijzingen naar de sitemap wijzigen, zelfs nadat met Yoast SEO plugin de boel opnieuw is opgezet?

[ Voor 50% gewijzigd door Racing_Reporter op 27-03-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:54

André

Analytics dude

De Google cache van de homepage is 2 dagen oud en bevat nog steeds de rare karakters, weet je zeker dat het opgelost is? Een handmatige crawl laat nu niets raars meer zien. Ik zou wel alle Wordpress bestanden vervangen voor verse bestanden, dan weet je zeker dat daar niet mee gerommeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
André schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:26:
De Google cache van de homepage is 2 dagen oud en bevat nog steeds de rare karakters, weet je zeker dat het opgelost is? Een handmatige crawl laat nu niets raars meer zien. Ik zou wel alle Wordpress bestanden vervangen voor verse bestanden, dan weet je zeker dat daar niet mee gerommeld is.
Sorry, ik was niet echt volledig in het neerzetten wat er al aan gebeurd was! Het was dus inderdaad niet opgelost doordat al die pagina's nog verborgen in het backend stonden, aangemaakt door een script. De Google-spider heeft die er dus uitgelepeld en weergegeven in de zoekresultaten.

Een paar dagen geleden hebben we al een nieuwe Wordpress-installatie ingevoegd om die factor in ieder geval uit te sluiten. Dit zou de troep moeten zijn wat voor de problemen zorgt. Google heeft hem in ieder geval *nog* niet opnieuw gecrawld, dat is wel jammer.. Stond in de aanwijzingen dat dat binnen 10 minuten kon gebeuren, but that didn't materialize!

Pagina: 1