Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke repeater?

Pagina: 1
Acties:

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:46
Hi,

We hebben een Netgear Wndr4500v2 router. Bekabeld is de snelheid echt op en top zoals ik het zou willen, 120mb/s download en 20mb/s upload (Ziggo). Echter een verdieping hoger krijg ik, ondanks dat ik 3/4 streepjes heb toch problemen met wifi op bijvoorbeeld mijn telefoon (en playstation), soms krijg ik dan gewoon helemaal geen verbinding door! Facebook doet niets, whatsapp ook niet. Wisselen naar de 5GHz band helpt soms, maar deze heeft nauwelijks 1 streepje.

Het is gewoon te druk in de buurt qua netwerken. WifiAnalyzer laat soms zelfs een netwerk aan de overkant van de straat zien die sterker lijkt dan mijn eigen. Het is zo druk dat het niet uit maakt welk kanaal ik kies (al meerdere geprobeerd).

Nu dacht ik eraan dat een repeater misschien een goede oplossing is, toch?
Mijn keuze is gevallen op een Asus AC750 en een Fritzbox 1750E. Nu zit er een aardig verschil qua prijs, en de Fritzbox heeft volgens de specs een hogere snelheid. Maar welke kies ik? Qua wat ik van Ziggo aan snelheid krijg zou ik zeggen dat de Asus genoeg is.

Alvast bedankt!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 21:14
PowerLan adapters gebruiken? Heb deze zelf ook van Devolu van meterkast naar zolder en werken perfect.
Haal ruim 450 mbit (zonder geaarde stopcontacten)

PSN: plexforce (ps4)

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:46
Heb je een kabel van beneden naar boven lopen? Kun je een kabel van beneden naar boven leggen?

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:46
Groentjuh schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:19:
Heb je een kabel van beneden naar boven lopen? Kun je een kabel van beneden naar boven leggen?
Nee helaas niet. M'n pc op 2e verdieping werkt wel via powerline, maar wil dus die repeater in de gang hangen. Woon nog bij m'n ouders en die zien het helaas niet zitten om even te gaan boren om een nieuwe kabel naar boven te leggen :(

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je toch al Powerline gebruikt, is een Powerline/Devolo accesspoint dan geen idee?

Zoiets dus: pricewatch: Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (NL)

C:\>_

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:28
Inderdaad, die kans benutten. Wat je zou kunnen doen is een fatsoenlijke router halen en die instellen als switch/access point combinatie. Heb je op de 2e verdieping nog steeds je bekabelde aansluiting én fatsoenlijke WiFi. De router die ik heb (pricewatch: Asus RT-AC68U Zwart) laat zich, op de Merlin firmware, iig erg makkelijk zo instellen. En dan zijn er nog steeds goedkopere varianten te vinden.
In een situatie als deze is het echt beter om níet aan repeaters te gaan beginnen, hoe makkelijk het ook klinkt.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

michaelw1998 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:44:
Echter een verdieping hoger krijg ik, ondanks dat ik 3/4 streepjes heb toch problemen met wifi op bijvoorbeeld mijn telefoon (en playstation), soms krijg ik dan gewoon helemaal geen verbinding door!
Facebook doet niets, whatsapp ook niet. Wisselen naar de 5GHz band helpt soms, maar deze heeft nauwelijks 1 streepje.
Nu dacht ik eraan dat een repeater misschien een goede oplossing is, toch?
Die beroerde Wi-Fi ontvangst waar je over klaagt is evengoed de bron voor de repeater.
Lijkt me dus geen optie.

Ligt er niet ergens een ongebruikte leiding naar de eerste verdieping? Een die voorheen voor de telefoon werd gebruikt b.v.?
Eventueel zou je zelfs kunnen overwegen om coax en utp door 1 buis te trekken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1