Coating Macbook Pro 2015 laat los?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 21:28
Beste Tweakers

Sinds augustus 2015 ben ik in het bezit van een MBP retina 13" (early 2015) model. Toen ik gisteren het scherm schoonmaakte (gewoon met een vochtig doekje zoals ik het altijd doe) viel mij een vreemde vlek, ter grootte van ongeveer een vingertop op. In eerste instantie dacht ik dat het scherm gewoon erg vuil was, maar na meermaals proberen de vlek weg te vegen, geen resultaat.

Nu heb ik gehoord over het zgn. 'coatingprobleem' bij dit model Macbook en ik vraag mij af of mijn laptop hier ook last van heeft. Tenslotte zit de Macbook vanaf het begin in een case en vervoer ik hem nooit zonder sleeve, dus ik het zou me verbazen dat plots op een of andere manier het scherm gekrast geraakt is. En ook al is het maar een klein 'vlekje' zou ik het toch graag hersteld hebben voor het escaleert (of mijn garantie vervalt :) )

Ik vraag mij af of hier nog een officieel herstelprogramma van Apple voor loopt, want althans op hun Belgische/Nederlandse website vind ik hier niets over terug. De Macbook is gelukkig nog wel binnen garantie tot augustus.

Hier nog enkele foto's van het fenomeen:

http://imgur.com/a/6HCc5

Heel erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is inderdaad een bekend probleem. Hier lees je dat Apple het kostenloos repareert, maar bij een collega hier in Nederland wilde Apple er niets mee doen. Ik zou toch gewoon contact zoeken met Apple en hopen dat ze het repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ja, dat is de coating. Heb ik ook gehad op mijn MacBook Pro uit 2012. Die heb ik toen onder garantie laten repareren door iCentre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 18:07
Hier hetzelfde. Destijds laten fixen (paar maanden terug), maar schijnbaar hebben ze er een scherm ingezet waar het probleem ook in zit. Ook bij dit vervangende scherm is de coating alweer aan het loslaten, dus ik ga aankomende week weer langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Viel mij ook op. Nooit wat mee gedaan omdat m'n hele mbp om andere redenen werd vervangen, mooi dat ze dat blijkbaar herstellen :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 20:10
Ik ben zelf in het bezit van een Macbook Pro 15 inch uit 2015. Mijn vraag is nu ook hoe komen wij hiervoor in aanmerking, ook lees ik dat het enkel bij 13 inch modellen voorkomt?

Hierbij foto's van mijn Macbook:

http://imgur.com/a/X84ff
http://imgur.com/tODYTs1
http://imgur.com/TlCNp3P

Kunnen jullie hieraan zien of mijn scherm ook een coating probleem heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 07:29
Als je die vlekjes niet weg kunt poetsen heb je er inderdaad last van.

Mijne is een jaar geleden vervangen en ik krijg nu weer het probleem. Dus het vervangende scherm is geen nieuw type. Zowel de 13 als 15 inch hebben dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-09 21:28
Rickown schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:55:
Ik ben zelf in het bezit van een Macbook Pro 15 inch uit 2015. Mijn vraag is nu ook hoe komen wij hiervoor in aanmerking, ook lees ik dat het enkel bij 13 inch modellen voorkomt?

Hierbij foto's van mijn Macbook:

http://imgur.com/a/X84ff
http://imgur.com/tODYTs1
http://imgur.com/TlCNp3P

Kunnen jullie hieraan zien of mijn scherm ook een coating probleem heeft?
Ziet er mij vrij soortgelijk uit, zeker die derde foto. Bij mij is het enkel gewoon (tot nu toe) nog heel geconcentreerd. Het zou me verbazen dat dit enkel bij het 13" model voorkomt. Zou gewoon, net zoals ik van plan ben, morgen naar de Apple store/reseller gaan en het aan hen voorleggen :) en anders met Apple direct contact opnemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 10:48

NBS

Ik ben zelf in bezit van een Macbook Pro 15" 2015 en het scherm van mij beginnen de vlekken in de coating ook in lichtere maten te ontstaan. Ik gebruik de screen cleaner die mij door Amac werd aangeraden, maar blijkbaar helpt dat ook niet om de staingate tegen te gaan. Wat mij opviel is dat er een toetsenbord patroon in de coating/schermlaag te zien is wanneer mijn Macbook voor een langere tijd (3 dagen of langer) dicht heeft gezeten. Ik vermoed dat de huidvetten, wat op het toetsenbord achterblijft, in de coating trekt en hierdoor permanente schade aan de coating wordt veroorzaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door NBS op 26-03-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-10 20:10
@Navi98 Ik ben benieuwd of ze het gaan oplossen. Succes morgen :)

@NBS Precies hetzelfde! Binnenkort ook maar eens langs de Apple store/reselelr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-10 12:56
Al nieuws?
Ik heb namelijk hetzelfde met mijn Macbook Pro 13" 2015 en Apple verwees me direct door naar Amac (dichtstbijzijnde Apple Service Provider) om het scherm kosteloos te laten vervangen.
Morgen ga ik er naartoe dus ben benieuwd hoe het bij jullie is verlopen.

[ Voor 92% gewijzigd door Stefan op 23-04-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
NBS schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:42:
Ik ben zelf in bezit van een Macbook Pro 15" 2015 en het scherm van mij beginnen de vlekken in de coating ook in lichtere maten te ontstaan. Ik gebruik de screen cleaner die mij door Amac werd aangeraden, maar blijkbaar helpt dat ook niet om de staingate tegen te gaan. Wat mij opviel is dat er een toetsenbord patroon in de coating/schermlaag te zien is wanneer mijn Macbook voor een langere tijd (3 dagen of langer) dicht heeft gezeten. Ik vermoed dat de huidvetten, wat op het toetsenbord achterblijft, in de coating trekt en hierdoor permanente schade aan de coating wordt veroorzaakt.
Vlekjes van het toetsenbord krijg ik ook wel op het scherm. Maar die veeg ik er altijd makkelijk vanaf. In mijn omgeving is er nog niemand geweest met dit probleem. Gebruiken jullie allemaal middeltjes om het scherm schoon te maken? Ik zelf gebruik altijd een droog microvezeldoekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NBS
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 10:48

NBS

Ik gebruik de screen cleaner die mij is aangeraden door Amac. Het gebruiken van een droog microvezeldoekje zal enkel resulteren in het verspreiden van de viezigheid. Het gebruik van het daarvoor bestemde screen clean-middel zal het scherm reinigen en tegelijkertijd ook het scherm anti-statisch maken waardoor stof niet direct weer op het scherm vast gaat zitten. Huidvetten zijn heel agressief, goed voor het lichaam, minder goed voor de apparatuur. Nu kan je het misschien nog wegvegen, maar er zal een dag komen dat de vetten permanent in de coating gaan zitten. Ik vraag mij ook af of het een designfout of een 'planned obsolescence'-strategie betreft.
Pagina: 1