laptop scherm op atx mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Is er een mogelijkheid om een laptop schermpje op een atx mobo aan te sluiten?

Dit i.v.m. een koffermod met internet monitor :)

Iemand een idee? Op de laptop zit geen vga ingang of iets dergelijks.

Verwijderd

Als je hem durft uit elkaar halen kan je eens kijken hoe de bedrading eruit ziet (ik heb het nog nooit gedaan, heb er zelf ook geen). Dan kan je alles beginnen uitmeten (er zijn genoeg schematjes van de vga bedrading op het net te vinden) En er dan zelf een connector aan solderen

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
ehmz, ik heb hem al uit elkaar gehaald, en er komt een hele tros draden uit dat scherm, maar dan er aan een vga connector zitten. Maar is er niet iemand die dat ook al geprobeerd heeft?

Zou er geen kaartje zijn waar je dat laptop ding op kan drukken?

Ik hoop het wel, want pas dan is mijn koffermod een suc6 :D

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:49
poeh, dat kan nog wel eens een groot probleem worden. Wat je moet proberen is om bij de lcd fabrikant een datasheet los te wrikken. Pas daarna kun je iets zinnigs aansluiten. Je moet er ook rekening mee houden dat je een bepaalde power-up sequence moet aanhouden (is afhankelijk van lcd), anders gaat je schermpje al heel snel naar de kl#ten. Zou jammer zijn. Ik zit nl met hetzelfde probleem en kan zelfs geen datasheet vinden van m'n schermpje (sharp lq10d016 iemand????)

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

nee standaard is het niet mogelijk dan zou je zelf een controller moeten bouwen die het vga signaal omzet naar digitaal voor het display

Verwijderd

als het goed is zit die module al op je laptop mobo*(tje). Effe zien of je die module WEL makkelijk kan verlangen met draden. ( Sorry Chaser_ ik had niet zo goed opgelet of het wel kon bij jou, maar ach, zie maar hehe.. )

Verwijderd

ik heb gewoon een oude (486) laptop met een netwerkje aan mijn atx geknoopt, en dat in 1 kast gepropt, werkt perfect :+

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op woensdag 04 juli 2001 13:45 schreef chaser_ het volgende:
Is er een mogelijkheid om een laptop schermpje op een atx mobo aan te sluiten?
Zowiezo kun je geen LCD aan je mobo hangen, zal toch via een videokaart moeten :)
Maar serieus... notebooks spreken het beeldscherm over het algemeen digitaal aan, wat betekend dat het lcd een digitaal signaal nodig heeft. Je zal dus of een converter moeten gaan gebruiken die het analoge signaal van de videokaart omzet in een digitaal signaal voor de lcd, of van een videokaart met DVI aansluiting uit moeten gaan..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
er zijn wel speciale kaartjes in de handel waarmee je je lappie scherm aan je vga kaart kan hangen :)

alleen, ze zijn vrij duur, en niet in nl te verkrijgen :(

Als je ff hiero op GOT zoekt, er zijn al behoorlijk wat post waar ze instaan :)

succes
mzzl

Cutebrit

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 08:50 schreef kockie het volgende:
Ik zit nl met hetzelfde probleem en kan zelfs geen datasheet vinden van m'n schermpje (sharp lq10d016 iemand????)
Volgens mij is die wel te vinden hoor...

Ik heb trouwens een LQ9D03B met datasheet...
en nu? Hoe kom ik verder?

Verwijderd

Hoeveel aansluitingen/pinnetjes zitten er op ? Mischien dat ik daar wat me kan...
Pagina: 1