Passen de componenten van deze pc bij elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-03 14:02
Voor vrijdag 31 maart wil ik een nieuwe computer kopen. Ik heb er zelf een samen gesteld maar wil voor de zekerheid even laten controleren of alles wel echt bij elkaar past. Voordat ik hem dadelijk koop en dat het niet bij elkaar past.

Hier is de link. Het is van PCPartPicker, omdat ik op tweakers niet weet hoe ik de lijst moet publiceren.
https://pcpartpicker.com/list/Hbp8sJ

Alvast heel erg bedankt :)

PS. De videokaart is hier de Nvidia GTX 1080ti omdat de Asus Strix variant niet op PCPartPickers staat. Maar ik wil wil de Asus Strix GTX 1080ti nemen.

[ Voor 15% gewijzigd door MisterKriss op 26-03-2017 12:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Hallo @MisterKriss, kun je de volgende vragen even beantwoorden?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?

Je wenslijst kun je delen door hem te bekijken, op het knopje RML genereren drukken, die tekst kopiëren en die hier plakken in je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
<<Ik heb het eerste bericht nog aangepast. De videokaart op de link klopt niet met welke ik wil nemen.>>

Ik wil er graag mee gaan gamen en misschien later ook nog video editen.

De maximum prijs is €3.200,- inclusief verzendkosten. Van het moederbord en de videokaart krijg ik cashback van terug van Asus. Ik wil de PC zelf gaan bouwen.

Ik wil alles nieuw kopen. Heel misschien een oude hardeschijf erin doen maar dat staat los van wat ik nu wil kopen.

De processor, moederbord, videokaart en de samsung ssd m.2.

Asus vind ik een mooi merk.

Beeldscherm koop ik er later bij, ik heb nu nog 2 monitoren.

Ik wil gaan overklokken.

Ik wil graag weten of deze componenten met elkaar samen gaan.

Alvast heel erg bedankt voor het helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 369,75€ 369,75
1Asus ROG Maximus IX Formula€ 358,50€ 358,50
1Asus GeForce GTX 1080Ti ROG Strix OC€ 887,-€ 887,-
1Seagate ST4000DX001, 4TB€ 179,-€ 179,-
1NZXT S340 Elite Zwart€ 95,51€ 95,51
1NZXT Kraken X62€ 159,90€ 159,90
1Corsair ML120 Pro, 120mm€ 18,28€ 18,28
1Corsair ML140 Pro, 140mm€ 22,90€ 22,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 121,-€ 121,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
1Samsung 850 EVO 1TB€ 332,95€ 332,95
1Samsung 960 EVO 1TB€ 449,95€ 449,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.104,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:11
Er bestaan goedkopere moederborden.
Heb je ervaring met waterkoeling?
Heb je bewust een voeding gekozen die 2 gpus kan voeden?

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Ik wil deze computer over een tijdje gaan waterkoelen met een custom loop. Dat lijkt mij een leuke uitdaging.
Ik weet niet of een kleinere voeding genoeg is voor een custom waterloop.
Ik heb alleen nog geen ervaring met waterkoelen.

[ Voor 11% gewijzigd door MisterKriss op 26-03-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Volgens mij past het wel.
Verder heb je een prijzig beestje. Of dat juiste keuzes zijn, is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Daar heb je wel een punt Reepje, ik wil wel graag een goede en een mooie pc hebben. Miss kan het wel iets goed koper ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Wat is precies je drijfveer voor de peperdure ROG Maximus bordje (behalve de cashback)? Ik zou namelijk eerder een pricewatch: Asus ROG Strix Z270F Gaming aanraden want zoveel cashback op een 350 euro bordje krijg je denk ik ook weer niet?

Heb je verder echt 2 dure 1 TB SSD's nodig naast een 4 TB HDD? Is gewoon de 960 EVO niet genoeg? Want als je later een custom loop hierop aan wilt sluiten waarom ga je nu dan voor een dure AIO koeler? Neem dan een wat goedkopere traditionele luchtkoeler voor nu zoals een pricewatch: Scythe Mugen 5 of als je toch per se een waterkoeler wilt een pricewatch: Cooler Master Masterliquid 240

[ Voor 19% gewijzigd door Tim2010 op 26-03-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Bij de maximus formula zit er een waterkoeling in het moederbord. Dan kan ik ook het moederbord overklokken. En voor de processorkoeling heb je denk ik wel gelijk ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:43
MisterKriss schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:25:
Bij de maximus formula zit er een waterkoeling in het moederbord. Dan kan ik ook het moederbord overklokken. En voor de processorkoeling heb je denk ik wel gelijk ja
Je zegt dat je wilt gaan overclocken met een custom loop, maar je begint ook over een moederbord overclocken. Even een vraag, maar wat is jouw ervaring m.b.t. pc's bouwen en overclocken en wat zijn jouw verwachtingen?

Op dit moment krijg ik namelijk het gevoel dat jouw ervaring met overclocken en custom loop waterkoeling nihil is. Het lijstje met spullen lijkt namelijk meer een "het duurste item is vast ook het beste". Waterkoeling op moederborden is net zoiets als waterkoeling van RAM of, zoals vroeger wel eens, HDD's; het doet helemaal niets en is er alleen voor de show. Je kunt voor het moederbord net zo goed een goedkoop Z270 bord halen, bv een MSI Z270 SLI Plus.

Verder zou ik dan een GPU kiezen waarvoor er waterblokken te koop zijn. Voor de door jou gekozen GTX 1080 Ti is deze er (nog) niet, niet bij EK, Swiftech, XS-PC en ook niet bij Koolance. Bij EK ondersteunen ze bijna alleen maar Founders Edition's modellen, afgezien van een paar aftermarket modellen van Inno3D. Dus je kunt wel een hele dure, op dit moment niet eens leverbare, ROG 1080Ti van Asus halen, maar de kans dat er een waterblock voor komt is koffiedik kijken. Wil je een custom loop gaan bouwen, dan kun je of nu een Founders Edition kaart halen, of wachten en kijken voor welke aftermarket 1080Ti kaarten er waterblocks beschikbaar worden.

Houd daarbij ook rekening met de kosten van een custom loop. Je bent al snel 500 euro (of meer) kwijt, wil je het een beetje leuk doen;
CPU block: 60-80 euro
GPU block: 100-130 euro
Pomp: 65-100 euro
Radiatoren: ook makkelijk 75-100 euro
Reservoir: 30-50 euro
Slangen: 20 euro
Fittingen: 50+ euro
Vloeistof: 15 euro
Extra fans voor op radiatoren: 30-100+ euro

Misschien is het dan geen gek idee om een goedkoper moederbord en GPU te nemen, dan heb je met die besparing al een groot deel van de custom loop kosten gedekt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Misschien ga ik dan maar geen custom loop doen dan. Word wel veelste duur ja. Heb toch wel gekeken naar de duurste spullen ja, sorry. Miss toch maar goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Met overklokken heb ik trouwens ook niet veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Waarom neem je dan niet iets als de best buy?
Puike computer voor minder dan de helft.
reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017
Natuurlijk is dat een compacte kast, en veel mensen willen toch liever een snelle computer die er ook uitziet als een race machine, maar het geeft je ongeveer een idee wat een high end game computer kan bevatten.

[ Voor 5% gewijzigd door Reepje op 26-03-2017 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Zal er naar kijken. Super bedankt allemaal voor de hulp en de tips :)

[ Voor 8% gewijzigd door MisterKriss op 26-03-2017 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Ik heb een ander moederbord gevonden pricewatch: Asus ROG Strix Z270E Gaming Alleen vraag ik me af of hier een bios reset knop op zit. Aangezien dat wel handig is om te overklokken lijkt mij. Of is dat niet persé nodig voor overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:56
Er is bij intel sowieso zeer weinig baat bij het waterkoelen van je powerphasing. De heatsinks trekken het wel.

De 7700K haalt tried and true 5 GHz onder een all in one waterkoeler en voorbij 5.0 GHz gaan is niet echt lucratief. Voltage moet tever omhoog en zelfs onder een custom loop is dat nogal bijtend in je cpu.
Daarbij is er in een s340 betrekkelijk weinig ruimte voor een custom loop. je hebt plek voor 1 280mm radiateur comfortabel. Je kan je GPU dan wel in de loop doen en je temperaturen zullen wel meevallen maar je overclock op je gpu gaat er niet van toenemen sinds de Strix koeler hem er voldoende onderhoudt dat 2000+mhz toch wel te halen is, en je cpu temperaturen nemen er alleen maar van toe sinds ie niet meer in zn eentje in de loop zit.
Daarbij ben je onervaren op beide fronten dus ik zou lekker een aio pakken en je later eens een keer in custom verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:56
MisterKriss schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:31:
Ik heb een ander moederbord gevonden pricewatch: Asus ROG Strix Z270E Gaming Alleen vraag ik me af of hier een bios reset knop op zit. Aangezien dat wel handig is om te overklokken lijkt mij. Of is dat niet persé nodig voor overklokken?
Een clear cmos is er altijd dus je kan je overclock altijd verwijderen. Een reset knop zit ook op sommige kasten en kan je doorverbinden met de frontpanel connectors. Mijn define s heeft er een bijvoorbeeld. Een reset is ook luxe hoor. Je bluescreen zorgt ook voor een reset en als je pc niet bluescreent is er ook niks mis met je overclock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Oke super bedankt. Dacht altijd dat het een reboot knop was. Merkte zelf nooit een verschil als ik hem resette. Komt dan wss omdat ik niks in de bios heb aangepast. Lol.

Maar waterkoeling wilde ik dan ook liever in een andere behuizing doen, een grotere. Zodat ik meer ruimte heb. Het is misschien niet nodig maar het leek mij een leuke uitdaging en vind het er ook mooi uitzien. Maar dat doe ik anders ook pas aan het einde van dit jaar of ergens volgend jaar. Dus nog niet meteen. En misschien bedenk ik me later nog dat ik het toch niet wil.

Bedankt voor de hulp :)

[ Voor 5% gewijzigd door MisterKriss op 27-03-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterKriss
Ik wil trouwens ook een Asus pg278qr nemen. Kan een gtx 1080 op 1440p rond de 165Hz halen en met nog 2 1080p 60Hz monitoren? Denk zelf van niet. Stomme vraag

[ Voor 11% gewijzigd door MisterKriss op 27-03-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat ligt aan de game en de settings. bijvoorbeeld BF1 op ultra zal dat zeker niet halen, dan zit je op de pakweg 100 fps lijkt me.
Pagina: 1