Overstap naar 4K Content & Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spartex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 13:20
Waar ben ik naar op zoek?

Op dit moment bezit ik een Sony Bravia KDL-50W805B. Aangezien 4k content steeds meer in opkomst is zou ik in de komende maanden graag de overstap willen maken naar een Ultra HD televisie. Ik zoek op dit moment voornamelijk advies voor deze overstap om vervolgens tot een zo efficiënt mogelijke aankoop te komen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een Flat TV aangezien ik geen liefhebber ben van gebogen televisies.

Wat is mijn budget?

In eerste instantie had ik een aantal weken terug een budget van 1000 euro in gedachten. In de tussentijd heb ik echter het één en ander meegelezen in het televisie & beamers forum en kan ik mijn budget bijstellen tot +/- 1500 euro mits ik daar kwalitatief op vooruit voor de toekomstige jaren.

Het gebruik van de TV

De kijkafstand vanaf de bank naar de tv bedraagt ongeveer 2 tot 2.5 meter. De tv wordt voornamelijk gebruikt om op te gamen (Playstation 4 Pro & Nintendo Switch), films, series (Netflix/Youtube/Toekomstige Ultra HD Blu-Rays) & tv (digitaal uiteraard) op te kijken.

Wat heb ik zelf al gevonden

Aangezien ik begon met een budget van 1000 euro had ik in eerste instantie de volgende televisie op het oog:

pricewatch: Samsung UE55KS7000 Zilver, Zwart

Echter na het lezen van wat artikelen op Avforums & Rtings ben ik steeds meer gaan kijken naar:

pricewatch: Samsung UE55KS8000 Zwart
pricewatch: LG OLED55B6V Zwart

Wat zou ik graag willen weten?

Gezien de belangstelling naar OLED televisies in het forum (2 OLED topics) zou ik graag willen weten of ik er beter aan zal doen om een OLED televisie aan te schaffen voor de komende jaren.

De prijs van deze toestellen is de laatste tijd aardig aan het dalen waarbij de B6 in Duitsland (lokaal) zelfs voor 1500 euro verkocht werd. Aan de andere kant las ik ook wat berichten dat de recentlijke firmware update van LG helaas niet de meest optimale HDR beleving geeft op het gebied van gamen. Hierdoor twijfel ik waardoor ik ook weer naar de samsung toestellen aan het kijken ben.

Wat kunnen jullie mij aanraden in de keuze voor een nieuwe TV? Alvast heel erg bedankt voor de reactie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een grotere TV gekocht, vind uiteindelijk de overstap naar Ultra-HD/4K niet de moeite. Ik zou daarom altijd gaan voor OLED als het budget het toe laat. :)