beste combi zonnepaneel controller en accu voor tuinhuisje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beniel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2021
Hallo,
ik kan van een vriend voor weinig een goede tractie accu overnemen. Nu zoek ik wat informatie of deze accu voldoende is voor m'n doel en wat voor controller en zonnepaneel hierbij het beste zal zijn. Ik wil een setup maken in een tuinhuisje om een paar led lampjes te kunnen branden s'avonds, wat usb apparaten mee kan opladen, mss een autoradio op aansluiten en ik heb zo'n autokoelbox die je via de sigarettenstekker kunt inpluggen, zou tof zijn als die er zo nodig aan zou kunnen hangen om een paar uurtjes het vlees koel te houden voor de bbq :)
Op het plakkertje van de accu staat 12V 105Ah-20h 80Ah-5h, is het dan 105Ah of 80Ah? Ik heb al ergens zien staan dat je zonnepaneel evenveel of iets meer Watt moet hebben als dat je accu Ah's heeft. Zou ik met een 100w zonnepaneel een juiste verhouding hebben?
Ik kwam op ebay deze goedkope controller tegen;
http://www.ebay.nl/itm/20...f8506b:g:e9sAAOSwIgNXtnZV
Zou zo'n controller in de setup passen?
Ten slotte, zou ik met een bovenstaande setup ongeveer die dingen kunnen doen qua electra in dat tuinhuisje of is het niet genoeg?
Bij voorbaat dank, groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35
Een 100 watt paneel met controller is een prima combinatie,

Echter zouden je accu's wel wat meer AH's mogen hebben aangezien je maar de helft van de ah's kunt gebruiken. (Heeft te maken met de ontlading)

Dus 2 accus van mininmaal 100Ah is wel aan te raden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoeveel Ah trekt die koelbox? Dat zou wel eens de killer kunnen zijn van de pret....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....