Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

750 euro game pc

Pagina: 1
Acties:

• Profdumbledore
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-06 21:35
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen met deze pc, games zoals bf1 gtav csgo rainbow six siege

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs moet rond de 750 euro liggen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb niet echt voorkeuren maar ik wil geen amd processor, liefst wel een amd videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet niet al te luidruchtig zijn en ik wil het liefst een zwart/wit thema

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik wil weten wat jullie van mijn samengestelde build vinden en of jullie nog tips hebben

Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,75€ 184,75
1Asus Prime B250M-A€ 77,-€ 77,-
1MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC€ 231,-€ 231,-
1Seagate Barracuda Barracuda, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Cryorig H7€ 35,99€ 35,99
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 59,-€ 59,-
1Cooler Master MasterWatt Lite 500W€ 42,50€ 42,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 765,09

alvast bedankt

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 10:46
Als je een AMD Ryzen 5 1500X processor koopt, heb je 4 cores, 8 threads, overklokken en een goede koeler in een doos voor €190. Ook zou ik de https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html aanraden, deze is erg efficiënt.

Ook zou ik een SSD kopen voor in je systeem, dit is gewoon erg chill om te hebben en je hoeft niet perse de duurste van het duurste te kopen.

Als je echt geen AMD processor wil, en wel BF1 wilt spelen, zou je voor de I5-7500 kunnen gaan.

Houd er ook rekening mee dat er 2 fans worden meegeleverd, dus als je nog betere airflow wilt kan je er nog een aanschaffen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, veel succes verder!

• Giedo18
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-11 12:14
pricewatch: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
Past beter bij de kleur en is sneller :P
pricewatch: ASRock B250M Pro4
Ik weet niet of je hier behoefte aan hebt, maar dit moederbord zou je in de toekomst kunnen uitbreiden met een extra videokaart en meer RAM, ook past dit beter bij de build zelf. (het is wel 10 euro duurder dan het andere moederbord).

Een SSD naast een HDD is sterk aan te raden, zowel voor gamen als voor algemeen gebruik.

Verder een prima build die de genoemde games zeker aan kan :)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
neem een ssd. het maakt de boel echt vlotter om een ssd als bootdrive te draaien en je hdd voor massa opslag. crucial maakt een leuke 275gb ssd.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
bezuinig wat aan je kast
pricewatch: Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Blauw
En ff met de intel stock cooler doen is goed te doen.
En koop je dan een SSD . een SSD is echt essentieel tegenwoordig je pc word minimaal 5x sneller met allerdaagse taken .
Een ssd van 120gb is voldoende. voor windows.
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB
Voor de rest wel een net lijstje
IK zou wel gaan voor een ander moederbord.
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
Deze van gigabyte heeft een dubbele bios dus extra safe
Amd crosfire en meer usb,s aan de achterkant
Heeft alleen geen usb c. maar usb c kun je zelf later nog toevoegen via pci poort

• Profdumbledore
iiGamingFreak schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:58:
Als je een AMD Ryzen 5 1500X processor koopt, heb je 4 cores, 8 threads, overklokken en een goede koeler in een doos voor €190. Ook zou ik de https://tweakers.net/pricewatch/486667/corsair-cx450m.html aanraden, deze is erg efficiënt.

Ook zou ik een SSD kopen voor in je systeem, dit is gewoon erg chill om te hebben en je hoeft niet perse de duurste van het duurste te kopen.

Als je echt geen AMD processor wil, en wel BF1 wilt spelen, zou je voor de I5-7500 kunnen gaan.

Houd er ook rekening mee dat er 2 fans worden meegeleverd, dus als je nog betere airflow wilt kan je er nog een aanschaffen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, veel succes verder!
je hebt me zeker geholpen maar hoe weet je dat de 1500X voor 190 euro kan gaan kopen? de adviesprijs van AMD mag dan wel $189 zijn maar ik heb nog nergens officiële prijzen gezien. maar als hij werkelijk 190 euro is als hij in NL uitkomt is het misschien toch wel een betere keuze. een ssd is iets wat ik waarschijnlijk later toevoeg als upgrade, het is inderdaad misschien wel handig om een extra fan te kopen.
Giedo18 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:01:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB
Past beter bij de kleur en is sneller :P
Ik weet niet of je hier behoefte aan hebt, maar dit moederbord zou je in de toekomst kunnen uitbreiden met een extra videokaart en meer RAM, ook past dit beter bij de build zelf. (het is wel 10 euro duurder dan het andere moederbord).

Een SSD naast een HDD is sterk aan te raden, zowel voor gamen als voor algemeen gebruik.

Verder een prima build die de genoemde games zeker aan kan :)
thx ik vond de ram ook erg lastig om een goede te vinden aangezien er zo veel verschillende zijn, die mobo is misschien ook wel handig ja.
youridv1 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:19:
neem een ssd. het maakt de boel echt vlotter om een ssd als bootdrive te draaien en je hdd voor massa opslag. crucial maakt een leuke 275gb ssd.
Thanks ik zal er nog wel een keertje naar kijken
coolbvrobin schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:45:
bezuinig wat aan je kast
pricewatch: Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Blauw
En ff met de intel stock cooler doen is goed te doen.
En koop je dan een SSD . een SSD is echt essentieel tegenwoordig je pc word minimaal 5x sneller met allerdaagse taken .
Een ssd van 120gb is voldoende. voor windows.
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 120GB
Voor de rest wel een net lijstje
IK zou wel gaan voor een ander moederbord.
pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H
Deze van gigabyte heeft een dubbele bios dus extra safe
Amd crosfire en meer usb,s aan de achterkant
Heeft alleen geen usb c. maar usb c kun je zelf later nog toevoegen via pci poort
hmmmm....
Ik wil eigenlijk heel erg graag de nzxt s340 (had ik eigenlijk ff in mijn eerste bericht moeten zetten
zoals ik hierboven al zei zal ik even nadenken over een ssd, het mobo zal ik ook even naar kijken
Bedank! :)

• Auxority
Ja, maar voor €200 is hij het ook echt nog wel zeker waard. Maar de keuze ligt geheel bij jou. Veel succes nog!

• Profdumbledore
iiGamingFreak schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:55:
Ja, maar voor €200 is hij het ook echt nog wel zeker waard. Maar de keuze ligt geheel bij jou. Veel succes nog!
het lijkt mij inderdaad wel een goede processor.
ik denk dat ik dan nog maar ff wacht totdat ze uitzijn in nederland.
Bedankt in ieder geval!

• Auxority
Geen probleem!

• Giedo18
Ik heb de andere reacties door gelezen. Op de reactie van @iiGamingFreak, voor gamen is single core performance belangrijk. AMD laat hier meestal veel punten op liggen. De laatste ryzen processor hebben dit wel goed gemaakt. Maar ik kan me niet voorstellen dat een quad core met hyperthreading goede single core performance heeft als hij maar 200 euro is. Dus ik zou dit eerst uitzoeken. Als de single core prestatie goed zijn, dan klinkt het zeker als een aanrader :)

@coolbvrobin De paar euro die je op de behuizing bespaart is onzin. Je levert er 1 fan voor in, en 2 fans zijn zeker nodig in zo'n build ivm hitte.De looks van de NZXT zijn veel beter, en de NZXT heeft ook nog eens veel ruimte voor cablemanangent. Je moederbord gaat ook niet werken tenzij je wilt dat de topicstarter een extra CPU koopt om een bios update te doen, maar dan wordt het alweer prijzig.

Verder is een SSD inderdaad aan te raden, eentje van 120 GB is al genoeg voor de opslag van Windows waardoor je systeem lekker snel opstart. En dan kun je naast windows ook nog enkele games en of andere applicaties installeren die je veel gebruikt.

• Profdumbledore
Giedo18 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:05:
Ik heb de andere reacties door gelezen. Op de reactie van @iiGamingFreak, voor gamen is single core performance belangrijk. AMD laat hier meestal veel punten op liggen. De laatste ryzen processor hebben dit wel goed gemaakt. Maar ik kan me niet voorstellen dat een quad core met hyperthreading goede single core performance heeft als hij maar 200 euro is. Dus ik zou dit eerst uitzoeken. Als de single core prestatie goed zijn, dan klinkt het zeker als een aanrader :)

@coolbvrobin De paar euro die je op de behuizing bespaart is onzin. Je levert er 1 fan voor in, en 2 fans zijn zeker nodig in zo'n build ivm hitte.De looks van de NZXT zijn veel beter, en de NZXT heeft ook nog eens veel ruimte voor cablemanangent. Je moederbord gaat ook niet werken tenzij je wilt dat de topicstarter een extra CPU koopt om een bios update te doen, maar dan wordt het alweer prijzig.

Verder is een SSD inderdaad aan te raden, eentje van 120 GB is al genoeg voor de opslag van Windows waardoor je systeem lekker snel opstart. En dan kun je naast windows ook nog enkele games en of andere applicaties installeren die je veel gebruikt.
Die ryzen cpu ziet er wel leuk uit nu maar aangezien er nog geen benchmarks zijn wacht ik maar even totdat hij uitgekomen is.
Bedankt :)

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Hi,

@Giedo18

Zowel de AMD als Intel hebben nu gelijke IPC & single core perfomance. De keuze is volledig aan jou wat je prettiger vindt.

@Profdumbledore
Zelf speel ik redelijk wat Battlefield 1, ken zat mensen met problemen om het spel goed stabiel te draaien. Voornamelijk CPU bottleneck op i5's en 8GB RAM schijnt ook niet voldoende te zijn. DICE heeft Battlefield 1 geweldig geoptimaliseerd gemaakt voor multicore perfomance, dus ik zou kiezen voor een i7 of de AMD. Mensen die zeggen i5 is meer dan voldoende hebben te weinig praktijk ervaring met BF1 :)
Een SSD is ook wel een 'must' op battlefield 1, het laadscherm komt vaak voorbij vliegen met een nieuwe map en het maakt écht uit.

Dus; neem 16GB RAM in dual channel (2x8) en een i7 of Ryzen. SSD is een pro

Verder; neem een betere voeding, zoals hierboven aangegeven is dat iets waar je niet teveel op moet besparen. 50€ is krap voor een kwaliteitsvoeding.

Heb je erover nagedacht dat je natuurlijk wel een mooi systeem kan bouwen, maar als je een klote monitor hebt je al die schoonheid nooit kan zien?

Wat ik je verder aanraad is tweedehands kijken voor bijv behuizing, SSD, GPU, RAM, misschien zelfs CPU (Intel dan). Ook RAM kan je makkelijk vinden. Een extra CPU koeler is écht niet nodig als je een boxed, non-OC CPU koopt. Zeker niet als dit het budget van een SSD inneemt.

/edit Het is eigenlijk jammer, maar BF1 vraagt flink wat rekenkracht.. Je kan met de nieuwste i5 er nog wel mee door, maar er is echt veel gezeik mee.
Je kan kijken naar een tweedehands i7 (4770 oid)

Gr

[ Voor 6% gewijzigd door wout123 op 26-03-2017 14:30 ]

• Profdumbledore
wout123 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:23:
Hi,

@Profdumbledore
Zelf speel ik redelijk wat Battlefield 1, ken zat mensen met problemen om het spel goed stabiel te draaien. Voornamelijk CPU bottleneck op i5's en 8GB RAM schijnt ook niet voldoende te zijn. DICE heeft Battlefield 1 geweldig geoptimaliseerd gemaakt voor multicore perfomance, dus ik zou kiezen voor een i7 of de AMD. Mensen die zeggen i5 is meer dan voldoende hebben te weinig praktijk ervaring met BF1 :)
Een SSD is ook wel een 'must' op battlefield 1, het laadscherm komt vaak voorbij vliegen met een nieuwe map en het maakt écht uit.

Dus; neem 16GB RAM in dual channel (2x8) en een i7 of Ryzen. SSD is een pro

Verder; neem een betere voeding, zoals hierboven aangegeven is dat iets waar je niet teveel op moet besparen. 50€ is krap voor een kwaliteitsvoeding.

Heb je erover nagedacht dat je natuurlijk wel een mooi systeem kan bouwen, maar als je een klote monitor hebt je al die schoonheid nooit kan zien?

Wat ik je verder aanraad is tweedehands kijken voor bijv behuizing, SSD, GPU, RAM, misschien zelfs CPU (Intel dan). Ook RAM kan je makkelijk vinden. Een extra CPU koeler is écht niet nodig als je een boxed, non-OC CPU koopt. Zeker niet als dit het budget van een SSD inneemt.

Gr
oke, 16gb ram dus.
de voeding die ik heb gekozen is wel een coolermaster dus die zou toch redelijke kwaliteit moeten hebben?
ik wou al een goede monitor van marktplaats halen, over het kopen van tweedehands onderdelen heb ik niet zo'n goed gevoel over behalve als jij bijvoorbeeld een goed bedrijf weet die tweedehands onderdelen verkoopt. cpu koeleer zal ik ook uit mijn lijstje halen.
Bedankt!

• coolbvrobin
Giedo18 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:05:

Hoe kom je erbij dat dat met dat moederbord de bios nog mag update?
Moederbord word gewoon geleverd met de recente bios
En kabel management snap ik nog wel alleen hitte?
Ik draai zelf een intel 4460 met stock cooler
Met een nvidia 960
En ik kom niet hoger met full load als 65 graden
En ik heb gewoon een goedkope kast van ms tech zonder extra fan.
Dus overdrijven is ook een vak 8)7

• Giedo18
@wout123 Ik heb inderdaad weinig ervaring met bf1. Maar uit revieuws en benchmarks weet ik in ieder geval wel dat je bf1 multiplayer makkelijk met een i5 kan spelen.
YouTube: Intel G4560 + GTX 1050 Ti - Battlefield 1 64 Multiplayer Operations ...
Als de g4560 het kan dan kan de i5 7400 het ook sowieso. Met RAM kan je wel gelijk hebben, zoals in de video te zien is, zie je dat er constant boven de 6 GB wordt gebruikt.

• Profdumbledore
coolbvrobin schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Hoe kom je erbij dat dat met dat moederbord de bios nog mag update?
Moederbord word gewoon geleverd met de recente bios
En kabel management snap ik nog wel alleen hitte?
Ik draai zelf een intel 4460 met stock cooler
Met een nvidia 960
En ik kom niet hoger met full load als 65 graden
En ik heb gewoon een goedkope kast van ms tech zonder extra fan.
Dus overdrijven is ook een vak 8)7
het moederbord wat jij linkt is een b150 moederbord, aangezien de i5 7400 een kaby lake processor is, heeft de moederbord een bios flash nodig anders wordt de processor niet ondersteunt.

• coolbvrobin
Profdumbledore schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:34:
[...]

het moederbord wat jij linkt is een b150 moederbord, aangezien de i5 7400 een kaby lake processor is, heeft de moederbord een bios flash nodig anders wordt de processor niet ondersteunt.
Als het goed is word het moederbord gewoon geleverd met de laatsen bios verzie. dus dat moet geen problemen opleveren

• wout123
Profdumbledore schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:29:
[...]

oke, 16gb ram dus.
de voeding die ik heb gekozen is wel een coolermaster dus die zou toch redelijke kwaliteit moeten hebben?
ik wou al een goede monitor van marktplaats halen, over het kopen van tweedehands onderdelen heb ik niet zo'n goed gevoel over behalve als jij bijvoorbeeld een goed bedrijf weet die tweedehands onderdelen verkoopt. cpu koeleer zal ik ook uit mijn lijstje halen.
Bedankt!
Hi, ik koop eigenlijk altijd de helft van mijn PC tweedehands. Zo heb ik door slim besteden gewoon een veel krachtiger systeem kunnen bouwen voor dezelfde prijs. Echt de moeite waard!
Giedo18 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:31:
@wout123 Ik heb inderdaad weinig ervaring met bf1. Maar uit revieuws en benchmarks weet ik in ieder geval wel dat je bf1 multiplayer makkelijk met een i5 kan spelen.
YouTube: Intel G4560 + GTX 1050 Ti - Battlefield 1 64 Multiplayer Operations ...
Als de g4560 het kan dan kan de i5 7400 het ook sowieso. Met RAM kan je wel gelijk hebben, zoals in de video te zien is, zie je dat er constant boven de 6 GB wordt gebruikt.
Als je de video nog een keer kijkt zie je de CPU continu rond de 100% zitten, en kijk aan de rechter kant van het beeld zie je continu het 'frame lag' tekentje. Het is een video, dus alle honderden microstutters die de speler heeft zie je als kijker niet. Ze zijn er wel, helaas. Een piek in activiteit brengt je spel tot volledig onspeelbare framerates, en dat gebeurt dus best vaak helaas. (Ik kan iig niet spelen met elke 20 seconden een bevroren spel, en continu microstutters)

/edit @Giedo18

Zoek een random russisch filmpje waarin ze de campaign spelen met een i5 7400 en je ziet dat zelfs de campaign (offline) al 80-85% CPU vraagt, dan kan je je best voorstellen dat 64 mensen op elkaar gekrampt iets meer vraagt. Het is puur uit ervaring dat ik dit zeg, hoe jammer het -eigenlijk- is. Zelf hebben 3 mensen uit onze 'game groep' hun PC geupgrade, simpelweg omdat het spel te zwaar was.

En dan moet ik met pijn in mijn hart zeggen, wil je het spel echt met een mooie framerate spelen zonder stutters of problemen.

Sweetspot;
i7 4790k+ (zelf heb ik een i7 5820k, deze draait hem bijzonder genoeg veel makkelijker, zonder OC (~40%))
Vrienden: i7 7700k
GTX1070+
16GB+

Gr

[ Voor 15% gewijzigd door wout123 op 26-03-2017 14:50 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
coolbvrobin schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:36:
[...]

Als het goed is word het moederbord gewoon geleverd met de laatsen bios verzie. dus dat moet geen problemen opleveren
Oh? Als het moederbord dus al een tijdje op de plank ligt bij bedrijf X wordt het met de nieuwste bios versie geleverd? Aangezien er genoeg threads op het forum zijn met mensen met B150 bordjes en Skylake processoren waarvan de combinatie niet out of the box werkt (er is nota bene zelfs een doorgeef Skylake CPU thread, zo vaak komt het voor!) zou ik me momenteel vooral niet branden aan een B150 bord met een Kaby lake CPU. Het is alleen maar gedoe.

@TS. Pak meteen 2400Mhz ram als je toch bezig bent. Als je meteen even je huidige lijstje kan posten, want ik weet niet hoe je build er nu voor staat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 26-03-2017 14:54 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je kunt gewoon aan de winkel vragen of de laatste bios erop staat en/of erop zetten, vaak doen ze dat kostenloos.

• Profdumbledore
Dit is mijn huidige lijst (eventueel een ryzen 5 1500x cpu als die uit komt)
en waarschijnlijk een paar onderdelen 2de hands zoals de harde schijf en een ssdtje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,75€ 184,75
1ASRock B250M Pro4€ 87,50€ 87,50
1MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC€ 231,-€ 231,-
1Seagate Barracuda Barracuda, 1TB€ 49,95€ 49,95
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB€ 61,95€ 61,95
1Cooler Master MasterWatt Lite 500W€ 42,50€ 42,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,55

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
-Je hebt nu een mATX bord icm met een ATX kast met window. Dat ziet er niet zo mooi uit. Je kan naar een ATX bord kijken, of een andere kast. Het is puur cosmetisch.

-Ik mis een SSD. Je kan echt veel beter de HDD als upgrade kopen en nu direct de SSD erin.

-De voeding is wel erg budget. Wat ik erover kan vinden is dat je hem beter kunt laten liggen - bij de aankondiging op Tweakers is door de meer ervaren voedingkenners gezegd:
Zijn voedingen voor mensen die niet weten wat ze kopen, voor enkele euro's meer heb je iets fatsoenlijks. Dezen zijn de aandacht niet waard.
Go figure. Pak de CX450M, die is een stuk beter.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• wout123
@Profdumbledore

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 219,-€ 219,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 836,40

+ Fractal Define S (LINK)

+ M12II EVO 520W (LINK)

Jep, is iets duurder, maar als je Battlefield 1 wilt spelen zonder gezeik, the only way

• Profdumbledore
Nat-Water schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:23:
-Je hebt nu een mATX bord icm met een ATX kast met window. Dat ziet er niet zo mooi uit. Je kan naar een ATX bord kijken, of een andere kast. Het is puur cosmetisch.

-Ik mis een SSD. Je kan echt veel beter de HDD als upgrade kopen en nu direct de SSD erin.

-De voeding is wel erg budget. Wat ik erover kan vinden is dat je hem beter kunt laten liggen - bij de aankondiging op Tweakers is door de meer ervaren voedingkenners gezegd:
[...]

Go figure. Pak de CX450M, die is een stuk beter.
aan het moederbord zat ik ook al te denken of het niet een beetje raar eruit zou zien, maar een ATX mobo wordt meteen al best wat duurder en zoveel kleiner is een mATX bord ook weer niet dan een ATX mobo.
Profdumbledore schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:12:
Dit is mijn huidige lijst (eventueel een ryzen 5 1500x cpu als die uit komt)
en waarschijnlijk een paar onderdelen 2de hands zoals de harde schijf en een ssdtje
oke ik zal de psu veranderen :)
wout123 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:26:
@Profdumbledore

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 219,-€ 219,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 836,40

+ Fractal Define S (LINK)

+ M12II EVO 520W (LINK)

Jep, is iets duurder, maar als je Battlefield 1 wilt spelen zonder gezeik, the only way
bedankt maar zo graag wil ik Bf1 niet spelen dat ik er extra veel geld aan moet uitgeven :)

[ Voor 52% gewijzigd door Profdumbledore op 26-03-2017 15:33 ]

• Auxority
Dit is bijvoorbeeld de pc waar ik voor ga sparen, wel zit ik nog te twijfelen tussen de 1500X en de 1600 aangezien ik af en toe wel edit en videos/3D models render maar niet erg vaak.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X€ 0,-€ 0,-
1MSI B350M MORTAR€ 100,50€ 100,50
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 250,95€ 250,95
1Sharkoon S25-W€ 51,50€ 51,50
1Corsair CX450M€ 54,50€ 54,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 666,40

[ Voor 87% gewijzigd door Auxority op 26-03-2017 18:34 ]

• Profdumbledore
iiGamingFreak schreef op zondag 26 maart 2017 @ 18:33:
Dit is bijvoorbeeld de pc waar ik voor ga sparen, wel zit ik nog te twijfelen tussen de 1500X en de 1600 aangezien ik af en toe wel edit en videos/3D models render maar niet erg vaak.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X€ 0,-€ 0,-
1MSI B350M MORTAR€ 100,50€ 100,50
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 250,95€ 250,95
1Sharkoon S25-W€ 51,50€ 51,50
1Corsair CX450M€ 54,50€ 54,50
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 666,40
Ziet er goed uit!
ik wacht nog maar af totdat de 1500x is gelaunched

• Auxority
Haha, ja dat doe ik ook, eerst afwachten op het verschil tussen de 1500X en de 1600 en daarna beslissen :-)

• Giedo18
@coolbvrobin Als je erbij zou zeggen welke winkels dat doen dan zou de topicstarter er wat aan hebben, coolblue bijvoorbeeld doet het niet, en ik ga ervan uit dat er niet heel veel bedrijven zijn die dit wel doen. Dus het vermelden van de winkels die het wel doen is wel handig, hier kan de topic starter rekening mee houden waar hij dan zijn moederbord koopt.

Over de case, de reviews zijn niet top, een fan zorgt voor aanzienlijke slechtere airflow dan 2 fans, en de alternatieve die er voor de case zijn zelfs in dezelfde prijsklasse, zijn gewoon beter.

• Giedo18
@wout123 ahh oke dat wist ik niet. Ik heb zelf de beta gespeeld op een i7 6700K, natuurlijk geen moeite met bf1. Maar een vriend van me ook op een i5 4460, hij had er echter ook geen moeite mee. Natuurlijk geen ultra settings, maar de hoge instellingen had hij wel. Maar dit komt dan waarschijnlijk doordat de beta map niet echt heel intensief was? Zo zag het er in ieder geval niet uit. Maar het klinkt inderdaad wel aannemelijk wat je zegt.

Aan de topicstarter, succes met bouwen en veel gameplezier alvast!

• Profdumbledore
Giedo18 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:57:
@wout123
Aan de topicstarter, succes met bouwen en veel gameplezier alvast!
Haha bedankt :)

• wout123
@Giedo18

Ik zou niet weten of de beta makkelijker te draaien was, zelf inderdaad ook met een i7 5820k gespeeld. De mensen waarvan ik weet dat ze problemen hadden en daardoor hebben geupgrade heb ik niet horen klagen tijdens de beta. Of dit komt doordat ze alle problemen onder 'beta' hebben geplaatst of dat deze er niet waren weet ik ook niet! Ik zou alleen niet willen dat TS een systeem bouwt hopend dat hij daar Battlefield 1 1000 uur lang kan spelen en een slecht draaiend spel heeft omdat hij nu een i5 heeft.

Voor de meelezers; koop het spel, test het uit, werkt het niet? Vraag een refund ;)

@Profdumbledore Veel plezier met je systeem! :)

• Profdumbledore
Giedo18 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:01:

ik zit naar het moederbord te kijken wat jij linkt maar er staat:Indien beide PCI-e 3.0 x16 slots bezet zijn, loopt de 2de op x4
dus betekent het dan niet dat het niet nuttig zou zijn om er een 2de videokaart erin te ploppen? omdat die dan in x4 zou lopen?
Pagina: 1