Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WiFi Probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Sinds enige tijd heb ik zware problemen met de WiFi op mijn computer. Mijn
computer heeft van zichzelf een Killer E2400, doch deze ondersteund geen
WiFi. Daarvoor heb ik een TP-Link Wireless USB-Adapter gekocht, doch het
volgende probleem doet zich continue voor:

WiFi vliegt er telkens uit. Soms voor uren geen probleem, op een andere momenten
vliegt de verbinding om de haverklap uit (om de minuut) er is geen duidelijk patroon
hierin te ontdekken.

Ander apparatuur in de woning heeft hier geen last van: tablets, smartphones en twee
laptops met WiFi - nooit geen verbindingsproblemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Intel iCore i7-6700 K
32 Gb RAM
Geforce GTX 1070
CS750M, 750 Watt voeding
Fatal1ty Z170 Gaming K6, socket 1151 moederbord
Windows 10 Home
Killer E2400 GigaBit Ethernet Controller
TP-Link Wireless USB-Adapter
Modem: Cisco EPC3928AD (Ziggo)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- de Killer E2400 staat uitgeschakeld, geen enkele verschil (staat anders ook niet aan)
- andere USB WiFi stick, zelfde problemen - de stick is dus niet het probleem
- met de USB stick op een ander netwerk (geprobeerd bij een vriend bij een LAN-party),
zelfde problemen
- de USB stick op andere USB-poorten, werkt niet op USB 2.0, alleen op USB 3.0.
- vaste kabel naar de modem, perfecte verbinding
- netwerkadapters gedeïnstalleerd en weer opnieuw geïnstalleerd.
- netwerkadapters voorzien van de nieuwste drivers

Het lijkt erop dat iets in mijn computer de WiFi stoort, maar wat? Geen idee.

Bellen met de helpdesk leverde mij helaas het volgende advies op:

A. Heb je de computer al eens opnieuw opgestart?
B. Waarom gebruik je dan geen kabel i.p.v. WiFi?
C. Misschien Windows "even" opnieuw installeren?

Optie A: Tsja.
Optie B: Dat is geen oplossing, dat is amputeren i.p.v. genezen.
Optie C: dat is geen gerichte oplossing, maar de ICT equivalent van "heb je al een tik op het apparaat
gegeven?", de helpdesk kon mij ook (beleefd gevraagd uiteraard, zonder sarcasme) geen enkele
reden noemen voor dit middel, afgezien van "bij bepaalde problemen wil het nog wel eens helpen",
dat is hetzelfde als iemand met syfilis een paracetamol geven omdat het "bij bepaalde problemen
nog wel eens wil helpen."

Nee, ik ben niet onbeleefd geweest aan de lijn. Ik heb de (overigens aardige meneer) bedankt voor diens
suggesties en gesteld dat ik mij wel weer zou melden indien de suggesties vruchteloos blijken. Dat
gaan we dus (eerst) niet doen.

Alle reacties

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28

Speedmaster

Make my day...

Een echte wifi kaart in je systeem schroeven....

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat is het exacte probleem, voordat we willekeurige dingen roepen zoals herinstalleren, nieuw spul kopen enz.
Je geeft aan dat de verbinding wegvalt, zit hier een patroon in, bijvoorbeeld vaker rond 18:00 wanneer iedereen thuis komt en gaat internetten of lijkt het volledig willekeurig?
Wat valt er precies weg, de hele verbinding met wifi waardoor je opnieuw moet verbinden, de gateway of heb je wel nog verbinding met je netwerk maar niet met het internet?
Om dit vast te stellen kan je bijvoorbeeld "ping 8.8.8.8 -t" laten lopen, dit pingt de DNS server van Google welke vrijwel altijd werkt, als de pings dus niet aankomen is er geen internet.
Doe dan hetzelfde maar ipv 8.8.8.8 het IP van je router, 192.168.1.1 bijvoorbeeld (dit hangt van je netwerksettings af) om te kijken of je tijdens zo'n storing wel netwerk- maar niet internetverbinding hebt.

Fixing things to the breaking point...

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klagen over een instabiele wifi verbinding is als klagen dat ijs smelt. Als de omstandigheden goed zijn zal ijs niet smelten, maar het grootste deel van de tijd is daar geen sprake van.
Heb je wel een fatsoenlijke wifi opstelling thuis? Niet alleen je providermodem in de meterkast een verdieping lager?

Verwijderd

Topicstarter
@RGAT

Volstrekt geen patroon waarneembaar. Zowel tijdens spits- c.q. daluren - dit was ook mijn eerste vermoeden, maar dit verhoudt zich echter ook niet tot het feit dat andere WiFi apparatuur geen problemen ondervindt. Als "verkeer" het probleem zou zijn geweest, dan had ander apparatuur gelijksoortige problemen moeten ondervinden.

Ik heb de ping testen gedaan, tijdens het probleem geen internet en/of netwerk. Maar goed, als je geen netwerk hebt heb je dus ook geen internet. Ik vermoed dan ook dat niet het internet het probleem is, maar
de verbinding tot het netwerk.

@TommyboyNL

Ik weet dat WiFi zijn problemen kent, doch het kan toch niet zo zijn dat de hele wereld normaal WiFi
internet kan gebruiken, doch dat uitgerekend mijn PC zo goed als niets hiermee kan? Als je dus jouw
eigen analogie wilt blijven volgen: dit is niet klagen dat ijs smelt, dit is klagen dat het ijs smelt terwijl
het 10 graden vriest. Er is hier iets anders aan de hand dan de wat meer "gebruikelijke" instabiliteit
van de verbinding. Dit is nagenoeg onbruikbaar.

De opstelling, in de meterkast. Zelfde verdieping. Op ca. 6 tot 8 meter van de PC af - twee deuren c.q.
één muur (ik kan de meterkast door de deur - met glas - zien) scheiden de twee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat je voor LAN-purposes het beste een kabelverbinding kan gebruiken, maar dat is niet
de vraag. Bij mijn vorige computer heb ik jarenlang zonder problemen een WiFi verbinding gebruikt
met USB-netwerkkaart. Het is bij deze computer iets anders, maar wat is mij een raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht nog van belang:

Ik heb ook nog "vast" IP-adres geprobeerd en alternatieve DNS adressen.
Dit maakte geen enkel verschil.

• RGAT
  • Niet online
Btw niet de bedoeling om te dubbelposten ;)

Natuurlijk is een kabel makkelijker en stabieler maar wifi is ook stabiel genoeg te krijgen, hangt alleen van een hoop zaken af. Als zowel netwerk (gateway/router) en internet tegelijk weg valt, valt dan ook de wifi verbinding zelf weg of blijf je wel verbonden volgens Windows?

Verwijderd

Topicstarter
Soms wel, soms niet - helaas niet duidelijker te krijgen. Vaak zie ik nog wel diverse netwerken (ook die van mijzelf), maar kan hij simpelweg geen verbinding tot stand krijgen. Maar soms zie ik helemaal geen netwerken - zodat ik dan moet concluderen dat er helemaal geen wifi-bereik is.

Terwijl ik dit typ, is de verbinding al weer een paar keer weggevallen.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Zo'n usb dongle is gewoon zwaar ruk (om in de medische termen te blijven: het is de pest onder de wi-fi adapters), meestal zijn de kaartjes in een laptop 10x zo goed (uitzonderingen daar gelaten). Kijk eens met INSSIDER wat er op je laptop en desktop gebeurt?

[ Voor 17% gewijzigd door xh3adshotx op 26-03-2017 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat ik bij INSSIDER precies kan checken, maar dit is momenteel
het beeld:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/b1n2JmD

De verbinding loopt wel op het moment maar t*ringlangzaam - alsof de verbinding
aan de vingernagels hangt.

• RGAT
  • Niet online
Weinig andere netwerken, je zou jouw wifi netwerk op kanaal 11 kunnen zetten zodat het niet gestoord wordt door andere netwerken maar verder lijkt dat niet echt een probleem.
Hoe heb je de dongel aangesloten? Achterop de (metalen) kast met allerlei kabels eromheen welke Wifi signaal flink kunnen tegenwerken? Je kan proberen met een USB verlengkabel de dongle voor de kast te leggen en daarmee kijken of het probleem dan veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding is nu geheel onbruikbaar. Ik post nu middels smartphone. Er wordt aangegeven verbonden te zijn, maar niets wordt doorgeladen. De dongel heeft zowel voor als achter gezeten en zit nu vrij voorop.

Ik vermoed dat iets van mijn PC gewoon stoort met netwerk middels USB. Wellicht toch verstandig om maar een netwerkkaart te doen? Zo ja, wat is de beste koop (ook qua prijs, want er bestaat een klein risico dat dit niets helpt) voor mijn spec?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 00:04 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-62dBm is meer dan voldoende signaal voor een stabiele verbinding. Als het desondanks niet stabiel is, heb je waarschijnlijk te maken met interferentie.

Je geeft aan dat andere apparaten geen last hebben van problemen. Heb je zo'n apparaat ook pal naast de USB-dongle gehouden en gekeken of het daar ook in staat is een stabiele verbinding te hebben? Zo ja is die dongle gewoon gaar en heb je een andere adapter nodig. Zo nee is er inderdaad een lokaal storingsbron in/om de PC en gaat een andere WiFi-adapter niets helpen.

Je geeft niet aan exact welke TP-Link dongle je hebt. Zou je dat misschien alsnog kunnen doen. Is wel zo relevant voor de vraag wat een betere zou zijn natuurlijk...

Ik sluit me trouwens aan bij de mensen die zeggen dat je je PC beter gewoon bedraad aan kunt sluiten: vaste apparaten verdienen vaste verbindingen. Dat is het goedkoopst (15m UTP kost nog geen tientje...), het stabielst en het snelst.
Wil je toch per se WiFi houden, kijk dan naar de Asus PCE-AC68 of PCE-AC88. Beide hebben performante chips, maar nog belangrijker: ze hebben de antennes op een verlengsnoer gemonteerd zodat je die optimaal kunt plaatsen en ze niet achter de PC verstopt hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b

Kort geleden (2-3 weken terug) was stond een laptop met WiFi-kaart pal achter
me (20-30 cm). Geen enkel probleem.

Ik denk niet dat de dongel zelf het probleem is, aangezien ik een andere (wat
oudere) dongel ook heb geprobeerd en exact hetzelfde probleem krijg.
Die oudere dongel functioneerde korte tijd geleden (4-6 weken terug) nog prima
op een andere laptop (met Windows 7).

Voor aansluiten op kabel is het nodige werk vereist, maar ergens stoort mij dit.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon normaal WiFi te hebben? Nogmaals, ik
snap als geen ander dat voor gaming en andere zaken waarbij veel van het
netwerk wordt gevergd bedraad een must is, maar het is toch van den zotte
dat ik net geluk moet hebben wil ik bijv. Nu.nl bezoeken. We zitten niet in de
"pionering" age van WiFi en het zou goed moeten werken.

Om een analogie te trekken: het zou hetzelfde zijn als iedereen zonder probleem
een smartphone heeft en zit te WhatsAppen en op 9gag zit te browsen en ik moet
verplicht een Nokia 6210 moet gebruiken omdat mijn smartphone problemen blijft
houden met het netwerk.

Het precieze type van de dongel moet ik ff uitpluizen, maar nogmaals: gezien het
feit dat een andere dongel het exact zelfde probleem heeft lijkt mij enigszins de
specifieke dongel van TP Link uit te sluiten als bron van het probleem.

Maar goed, als ik even eerlijk ben: ik vermoed zoals gezegd dat een bepaald
(hardware)element stoort met een netwerkverbinding middels USB - maar als
dat zo mocht zijn, dan leidt volgens mij per definitie de oplossing naar een alternatief
voor de dongel i.p.v. een oplossing met gebruik van de dongel.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:28:
@dion_b

Kort geleden (2-3 weken terug) was stond een laptop met WiFi-kaart pal achter
me (20-30 cm). Geen enkel probleem.

Ik denk niet dat de dongel zelf het probleem is, aangezien ik een andere (wat
oudere) dongel ook heb geprobeerd en exact hetzelfde probleem krijg.
Die oudere dongel functioneerde korte tijd geleden (4-6 weken terug) nog prima
op een andere laptop (met Windows 7).

Voor aansluiten op kabel is het nodige werk vereist, maar ergens stoort mij dit.
Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon normaal WiFi te hebben? Nogmaals, ik
snap als geen ander dat voor gaming en andere zaken waarbij veel van het
netwerk wordt gevergd bedraad een must is, maar het is toch van den zotte

houden met het netwerk.

Het precieze type van de dongel moet ik ff uitpluizen, maar nogmaals: gezien het
feit dat een andere dongel het exact zelfde probleem heeft lijkt mij enigszins de
specifieke dongel van TP Link uit te sluiten als bron van het probleem.

Maar goed, als ik even eerlijk ben: ik vermoed zoals gezegd dat een bepaald
(hardware)element stoort met een netwerkverbinding middels USB - maar als
dat zo mocht zijn, dan leidt volgens mij per definitie de oplossing naar een alternatief
voor de dongel i.p.v. een oplossing met gebruik van de dongel.
Kun je eens een screenshot van INSSIDER maken als je netwerkverbinding wegvalt? En dan bij voorkeur 1 van de desktop en 1 van een laptop die dichtbij staat. Ik vermoed dat iets op bepaalde momenten stoort en dat de antenne in de laptop daar beter mee om kan gaan dan de dongles...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:28:
... maar het is toch van den zotte

houden met het netwerk...
Nou, daar valt wel het een en ander op af te dingen. Ik schat zo dat 1 op de tien vragen in dit forum gaat over doodnormale wifi adapters die niet aan doodnormale wifi routers/access points/repeaters willen verbinden

Verder blinkt jou topic nogal uit in passiviteit. Een beetje tweaker gaat andere versies van de drivers proberen en andere instellingen in zowel de NIC als in de router

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
@Brahiewahiewa

"Uitblinken in passiviteit", net zozeer als jouw reactie uitblinkt in hautain gedrag? Je zal het zelf wel charmant vinden. Aangezien ik doorgaans (behalve op donderdag) niet iemand ongenuanceerd wil uitfoeteren zal ik het nog eens duiden:

Ik heb in alle instanties al getest of de fout bij de dongel zelf zat. Doch daar lijkt het niet te zitten, op andere apparaten werkt het prima. Ik heb net de dongel op een laptop geprobeerd en de netwerkkaart uitgeschakeld. Prima verbinding. Ergo, het probleem lijkt niet bij de dongel te zitten. De dongel wil best verbinden, maar er is kennelijk iets anders wat zulks verhinderd. Iets wat niet in de verbinding of de dongel zelf blijkt te zitten, maar in de computer. Zoals je zelf zegt: 1 op de 10 vragen gaat over "doodnormale" wifiadapters die niet willen verbinden. In de meeste gevallen echter blijkt het probleem inderdaad bij de adapter of de verbinding te zitten. In de oerwoud van threads heb ik niet zo snel een soortgelijk probleem gezien, in buitenlandse threads zag ik een paar - doch een oplossing ontbrak.

Maar: Ik ben helaas wel vergeten te melden dat ik bij zowel de nieuwe als de oude dongel de drivers opnieuw heb geïnstalleerd en ook online heb gezocht naar eventueel nieuwere drivers. Goed punt, doch je had je reactie ook kunnen beperken tot:

"Heb je ook de drivers van de resp. dongels geupdate of opnieuw geïnstalleerd?"

dan had ik kunnen melden:

Oh sh*t, was ik vergeten te melden. Heb ik wel gedaan, had geen effect.

Was niet alleen meer nuttig geweest, maar tevens meer fatsoenlijk. Maar afijn. Ten aanzien van de NIC of de router:

Heb jij ook wat veranderd aan de instellingen van de NIC of de router?

->

Goh, welke andere instellingen. Ik ben helaas niet kundig genoeg om te weten welke wijzigingen eventueel effect kunnen sorteren. Ik durf daarin ook niet zo te gaan grasduinen, heb je suggesties?"

Daar komt het volgende bij: ik acht mijzelf geen tweaker. Ten eerste omdat ik dat niet ben en ten tweede omdat het aardig arrogant en/of patserig is om jezelf als zodanig te bestempelen c.q. etaleren. Het was misschien niet bij je opgekomen, maar ik kom juist hier om te zien welke stappen ik als relatieve ICT-leek heb gemist en/of de kundige community mogelijk een oplossing heeft.

Ik heb voor zover ik weet met mijn beperkte kennis getracht het probleem te isoleren, doch kennelijk niet genoeg naar uw mening gij verheven Tweaker. Mijn oprecht excuus en ik zal bij wederkerende gevallen mijn uiterste best doen uw forum niet verder te bezoedelen met mijn passiviteit.

Genoeg sarcasme.

Laat ik dit punt besluiten met de melding dat ik niet halfass heb gezocht naar een oplossing en mijn best heb gedaan het zelf op te lossen. Dude: ik wend mij tot jullie niet uit luiheid, maar uit noodzaak.

@dion_b

Het type blijkt, met een snappy title: TL-WN823N. Het oude type dongel is een Sweex 300W.

@xh3adshotx

Ga ik proberen, doch op het moment is de netwerkverbinding goed en eerder vanavond net als gisteren - dermate traag dat het bijna uitvalt (dat was de eerdere screenshot). Zodra het weer een probleem
wordt zal ik weer een screenie maken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:36:
[...]

@dion_b

Het type blijkt, met een snappy title: TL-WN823N. Het oude type dongel is een Sweex 300W.
Die Sweex kan van alles zijn - ik gok dat het "300N" en dat is een snelheidsaanduiding, geen typenr. De TL-WN823N is zo'n onding dat probeert klein en onopvallend te zijn, maar daarmee dus ook te kleine antennes gebruikt met lage ontvangstgevoeligheid. Ik zou het nadrukkelijk niet aanraden (als per se WiFi *en* een USB adapter wilt zou ik eerder iets als de TP-Link Archer T9UH aanbevelen) - maar als je de adapter echt uitgesloten hebt is dit in ieder geval nu je probleem niet.

Interferentie vanaf PC kast zelf lijkt me een erg onwaarschijnlijke, maar als dezelfde USB adapter elders wel werkt en een ander WiFi-apparaat op zelfde locatie als PC ook werkt is het misschien iets om naar te kijken. Kun je eens een tablet of telefoon (met metalen behuizing) boven op de metalen kast van je PC leggen?

Of als je een powered USB hub hebt kijken of de USB WiFi dongel met dat ertussen wel werkt?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b

1.

Ik heb helaas geen verdere gegevens van de Sweex verder. De doos en andere spul is long gone.

2.

Heeeel interessant... Ik heb net mijn smartphone erop gelegd en "mobiele gegevens" uitgeschakeld zodat deze (voor zover ik weet) moet overschakelen naar WiFi. Verbindingssterkte zit nu op de telefoon - as we speak - continue te fluctueren van 1, naar 2 en dan weer naar 4 strepen enzovoort.

Werkelijk: verbindingssterkte fluctueert vaak. Soms per seconde, soms iets langer, maar fluctueren doet ze continue.

Dat hoort toch niet?

Aanvulling:

Zodra ik de telefoon van de computer haal gaat zij naar volle 5 strepen sterkte......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2017 21:07 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Radio/WIFI Power Management ingesteld op de router of Windows-driver: --> alles op 100% power zetten, niet adaptive. Zelfde geldt voor WiFi snelheid, zet het eens op fixed (b.v. 300Mbps) in de Windows driver ipv AUTO. Probeer hetzelfde eens met de router-settings. Zelfde geldt voor het kanaal; kies eens iets in de range 1-9 als fixed kanaal (soms ff router + laptop beiden nog rebooten)...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:06:
@dion_b

1.

Ik heb helaas geen verdere gegevens van de Sweex verder. De doos en andere spul is long gone.

2.

Heeeel interessant... Ik heb net mijn smartphone erop gelegd en "mobiele gegevens" uitgeschakeld zodat deze (voor zover ik weet) moet overschakelen naar WiFi. Verbindingssterkte zit nu op de telefoon - as we speak - continue te fluctueren van 1, naar 2 en dan weer naar 4 strepen enzovoort.

Werkelijk: verbindingssterkte fluctueert vaak. Soms per seconde, soms iets langer, maar fluctueren doet ze continue.

Dat hoort toch niet?
Je hebt wel erg sterke meningen over wat "hoort" voor iets waar je zelf van aangeeft geen al te diepgaande kennis van de hebben ;)

Exact wat die 'streepjes' weergeven verschilt per telefoon, maar het heeft altijd met signaalsterkte en niet met interferentie te maken. Wat je hier constateert is dus dat het probleem alsnog geen interferentie is, maar dat op/in/rond de kast het signaal zelf niet stabiel is. Dat kan meerdere redenen hebben, maar waarschijnlijk de metaal van de kast icm dingen in de omgeving ervan.

Goede nieuws is dat de oplossing waarschijnlijk zo simpel is als een verlengkabel voor je USB adapter zodanig dat het een metertje van de kast weg ligt/hangt.
SKiLLa schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:13:
Radio/WIFI Power Management ingesteld op de router of Windows-driver: --> alles op 100% power zetten, niet adaptive. Zelfde geldt voor WiFi snelheid, zet het eens op fixed (b.v. 300Mbps) in de Windows driver ipv AUTO.
Enige wat je daarmee bereikt is dat je sowieso geen verbinding gaat hebben zodra het signaal niet meer voldoende is voor 300Mbps link rate. Zeer slecht advies, des te meer omdat je 300Mbps link rate alleen met 40MHz kanalen kunt krijgen en in de 2.4GHz 40MHz kanalen een bijzonder slecht idee zijn :o
Probeer hetzelfde eens met de router-settings. Zelfde geldt voor het kanaal; kies eens iets in de range 1-9 als fixed kanaal (soms ff router + laptop beiden nog rebooten)...
Alle andere apparaten in huis hebben een goede verbinding. Exact waarom zou dit aan router cq kanaal liggen? Alles buiten 1, 6 en 11 zijn sowieso een slecht idee aangezien je dan waarschijnlijk half gaat overlappen met andere netwerken, wat veel problematischer is dan vol er bovenop.

[ Voor 28% gewijzigd door dion_b op 27-03-2017 21:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
@dion_b

Geen mening, maar een vraag en het is denk ik meer een beetje opwinding: dit is de 1e keer dat ik iets test dat een resultaat lijkt te hebben. Alle andere testen gaven enkel indicatie wat het probleem niet lijkt te zijn. Dit voelde een beetje aan als eindelijk lucht horen sissen bij een verder onzichtbaar gaatje in een fietsband.

Een USB-verlengkabel is goedkoop en gezien de test (die ik sindsdien nog weer tig keer heb herhaald als een moron, ook met andere telefoons en tablets :) ), zal ik dat eerst gaan proberen - doch helaas niet eerder dan morgen. Ongeacht het resultaat, ik zal me weer melden met de bevindingen.

@SKiLLa

- vast kanaal levert geen verandering, verbinding gedraagt zich hetzelfde
- vaste snelheid idem dito

Power zal ik later nog proberen.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

dion_b schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:42:
[...]
Enige wat je daarmee bereikt is dat je sowieso geen verbinding gaat hebben zodra het signaal niet meer voldoende is voor 300Mbps link rate. Zeer slecht advies, des te meer omdat je 300Mbps link rate alleen met 40MHz kanalen kunt krijgen en in de 2.4GHz 40MHz kanalen een bijzonder slecht idee zijn :o
[...]
'intrusief' testen op randwaarden is een hele effectieve manier om zaken snel uit te sluiten hoor. Net zoals bij overklokken, alles eerst van AUTO af en dat stapje voor stapje verder.. Zal niet de eerste keer zijn dat een WiFi driver+router combo 24/7 de snelheid blijft onderhandelen als een sinus-golf of een rotte 40MHz implementatie heeft. Of kanalen blijft hoppen met de buren. Maar goed, 150Mbps aka 50% zou inderdaad een beter advies zijn om te beginnen...

On-topic: @TS: Misschien USB power-saving aanstaan in your Windows Power Profile ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
@SKiLLa

Geen powersave op de USB. Ook niet in de Windows driver zelf.
Pagina: 1