Netwerk Switch/Hub problem!!

Pagina: 1
Acties:

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 06:49
heb hier het volgende:

Nu is er een switch waar een hub aan zit en aan die hub zit nog een hub aan. Lijkt een beetje op een bus structuur.. Nu wil ik juist de 2 hubs los van elkaar an die swictch vastmaken. Dus dan heeft het netwerk een betere ster vorm en presteert beter.

Probleem: Als ik dit dus doe dan werkt de ene hub wel met die switch and die andere niet. Heb het geprobeert met een cross cable en een direct cable. Een van die hubs is een managable hub en die andere is een non-managble hub.

Die switch wordt overloaded met collision van de ene hub en het hetwerk loopt vrijwel vast. weet iemand wat hier aan de hand is?
(Als iemand hier iets van kan snappen dan)

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Volgens mij kan je alleen maar via de uplink een switch en een hub met elkaar verbinden.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Als ik fout zit heb ik pech. Maar dacht ik nou te lezen dat je de aan de switch je hub's hebt gekoppeld? En heb je die ook weer aan elkaar gekoppeld?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
reset je switch eens (aan en uitdoen) mischien dat zijn cache nog vol zit met MAC adressen van de vorige netwerkaarten, dit wil vaak het probleem wel zijn

je kan overigens in elke switchpoort een hub aansluiten hoor, dan houd ie op 1 poortje gewoon de mac adressen bij van de aangsloten stations. dit zal het probleem dus niet zijn

zet anders eens een sniffer op de lijn mischien helpt dit om te kijken of er brakke netwerkaarten zijn aangesloten

A wise man's life is based around fuck you

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 06:49
nee alleen de twee hun aan de switch gekoppeld maar de ene hub doet het wel en de andere zorgt ervoor dat het netwerk vol collisions komt.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

mogelijkheid 1
hub<-crosscable->switch

mogelijkheid2
hub<-UTP->uplink switch

letop dat de uplink poort overhet algemeen gekoppeld is aan een gewone poort en dat er maar één tegelijk werkt

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
de poort staat mischien op full duplex terwijl de hub dit niet kan? dit heb ik zelf ook eens gehad (thuis weliswaar) check dit eens.

telnet anders naar die switch toe (als ie manageble is zit er vast ook wel een seriele poort op desnoods) en bekijk de configuratie eens

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik zou het volgende ff proberen: switch en hubs uitzetten. Na 5 minuten de beide hubs op de switch aansluiten en weer aanzetten. Die 5 minuten zijn ervoor om de arptabel op de switch leeg te maken.
Soms zit er op de hub een mdx schakelaar waarmee je van een gewone poort (meestal poort 1 of de laatste poort) een cross-over poort maakt die je dan kunt aansluiten op een switch (of hub) met een gewone utp kabel (dus niet crossed want dat doet die schakelaar al). Als de switch manageable is kun je het beste de poorten waar de hubs op zitten niet op auto-detect zetten maar op vaste waardes (10 of 100Mbit en altijd half-duplex voor hubs). Succes.
Pagina: 1