Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Beste tweakers,

Ik zit nu in 5vwo en zou na mijn diploma graag willen studeren in Budapest. Dit omdat ik half-Hongaars ben en ik Budapest een enorm leuke stad vind. Ook heb ik al een appartement waar ik in kan wonen.
Alleen vroeg ik me af hoe het zit met de reputatie van de Corvinus universiteit. De rankings op het internet maken me niet heel veel wijzer. Is het zo dat als ik een Bsc (Business Administration) doe in Budapest, ik slechtere arbeidsperspectieven heb dan mensen die hier in Nederland een Bsc hebben gedaan?

M'n Msc wil ik wel gewoon volgen aan een westerse universiteit, en eventueel kan ik ook nog een minor doen in het buitenland. :)

Bedankt alvast,
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met de Corvinus universiteit, maar als je daarna toch een MSc in Nederland/West Europa gaat doen, dan maakt je BSc niet veel meer uit. Men kijkt toch vooral naar je hoogst genoten opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:45
Ik heb zelf aan twee buitenlandse universiteiten gestudeerd en ik zou toch wel even wat meer research doen naar de kwaliteit van de universiteit. In Nederland is elke universiteit wel min of meer van hetzelfde niveau, in het buitenland verschilt dat enorm. Voor je arbeidsperspectief zal het allemaal niet zo veel uitmaken, bedrijven zien buitenlandervaring juist als een pre, maar als de universiteit niet op niveau zit dan kan je het nog best moeilijk krijgen wegens te weinig uitdaging. Ik heb me (studie inhoudelijk) een jaar zitten vervelen in Schotland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik zou kijken wat de toelatingseisen zijn voor een MSc in (bijv.) Nederland.

Stom toevallig sprak ik gister een jonge Hongaarse die probeert bij de Erasmus een bedrijfskunde MSc te gaan volgen vanaf september - die gaf aan dat dat alles behalve eenvoudig was om toegelaten te worden. Met een Nederlandse BSc is dat vast een stuk eenvoudiger.

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Knakker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:02:
Ik zou kijken wat de toelatingseisen zijn voor een MSc in (bijv.) Nederland.

Stom toevallig sprak ik gister een jonge Hongaarse die probeert bij de Erasmus een bedrijfskunde MSc te gaan volgen vanaf september - die gaf aan dat dat alles behalve eenvoudig was om toegelaten te worden. Met een Nederlandse BSc is dat vast een stuk eenvoudiger.
Ja dit is ook wat m'n vader zei inderdaad.
Ik zal dan nog even verder zoeken naar meer informatie.
Heeft die Hongaar die je gesproken had ook International Business gestudeerd aan de Corvinus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Arthur-M. schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:14:
[...]

Ja dit is ook wat m'n vader zei inderdaad.
Ik zal dan nog even verder zoeken naar meer informatie.
Heeft die Hongaar die je gesproken had ook International Business gestudeerd aan de Corvinus?
Geen idee. Was een toevalstreffen dus kan dat ook niet alsnog voor je vragen. :)

Belangrijkste take-away is denk dat je je bewust bent dat het niet vanzelfsprekend is dat je toegelaten wordt tot een MSc hier. Echter als je een goede student bent (waar dan ook ter wereld) is heel veel mogelijk.

Ik denk wel dat het een super waardevolle ervaring is om in het buitenland te studeren, waar je als persoon wellicht meer van leert dan van de bachelor zelf. Ik zou het gewoon doen ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nuffic is de partij die in NL buitenlandse diploma's waardeert: www.epnuffic.nl

Al zie ik Corvinus niet staan bij https://www.epnuffic.nl/h...rzicht-diplomas-hongarije. Je zou contact met ze op kunnen nemen via het form dat ergens wordt genoemd, maar misschien is dat alleen bedoeld voor checken achteraf. Vooraf kan je wel bij je beoogde Msc-universiteit checken.

Edit: en inderdaad, ook in buitenland studeren is een +. Al is de + iets kleiner doordat je "valsspeelt" als half-Hongaar ;)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 27-03-2017 08:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij BA is dat mogelijk zo, daar kan ik niet veel over zeggen. Maar als ik kijk naar mijn richting (Engineering), dan is de helft van mijn collega's al uit het buitenland, en is in het buitenland gestudeerd hebben echt geen pré. Tenzij het natuurlijk ergens is wat erg goed bekend staat, zoals een Caltech, MIT, etc. Bij een compleet willekeurige universiteit in Oost-Europa waar geen standaard waardering voor is van bijvoorbeeld een Nuffic zal het niet als positief worden gezien omdat het nou eenmaal in een ander land is.

Het is wel inderdaad zo dat uiteindelijk alleen je hoogste opleiding echt uitmaakt, dus je MsC. Maar dat is ervan uitgaande dat je wordt toegelaten met je BsC uit Budapest.
Overigens gezien ik zelf wat minder automatisch positief ben over buitenlandervaring dan sommige andere hier, de vraag: Waarom zou je het doen? Omdat het een leuke stad is vind ik niet de sterkste reden om ergens te gaan studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
F_J_K schreef op maandag 27 maart 2017 @ 08:28:
Nuffic is de partij die in NL buitenlandse diploma's waardeert: www.epnuffic.nl

Al zie ik Corvinus niet staan bij https://www.epnuffic.nl/h...rzicht-diplomas-hongarije. Je zou contact met ze op kunnen nemen via het form dat ergens wordt genoemd, maar misschien is dat alleen bedoeld voor checken achteraf. Vooraf kan je wel bij je beoogde Msc-universiteit checken.

Edit: en inderdaad, ook in buitenland studeren is een +. Al is de + iets kleiner doordat je "valsspeelt" als half-Hongaar ;)
Bedankt voor je informatie! :)

https://www.epnuffic.nl/h...rzicht-diplomas-hongarije
Dit zijn echter geen universiteiten of scholen, maar gewoon niveau's. Zoals havo, vwo en hbo associate degree etc.

Overigens, weinig mensen weten dat ik half-Hongaars ben. Dus het lijkt alsnog dat ik in het buitenland ga studeren :).
Knakker schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:35:
[...]

Geen idee. Was een toevalstreffen dus kan dat ook niet alsnog voor je vragen. :)

Belangrijkste take-away is denk dat je je bewust bent dat het niet vanzelfsprekend is dat je toegelaten wordt tot een MSc hier. Echter als je een goede student bent (waar dan ook ter wereld) is heel veel mogelijk.

Ik denk wel dat het een super waardevolle ervaring is om in het buitenland te studeren, waar je als persoon wellicht meer van leert dan van de bachelor zelf. Ik zou het gewoon doen ;)
Inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Ik zag op de mastersite van de RSM dat een BSc in bedrijfskunde nodig hebt om toegelaten te worden tot de masteropleiding (en bij sommige MSc programma's een bepaald cijfer).
Sissors schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:08:
Het is wel inderdaad zo dat uiteindelijk alleen je hoogste opleiding echt uitmaakt, dus je MsC. Maar dat is ervan uitgaande dat je wordt toegelaten met je BsC uit Budapest.
Overigens gezien ik zelf wat minder automatisch positief ben over buitenlandervaring dan sommige andere hier, de vraag: Waarom zou je het doen? Omdat het een leuke stad is vind ik niet de sterkste reden om ergens te gaan studeren.
Als ik in Nederland zou blijven studeren zou ik ook voor de leukste stad kiezen, want de kwaliteit verschilt toch niet heel erg. Wat is volgens jou dan wel een sterke reden om in het buitenland te studeren (behalve dan studeren aan topuniversiteiten zoals UCL of LSE)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Arthur-M. schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:17:
Als ik in Nederland zou blijven studeren zou ik ook voor de leukste stad kiezen, want de kwaliteit verschilt toch niet heel erg.
Als ik bijv https://www.studiekeuze12...Btype%5D%5B1%5D=WO+Master bekijk (en dan doorklikken, al lijkt er minder info beschikbaar over opleidingen dan vroegah) zou ik dat niet per se met je eens zijn. Er zijn best verschillen.
Wat is volgens jou dan wel een sterke reden om in het buitenland te studeren
Aantonen dat je meer aan kunt dan een gespreid bedje.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
F_J_K schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:32:
[...]

Als ik bijv https://www.studiekeuze12...Btype%5D%5B1%5D=WO+Master bekijk (en dan doorklikken, al lijkt er minder info beschikbaar over opleidingen dan vroegah) zou ik dat niet per se met je eens zijn. Er zijn best verschillen.

[...]

Aantonen dat je meer aan kunt dan een gespreid bedje.
Ja oke, maar ik was nog met de BSc bezig. Master wil ik sowieso aan een Westerse universiteit volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Arthur-M. schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:00:
Beste tweakers,

Ik zit nu in 5vwo en zou na mijn diploma graag willen studeren in Budapest. Dit omdat ik half-Hongaars ben en ik Budapest een eorm leuke stad vind. Ook heb ik al een appartement waar ik in kan wonen.
Alleen vroeg ik me af hoe het zit met de reputatie van de Corvinus universiteit. De rankings op het internet maken me niet heel veel wijzer. Is het zo dat als ik een Bsc (Business Administration) doe in Budapest, ik slechtere arbeidsperspectieven heb dan mensen die hier in Nederland een Bsc hebben gedaan?

M'n Msc wil ik wel gewoon volgen aan een westerse universiteit, en eventueel kan ik ook nog een minor doen in het buitenland. :)

Bedankt alvast,
Arthur
Ik heb zelf 4 jaar in BP gewoond en ken veel mensen die aan de verschillende uni's (8 dacht ik) in BP hebben gestudeerd Volgens hun staat Corvinus aangeschreven als één van betere in BP samen met 'overbuurman' BME (meer een TU). Corvinus had overigens wel veruit één van de betere man/vrouw ratio's (voor de man that is)
Pagina: 1