Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo Corijn
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08-2020
Algemene Vaststellingen op de computer/Tv markt :
1) PC`s-Laptops/Tablets/Tv`s convergeren naar mekaar !
2) Zogenaamde Android (Tv) boxen, niet de sticks, gaan niet boven de €100, zelfs hier in Belgie/Nederland niet als je een beetje uitkijkt ! (Pc`s-laptops al gauw rond de 500 ?).
3) Technische gegevens ivm zulk een Andoid (Tv) box die een volledige Android 6.0 draait :
https://nl.aliexpress.com...8-8268-175fe0b040f5&tpp=1

Onthou hierbij: OCTA (x8) speed, 3GB RAM-32 ROM, 4K Video voor een Android 6.0 besturinkske. Tal van aansluitingsmogelijkheden ; Fly-mouse/Keyboards/Printers/NAS -opslag-/Full audio. Compact (11/11cm) ivm vervoer, aansluiten op een monitor = peace of cake en je bent vertrokken.

Om de meeste gebruikers... wat kan een pc of laptop meer ? Wel integendeel zou ik durven te poneren. Van Office-en tot beeldverwerking, surplus zijn uitgebreide multimedia toepassingen, zijn 1000-den add-ons/ apps te draaien op een Android besturing. Waarom dus blijven kiezen voor een Pc of laptop ?

VRAAG : Enige minpunt dat ik (misschn) zie ? Het aansluiten van een 2de monitor in UITBREIDINGS modus, wat ik zeer op prijs stel (multitasking), dus niet de Kloon modus, want dat kan makkelijk met een (versterkte) splitter. Een Android box met 2 HDMI uitgangen vond ik niet !
Maar msschn software-matig op te lossen, al dan niet in combinatie met een specialere splitter via een of andere ADD-ON voor Android ? Een hint voor ontwikkelaars ? Of wie weet raad ?

[ Voor 9% gewijzigd door Ludo Corijn op 26-03-2017 22:09 . Reden: Commentaar.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

*knip*
Snap werkelijk geen snars van je verhaal.

Wat wil je nu precies weten?

[ Voor 64% gewijzigd door RoD op 26-03-2017 21:59 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb je contactgegevens weggehaald. Hulp bieden we via het forum, niet via andere wegen. Daarnaast inderdaad het verzoek om je verhaal te herschrijven zodat het beter leesbaar is. Ik kan hier ook vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo Corijn
Ben nieuw op dit forum... hoop dat ik mijn antwoord hier op de juiste plaats schrijf.
Als je mijn verhaal niet begrijpt, Switchie/Admin RoD zullen jullie alvast ook geen antwoord kennen op mijn vraag ook. Punt. Anders nikske mis mee hoor, ;-) je .
Dat zelfs een admin hier dat verhaal herhaalt, en met welke argumenten ? Vind ik al helemaal ongepast en getuige van te weinig kennis ivm zulke onderwerpen.

Bovenstaande helemaal NIET persoonlijk bedoeld zijn. (Dat men mijn FB/Skype gegevens weghaalde kan ik nog inkomen, doch in huidige tijden van geglobaliseerde communicatie technieken hoogst ENG vind, maar mij dus gerust wil in schikken, ok ? !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ludo Corijn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 22:42:
Ben nieuw op dit forum... hoop dat ik mijn antwoord hier op de juiste plaats schrijf.
Welk antwoord geef je dan precies? Sterker nog. Op welke vraag denk je antwoord te geven?
Als je mijn verhaal niet begrijpt, Switchie/Admin RoD zullen jullie alvast ook geen antwoord kennen op mijn vraag ook. Punt.
Maar je kwam toch juist antwoorden brengen?
Anders nikske mis mee hoor, ;-) je .
Dat zelfs een admin hier dat verhaal herhaalt, en met welke argumenten ?
Welk verhaal?
Vind ik al helemaal ongepast en getuige van te weinig kennis ivm zulke onderwerpen.
Welk onderwerp? Sorry, je openingspost is dermate warrig dat niet eens kan bepalen of je (mogelijke) vraag over een tv, tablet, pc of laptop gaat.
Bovenstaande helemaal NIET persoonlijk bedoeld zijn. (Dat men mijn FB/Skype gegevens weghaalde kan ik nog inkomen, doch in huidige tijden van geglobaliseerde communicatie technieken hoogst ENG vind, maar mij dus gerust wil in schikken, ok ? !)
Geglobaliseerde communicatie technieken?
300 jaar geleden kon men ook een postduif richting Spanje sturen. Dat het tegenwoordig digitaal kan betekent niet dat je Russisch tegen een Portugees kunt spreken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo Corijn
In de titel stond ook Android-box of Pc-laptop ? (Op andere platvormen althans)
Met als bijkomende vraag technische vraag ivm Android boxen dat probleem om een 2de monitor in uitgebreidings-modus, dus niet als kloon, te configureren....
(Maar mijn fout wellicht dat ik in dit meer technisch(?) forum die 1ste vraag, constatatie achterwege liet in de titel, het ware dan zo, :-( )

Maar stop aub zulke (deze) communicaties ! Grtjes !

[ Voor 83% gewijzigd door Ludo Corijn op 27-03-2017 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ludo Corijn schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:51:
Maar stop aub zulke (deze) communicaties ! Grtjes !
Deze communicatie is er juist omdat wij (ik) proberen het probleem helder te krijgen om hier vervolgens een zo goed mogelijk antwoord op te geven.
Wil met alle liefde stoppen met deze "communicaties" maar vrees dat hiermee je vraag onduidelijk blijft en we jou, ondanks de beste intenties, niet kunnen helpen.

Probeer anders eens je concrete vraag samen te vatten in 1 zin. Wellicht is het de overload aan info die het wat onduidelijk maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 27-03-2017 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo Corijn
Ha-ha-ha ! (Gaan we nu blijven zeveren over .... Punt is punt erachter ?)

Aan anderen die mijn verhaal dan wel begrijpen, nog graag een antwoord verwacht.
(Zonder uiteraard terug te moeten vallen op vorige triviale tussenkomsten als hierboven, :-( )
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:30

Matszs

><>

Als ik het goed begrijp komt jouw vraag neer op:

"Hoe kan ik bij een Android device het beeld uitbreiden op een tweede beeldscherm, zodat je meer werkruimte hebt, dus niet herhalen?"

Ik schat de kans dat dit niet kan voor 99.9% in, wel ben ik benieuwd naar waarom je dit zou willen? Android is nou niet bedoelt om als desktop omgeving te gebruiken voor meerdere schermen. Dan kan je beter kijken naar 'Chrome OS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ludo Corijn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 00:23:
Ha-ha-ha ! (Gaan we nu blijven zeveren over .... Punt is punt erachter ?)

Aan anderen die mijn verhaal dan wel begrijpen, nog graag een antwoord verwacht.
(Zonder uiteraard terug te moeten vallen op vorige triviale tussenkomsten als hierboven, :-( )
Alvast bedankt !
Dude... Ik stel die vragen omdat ik je graag wil helpen maar het vraagstuk niet concreet kan maken op basis van jouw input. Geen idee waarom je hier zo vijandig op reageert maar veel goodwill zal het in ieder geval niet brengen

Zelfs @Matszs maakt ondanks zijn goede bedoelingen de nuance of hij de daadwerkelijke vraag wel goed heeft begrepen.

Als alle 3 mensen die hier reageren, moeite hebben met het snappen en interpreteren van jouw input, ben je er dan nog serieus van overtuigd dat de "fout" bij ons ligt?

[ Voor 19% gewijzigd door Switchie op 27-03-2017 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo Corijn
Eindelijk... een goeie vraag Matszs, zo gesteld dus...
(op Switchie/Admin reageer ik niet meer, maar dit ter zijde)

Inleiding(ske) terug :

Door een evolutie te beschrijven zoals ik al beknopt deed supra, stel ik de vraag opnieuw en duidelijker ?
Of die versplintering tssn besturingssystemen op hun zogenaamde specifieke hardware opererende nog zo relevant zijn of blijven ? Heel die boel convergeert naar mekaar toe en/maar wie wordt de winnaar ?
In ogenschouw nemende dat er daar tssn, nu nog torenhoge prijsverschillen zijn, en/maar WAAR ik amper nog gebruiksverschillen in zie ?
Zelfs een pak meer, uitgebreidere mogelijkheden bij Android met z`n Boxen nu, (nog) niet gekend bij brede publiek. Door zijn open-source software beleid/strategie (in tegenstelling als bij Microsoft/Apple), mèt idd zijn (nieuwere) huidige generatie hardware mogelijkheden, aansluitmogelijkheden via die boxen .

Om het eenvoudig te stellen :
- Om modaal gebruik van een gemiddelde gebruiker zie ik niet meer in wat een Windows/Apple Pc/Laptop meer kan bieden dan een Android besturing op een, eerst sticks, nu ook boxen (zie Link oorspronkelijk bericht), met hun allerlei aansluitingsmogelijkheden qua randapparatuur, Fly-mouse ter vervanging touch-screens, keyboards allerhande, printers, opslag via NAS & ..., Home-cinema geluid en etc erom allemaal !
Qua software, Office (Word/Exel/Powerpoint...) of beeldverwerking en/of ... mèt pakken meer (eenvoudiger) mogelijkheden, qua apps in het algemeen, qua wereldwijde `CONTENT` vooral !
Grootte ? 11 op 11 cm lezer, mooi ingepakt in doosje, op verplaatsing aansluiten op eender welke monitor en hop met de Geit, about van alles, Music-afspeellijsten/Film... dà van u of op bestelling via Internet, Presentaties bij familie of klant en/of etc... allemaal ? ;) je)

- In vergelijking met Tv`s, ieder merk met hun specifiek belachelijk arme besturingen onder de noemer Smart-Tv`s in verband met Pc-activiteiten en internet surfing.
In vergelijking met die volledige Android besturings box..., hierop aansluitende via HDMI 1/2 of 3...
Ha-ha-ha toch, :) ?

- In vergelijking met Pc`s/laptops, Windowsen of Apple`s, qua aanschaffings-prijs vooral, in vergelijking met die Android boxen, ± € 500 tegen ± 100 !
Qua gebruiksmogelijkheden... WAAR het verschil, Show me ?
Hola, om Home en idd beperkt netwerk gebruik, niet om servers/bedrijven op te laten draaien ntrlk !!!)
Bovendien, om over de uitgebreide media-speler, Android mogelijkheden/content (kodi) wereldwijd nog maar te zwijgen.
(Legaal of illegaal..., is een volkomen ander verhaal ? Trouwens Kodi als software draaiende is volkomen LEGAAL. Servers die wereldwijd content aanbieden NIET ! :) :) :)
Dat bovendien toch niet tegen te houden zal zijn, door VPN-servers, intra-netten, waar ook ter wereld geïnstalleerd. Maar wel ten goede komt van wetende consumenten hieromtrent, cfr gratis tot 3000 Tv kanalen streaming, netflix-en en etc...)

Onbekend blijft onbemind omtrent die Boxen alvast ? (Of wat baten kaars en bril ? -GRAPJE-)
Laat mij eens een demonstratie geven om wat dan ook, met een Android box versus een Pc of zelfs Apple gebruiker met zijn medium, om welke vraag dan ook vanuit het publiek, modale gebruiker van/over ... ? (Om snelheid en mogelijkheden..., :) je)

Nu mijn vraag omtrent die 2de monitor verder Matszs:
(Als nadeel, tot hiertoe, bij die Android Boxen voor mij)

Wat ik dus (nog) niet vond bij die boxen, 2 HDMI outputs, of 1 HDMI, andere VGA bv ! Bij een laptop blijf je je eigen LAPTOP screen hebben, daarbij naar keuze een bijkomende monitor simpel kan inpluggen op je laptop. Wat ik dus zeer praktisch vind ! Bij instellingen, `UITBREIDING` modus instellen en klaar is Kees. Zoals ik ook nu werk. (Kan ik het nog duidelijker omschrijven ? Bij Pc`s met specifieke grafische kaarten die je kan toevoegen, idem)
Om multitasking tssn applics waar ik constant mee werk, te vergemakkelijken. Of gewoon ook om bv op de ene monitor Tv Yelo-play van Telenet te draaien (nieuwsen & ... bv) en op de andere monitor rustig voortwerkende in mijn applicatie en etc.... Als dat ook kan weet ik al zekers welk medium/besturing mijn volgende koop alleszins wordt, na het begeven van mijn laptop dus ;) je

Nu geloof ik wel dat daar (al) mogelijks oplossingen voor zijn, of nog komen... wie weet wat ? Bij een OPEN-SOURCE besturing alla Android... weet men nooit (> 100.000 add-ons reeds), kan om zulks alles, software matig ontwikkelingen kunnen door u en mij ?
Dat is dus het grote verschil met Microsoft Wndows en/of Apple`s oligopolie posities op de huidige markt over besturingssoftware werking ! Maar voor hoelang nog... ?
Android als besturingssysteem, Microsoft al voorbij stak om aantallen besturingen, los van op welk hard-ware medium dan wel. (Bron: De redactie.be), nu al ?
Betaal ondertussen maar verder consument !

Stel dat er lezen die reeds weet hebben over..., niks min of meer dus, ;-) je !
Alvast bedankt om welke info, vragen/statements ook verder, maar dan wel terzake`s !
Grtjes,
L.

[ Voor 38% gewijzigd door Ludo Corijn op 27-03-2017 06:11 . Reden: Om niet terzake, persoonlijke reacties te counteren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:40

g0tanks

Moderator CSA
Ludo Corijn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 02:14:
(Bij laptop blijf je je eigen LAPTOP screen hebben, daarbij naar keuze een bijkomende monitor simpel kan inpluggen) Wat ik dus zeer praktisch vind !
(In modus `UITBREIDING` heet dat dan in de instellingen. (Kan ik dat nog duidelijker omschrijven ? Bij Pc`s met specifieke grafische kaarten die je kan toevoegen, idem)
Om multitasking tssn applics waar ik constant mee werk, te vergemakkelijken. Of gewoon zelfs om bv op de ene monitor Tv Yelo-play van Telenet te draaien en op de andere rustig voortwerkende in mijn applicatie en etc....
Nu geloof ik wel dat daar (al) mogelijks oplossingen voor zijn, of nog komen... wie weet ?
Ik ben het met de rest eens dat je een ontzettend onnodig complex en warrig verhaal hebt voor een simpele vraag die in één zin is samen te vatten: zijn er Android apparaten met ondersteuning voor multitasking op meerdere monitoren?

Gezien de karige zoekresultaten op Google geloof ik van niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo Corijn
Alvast bedankt om je reactie gOtanks.

Jou opmerking :
`` zijn er Android apparaten met ondersteuning voor multitasking op meerdere monitoren?``
Waar is het verschil met mijn TITEL ? ``Hoe een 2de monitor configureren op een Android Box``
Waarbij het verschil tssn multitasking of Clonen wel moest bij gespecificeerd worden in mijn bericht, laat staan wat een Android Box wel is ? Waarbij meesten hierbij het al in Keulen hoorden donderen... ?
en ik ook graag geweten(s) schop om nutteloze uitgavens ivm nieuwe pc/laptops, waar men kan voorstaan. Hiermede willen op de hoogte stellen van huidige mogelijkheden allemaal... mèt (minimale) uitgaven ivm nieuwe aankopen versus mogelijkheden nog maar !

Het is niet omdat `Google` welke ik ook al afschuimde, niet weergeeft in eerste 10/20 links, het nog niet bestaat. (Dat monitoren probleem). Vooral bij Android, ARGU, oorzaak hierom, lees supra... (Er bestaan 1000-den apps/add-ons voor Android, in tegenstelling met Microsoft/Apple, los van het feit of zij al dan niet een goedkeuring van Android zelf al bekwamen)

In ieder geval, technisch, Soft- mogelijks in combinatie met Hard-ware, niet zo moeilijk is !
(Daarom al van verzekerd ben, dat er al bestaat, maar wie en waar ? Of met welke Android `ADD-ON`)

En ik vooral ook een ge-weten wil schoppen bij diegene die morgen aankopen, ni min of meer !
Welke de meest optimale investering voor morgen om.... dus kan zijn !
Onbekend, onbemind ? Irrelevante info ?
Een pc/laptop of een Android Box, een investering van ± €500 ipv €100 nog maar.

En als ik dit opgelost zie, daag ik zelfs iedere Pc/Apple gebruiker uit om met mij een demonstratie te geven om modaal gebruik, nog niet zo modaal wegens gebruik van 2 schermen in uitbreiding(multitasking zoals jij het noemt zelfs) tegenover eender welk publiek met zijn vragen en demonstraties over....
Maar met wel een verschil van 1/5 van de prijs... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ludo Corijn schreef op maandag 27 maart 2017 @ 02:14:
Eindelijk... een goeie vraag Matszs, zo gesteld dus...
(op Switchie/Admin reageer ik niet meer, maar dit ter zijde)
Mijn opmerking was niet optioneel. Als jij weigert om de moeite te nemen om je posts in begrijpelijk Nederlands op te stellen, dan is hier geen plek voor je. Dit getuigt namelijk van zeer weinig respect naar je medeforumgebruikers.

Dit topic gaat dus op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.