Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 07:07
Ik heb het volgende moederbord op de kop getikt http://www.supermicro.com...eon3000/X58/X8STi-LN4.cfm
Deze wil ik in gaan zetten met behulp van vmware esxi als router, Expenology nas en Mediaportal tv server.
Nu heb ik zelf nog een i7 920 processor liggen maar als ik kijk naar een passende gebruikte xeon 5620 processor zijn deze voor een schijntje te koop. Ik vroeg me af wat eventuele valkuilen kunnen zijn en of er ook voordelen zijn.
Ook vroeg ik me af hoe zwaar de voeding moet zijn als ik 6 harde schijven erbij aan sluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
Valkuil van het gehele systeem is het verbruik van het geheel. Als je dit 24/7 wil laten draaien zou ik even uitrekenen of het investeren in een nieuwe zuinig systeem niet de moeite waard is.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het TDP van de Xeon is 80W en van de i7 is het 130W. Dat scheelt sowieso al flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
PilatuS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:49:
Het TDP van de Xeon is 80W en van de i7 is het 130W. Dat scheelt sowieso al flink.
maar hoe zit dat dan met de rekenkracht?

ik heb nu 3 oudere servers staan 1 als router 1 als nas en 1 als mediaportal tv server.
door deze 3 servers te combineren in 1 server verwacht ik ook wel wat stroom te besparen of op zn minst evenveel stroom te verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jwvdst schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:23:
[...]
maar hoe zit dat dan met de rekenkracht?
Voor wat je er mee wil doen zijn beide meer dan zat. De instap NAS systemen hebben vaak CPU's die 10x minder kracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die xeon is een soortvan ge-update zuinigere i7 920 met iets lagere baseclock en turbo's, (beide 4c8t) dus die 920 is ietsje sneller (snelle google: cinebench 15: 390 vs 430 oid)

overigens een pentium g4560 van 60 piek en een tdp van 54watt scoort ook iets van 380 in cinebench en is door z'n hogere clocks en up to date cores allround een betere cpu.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Ik zou zelf voor een X5650 of hoger gaan. Dan heb je een 6 core en deze zijn ook goedkoop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
maratropa schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:34:
Die xeon is een soortvan ge-update zuinigere i7 920 met iets lagere baseclock en turbo's, (beide 4c8t) dus die 920 is ietsje sneller (snelle google: cinebench 15: 390 vs 430 oid)

overigens een pentium g4560 van 60 piek en een tdp van 54watt scoort ook iets van 380 in cinebench en is door z'n hogere clocks en up to date cores allround een betere cpu.
dan moet ik ook een nieuw moederbord en geheugen aan schaffen dat heb ik de eerste jaren ook nog weer niks verdient.
ik wil eerst proberen om esxi werkend te krijgen en als ik het dan stabiel heb wil ik meer geld uitgeven aan definitieve zuinige hardware
Het is voor mij ook maar hobby en aangezien ik verder in mn werk niets met ict te maken heb wil ik het in beginsel zo goedkoop mogelijk houden

[ Voor 9% gewijzigd door jwvdst op 26-03-2017 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jwvdst schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:54:
[...]

dan moet ik ook een nieuw moederbord en geheugen aan schaffen dat heb ik de eerste jaren ook nog weer niks verdient.
ik wil eerst proberen om esxi werkend te krijgen en als ik het dan stabiel heb wil ik meer geld uitgeven aan definitieve zuinige hardware
Het is voor mij ook maar hobby en aangezien ik verder in mn werk niets met ict te maken heb wil ik het in beginsel zo goedkoop mogelijk houden
jouw feestje :)

Met die xeon kun je iig ecc ram draaien wat voor een altijd aan servertje wel leuk is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
maratropa schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:59:
[...]

jouw feestje :)

Met die xeon kun je iig ecc ram draaien wat voor een altijd aan servertje wel leuk is.
ecc das een goeie wou toch nog geheugen bij kopen
Pagina: 1