Windows 8.1 laptop kan opgewaardeerd worden naar Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 15:22
Hallo,

Ik heb hier een Windows 8.1 laptop van oorsprong. Moest deze om gaan zetten naar Windows 10. Ik netjes een Windows 10 licentie gekocht via game-card.net.

Ik stop mijn Windows 10 cd in de computer (gemaakt via Windows Media Creation Tool). Ik de bios netjes ingesteld opstarten vanaf cd. Werkt als een trein.

Nou dan denk ik ik zou zo wel de gekochte code moeten invoeren om verder te kunnen gaan met installatie Windows 10.

Wat blijkt ik hoef helemaal geen code in te voeren. De installatie wordt gewoon afgemaakt. En dan zie ik ook tot mijn verbazing dat hij netjes is geactiveerd de Windows na de installatie volledig automatisch.

Hoe kan nou een Windows 8.1 licentie laptop automatisch geactiveerd te zijn met een Windows 10 cd.

Het was geen upgrade, een complete schone installatie. Op deze laptop heeft nooit een Windows 10 opgestaan in het verleden.

Is dit normaal met Windows 8.1 laptop's?

Het betreft hier een Asus K56C laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
Windows 10 leest (nog altijd) de productcode van Windows 8.1 die op het moederbord op een chip is gebrand. Vanaf 8.1 worden er geen stickers met codes meer gebruikt.
Bedankt trouwens voor het melden. Dit is een bevestiging dat het nog altijd (na 29-7-2016) op die manier werkt.
Was het trouwens een recente Windows 10 DVD? Ik bedoel met versie 1607 (de AU versie)?

[ Voor 15% gewijzigd door TanteBeth op 26-03-2017 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Jouw verhaal slaat op een upgrade. Maar in mijn geval was het geen upgrade maar een compleet schone installatie zonder gebruik maken van de Windows 10 licentiecode.

Dat er geen licentiestickers mee geleverd worden bij laptop's en pc's is bekend.

De dvd is vandaag gedownload met de Windows Media Creation Tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
Nee, dat verhaal geldt al vanaf november 2015 ook voor schone installaties. Alleen de eerste maanden na 29-7-2015 kon het alleen via een upgrade, maar daar is MS op aandrang van gebruikers snel van af gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
Ik wist dus niet dat Windows 10 dezelfde licentiesleutel gebruikte als Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb al verschillende DELL pc's zo geïnstalleerd.
De usbinstall erin, schone install, en eventueel ALS er om een key gevraagd wordt, overslaan.
Na de installatie is windows netjes geactiveerd.

Heel veel Dell, HP en andere 'echte' OEM's worden nog steeds geactiveerd zonder probleem
( een Medion laptop kwam er niet doorheen, die moest echt een key hebben na de install )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotabibber
O.K. dank je voor de info. Dit had mij in dit geval bijna 20 euro licentiekosten kunnen schelen, maar goed heb ik hem in voorraad.
Pagina: 1