4k videokaart voor HTPC in silverstone mylo 4 case

Pagina: 1
Acties:

• maus12
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste tweakers!

Sinds gisteren heb ik een lg 55b6v oled tv in de woonkamer staan. Dit i.c.m. met deze HTPC.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-7600 Boxed€ 63,03€ 63,03
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 63,31€ 63,31
1Silverstone Milo ML04€ 85,-€ 85,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 26,95€ 26,95
1Logitech Illuminated Living-Room Keyboard K830 QWERTY€ 78,99€ 78,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 74,90€ 74,90
1be quiet! System Power 7 300W€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,18

Helaas valt het beeld naar verloop van tijd uit en na onderzoek op het internet denk ik dat het aan de hdmi poort van het moederbord ligt.

Aangezien de HTPC geen 4k resolutie ondersteund en ik het probleem met beeld uitval heb wil ik er externe grafische kaart in drukken die 4k ondersteund.

Ik heb al gezocht maar kan geen juiste kaart vinden waarvan ik zeker weet dat deze in de silverstone mylo 4 past.

Nu is mijn vraag welke videokaart raden jullie mij aan? Mijn budget ligt rond de 100 euro. Maar als meer noodzakelijk is mag dat ook.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Je bent gelimiteerd tot een low profile kaart, of een pci-e riser 'adaper' om dan een 'full size' single slot kaart in te prikken boven de cpu.

Voor de low profile kaarten is er de GTX 1050 van zowel Gigabyte als MSI

AMD heeft nog de R7 250, maar deze kan mss wat tekort shieten voor 4K

Voor de pci-e riser en 1slot is er enkel de RX460 van XFX:
https://tweakers.net/pricewatch/697965/xfx-rx-460p4tfg5.html
(er is ook een 4GB versie)

In het groene kamp lijkt hun snelste een GTX 750 te zijn...

Voor de riser zelf dan lijkt thermaltake een van de weinige te zijn die er eentje heeft

Doe zelf nog wat meetwerk om te zien of alles zou moeten passen, het blijft een speciaal geval :)

• maus12
Geweldig wat een informatie!

Maar wat is het voordeel van een pci riser ten opzichte van de low profile kaarten?

Zoals ik het bekijk lijkt mij de makkelijkste weg een low profile kaart.
Zo lang ik youtube en netflix met 60fps 4k materiaal kan bekijken ben ik tevreden. Gamen doe ik niet.

Of is een pci riser optie toch beter?

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Gohja, niet alle videokaarten komen uit in een low profile versie (of in een single slot vorm). Silverstone heeft gewoon de optie er aan toegevoegd zodat je later de keuze hebt tussen beide formfactors (of een andere uitbreidingskaart die enkel in single slot verkrijgbaar is).

Gezien de prijs van beide, komt de GTX 1050 low profile er het goedkoopst uit (en is sneller dan de RX 460), dus dit zou ook mijn keuze zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door DenHond op 26-03-2017 22:44 ]

• maus12
Ik heb de maten nagekeken en geen enkele videokaart zal helaas passen in de Mylo 4 als ik gebruik maak van de mobo pci-e sloten.
De plek waar ik ook een videokaart i.c.m. pci-e riser kan plaatsen is al geblokkeerd door de CPU koeler :-(

Dus ik heb maar 1 optie en dat is een andere behuizing halen :-( ik denk dat ik dan voor de fractal design node 202 zal gaan. En de mylo maar probeer te verkopen op marktplaats..

In de fractal design node 202 past een gewoon formaat videokaart. Alleen zal ik deze denk ik ook met een PCIe riser moeten connecten.

Heb ik dat goed gezien?

En wat voor 4k videokaart voor films en youtube raad je me in gewoon formaat aan?

BVD!

[ Voor 9% gewijzigd door maus12 op 26-03-2017 23:46 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

maus12 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 23:43:
Ik heb de maten nagekeken en geen enkele videokaart zal helaas passen in de Mylo 4 als ik gebruik maak van de mobo pci-e sloten.
Waar heb je dit gevonden?
Zie namelijk hier een maximum van 74mm staan en zijn de genoemde 1050's smaller
Dus ik heb maar 1 optie en dat is een andere behuizing halen :-( ik denk dat ik dan voor de fractal design node 202 zal gaan. En de mylo maar probeer te verkopen op marktplaats..
Maakt de totale investering direct een stuk hoger. Stel deze zou op 150e uit komen. Zou je wellicht kunnen overwegen je complete build van te hand te doen en hier 150 bij te leggen voor een compleet nieuw systeem. Denk dat je redelijk ver gaat komen
In de fractal design node 202 past een gewoon formaat videokaart. Alleen zal ik deze denk ik ook met een PCIe riser moeten connecten.
Waarom dan?
En wat voor 4k videokaart voor films en youtube raad je me in gewoon formaat aan?
Een hedendaags igpu kan dit ook prima aan. Eigenlijk enige waar je op moet letten is de hdmi 2.0 output. Een Kaby lake CPU'tje + mobo met hdmi 2.0 zou prima volstaan.
Zo lang ik youtube en netflix met 60fps 4k materiaal kan bekijken ben ik tevreden. Gamen doe ik niet.
Je haalt hier waarschijnlijk fps en refreshrate door elkaar.
Fps = aantal beelden per seconde. Bij doorsnee tv en video materiaal ligt deze (uit mijn hoofd) op 24 fps

Refreshrate = snelheid waarop een paneel (in dit geval de tv) het beeld kan verversen.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 27-03-2017 00:42 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• maus12
Ik heb nog eens nagemeten en die 74mm klopt.. ik heb naar een verkeerde maat gekeken denk ik! Dit is mooi want nu moet die 1050 wel passen dus..

Ookal lijkt het op fotos dat ie niet past ik ga hem wel gewoon bestellen om te kijken of die maten in werkelijkheid ook kloppen.

Mocht het toch passen of niet passen, ik laat ik het weten ;)

En ben blij dat de 60fps regel niet geld op een tv maar het gewoon refreshrate is wat dus gewoon lager ligt :)

Ik ga nu die gigabyte 1050 bestellen.. op hoop van zegen

• maus12
De videokaart is binnen!

In eerste instantie was het metalen bevestigingsplaatje op het eind veel te lang om aan de kast vast te schroeven.
Maar gelukkig vondt ik even later een bijgeleverd plaatje die een stuk kleiner was zodat ik hem wel vast kon schroeven.

Daarna gelijk een paar 4K films afgespeeld en het werkt fantastisch! "Tot nu toe" :)

Iedergeval enorm bedankt voor jullie tijd en goede hulp DenHond en Switchie!

• maus12
--

[ Voor 100% gewijzigd door maus12 op 19-04-2017 12:03 ]

Pagina: 1