Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergkamp87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 20:31
Goedendag,

Met mijn moederbord de MSI B85i Gaming heb ik een probleem. Er zitten 2 antennes op voor draadloos internet. Nu is 1 van de antenne kabels beschadigd geraakt. (het bevestiging drukkertje wat je op het draadloze kaartje prikt is aan de binnenkant beschadigd waardoor hij niet meer op het kaartje klikt)

Ik ben erachter gekomen dat ik het complete complete kabeltje kan vernieuwen maar er zijn 6 verschillende modellen te krijgen. Nu wil ik dus weten welke ik nodig heb en of hoe erachter kan komen welke ik nodig heb.

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen, alvast mijn hartelijke dank natuurlijk hiervoor.

Mvg Peter

Zoekfunctie op tweakers:: antenna (de sma modellen)

Hieronder de links naar de modellen::
pricewatch: Delock RP-SMA Jack Bulkhead > MHF/U.FL-LP-068 Compatible Plug 200...

pricewatch: Delock Antenna Cable SMA Jack Bulkhead > MHF /U.FL-LP-068 Compati...

pricewatch: Delock Antenna Cable SMA Jack Bulkhead > MHF /U.FL-LP-68 Compatib...

pricewatch: Delock Antenna Cable SMA Jack Bulkhead > MHF /U.FL-LP-068 Compati...

pricewatch: Delock Antenna Cable SMA jack bulkhead > MHF /U.FL-LP-068 compati...

pricewatch: Delock Antenna Cable RP-SMA Jack Bulkhead > MHF /U.FL-LP-068 Comp...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat zijn geen links...

Om te beginnen lijkt het me vooral relevant om te bepalen of je antenne met SMA of (waarschijnlijker) RP-SMA verbonden moet worden. Dan valt de helft af. Wat binnen elke categorie het verschil is, is met je afgekapte regels niet te lezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergkamp87
Goedendag,

Dank voor uw reactie.

Om welk type antenne het gaat dat weet ik niet, ik kan er ook maar weinig info over vinden omdat het moederbord oorspronkelijk in de MSI nightblade werd ingebouwd. Het moederbord heb ik toen van een mede tweaker overgenomen.

Omdat ik er zelf niet uitkom wil ik op deze manier jullie hulp vragen:

De vervangende antenne moet op dit product geclickt worden::

https://www.4launch.nl/pr...LiTrtmE9tICFcIV0wodF4MLIw

De links van de antennes die ik op tweakers heb kunnen vinden, die op het model lijken die er nu in zit zijn:::

pricewatch: Delock Antenna Cable RP-SMA Jack Bulkhead > MHF /U.FL-LP-068 Comp...

pricewatch: Delock Antenna Cable SMA jack bulkhead > MHF /U.FL-LP-068 compati...

pricewatch: Delock Antenna Cable SMA Jack Bulkhead > MHF /U.FL-LP-68 Compatib...

Hopelijk heb ik het nu iets duidelijker uitgelegd en kunt u mij hier verder mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kan hier niet zien wat jij daar hebt, maar als je even googlet op RP-SMA vind je dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.getfpv.com/media/wysiwyg/product-detail-images/sma-rpsma.jpg

Let op verschil kern tussen de twee. Kijk welke connector jouw antenne heeft, dat bepaalt welke jij nodig hebt. Ik verwacht dat je antenne een male RP-SMA heeft, dus dan moet je achterop je PC een female RP-SMA hebben om het op te schroeven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Als je even goed leest zie je dat de TS het over een laptop-achtige aansluiting heeft. Dat soort connectors en draadjes zijn voor luttele centen te krijgen op aliexpress. Gaat het om dualband (2.4 en 5Ghz) WiFi of enkel 2.4? Maak anders even een foto van de situatie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MsG schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:01:
Als je even goed leest zie je dat de TS het over een laptop-achtige aansluiting heeft. Dat soort connectors en draadjes zijn voor luttele centen te krijgen op aliexpress. Gaat het om dualband (2.4 en 5Ghz) WiFi of enkel 2.4? Maak anders even een foto van de situatie.
Op de WiFi-module op het moederbord zit inderdaad een U.fl aansluiting, maar dat heeft TS al door, alle aangedragen kabels hebben U.fl aan de ene kant. De verschillen tussen die kabels zitten in het andere uiteinde waar de antenne op geschroefd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergkamp87
Goedendag,

Dank voor jullie reacties. Ik ben erachter gekomen dat ik een RPSMA aansluiting heb. Hiervoor ga ik dus een nieuwe bestellen. Dit gaat dus helemaal goed komen.

Nogmaals mijn dank voor jullie hulp, het heeft mij ook wijzer gemaakt over waar ik allemaal op moet letten bij de aankoop van een nieuwe kabel/set.

Mvg Peter
Pagina: 1