Remastered; wat vinden we ervan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Vanmorgen open ik tweakers en lees het bericht over Starcraft Remasterd. Niet alleen dit bericht, maar ook eerdere berichten hiervan op tweakers geven vaak twee kampen weer (de voor- en tegenstanders). Een aantal reacties uit het Starcraft nieuwsbericht
Supervet, heb dit spel vroeger heel veel gespeeld en ga de remastered editie zeker aanschaffen.
Nice :) ik ga hem zeker (weer) kopen
cool om te zien hoe oude game ''evenals turok 2 en tomb raider 2'' weer nieuw leven ingeblazen wordt!
ik ben fan!
Nu ben ik even benieuwd. In hoeverre zitten we te wachten op remasterde versie's van een orgineel. Zijn de signalen die in het nieuwsbericht gegeven worden echte reacties? Hiermee bedoel ik; zitten mensen echt weer op een LAN versie van starcraft te wachten? Gaat Blizzard hier een compleet nieuwe doelgroep mee bereiken of zal dit een versplintering brengen in de huidige Starcraft 2 doelgroep?

Los van het Starcraft nieuwsbericht, want ik ben me er van bewust dat, buiten europa, Starcraft ervoor heeft gezorgd dat e-sport groot is geworden. Maar; is remasterd echt een toevoeging op de currentgen? Of is het een goedkope manier om gamestudio's (met weinig moeite) extra geld binnen te laten komen? Ook hoor ik signalen dat de jonge generatie nu eindelijk de mogelijkheid krijgt om b.v. de "PS2" tijden te herleven op de current gen. Kunnen we met behulp van remasterde games inderdaad dit overbrengen naar de jonge gamers onder ons? Is het remasteren een schreeuw van de gamestudio's die geen inspiratie meer hebben om een vervolg te maken? Of staat dit totaal los van elkaar en kunnen studio's naast nieuwe game prima remasterde versie's van game uitbrengen? Zijn er veel mensen die, naast b.v. hun PS2 collectie, ook uitbreiden met de PS4 remasterde versie? Of los hiervan, hoeveel mensen beleven hun complete jeugd weer door het spelen op een Nintendo Classic Mini?

Mijn ervaring is toch dat het altijd tegenvalt. Het epische gevoel die ik vroeger had bij het spelen van deze games komt absoluut niet meer terug bij het spelen van een game welke geremasterd is. Zo lees ik regelmatig mensen die letterlijk smeken om World of warcraft vanilla weer opnieuw uit te brengen. Zelf heb ik veel geraid in vanilla en heb er ook een warm gevoel van overgehouden, maar terug zou ik nooit willen (video). Daarnaast verbaast het me dat er zoveel als koek geslikt wordt. De meeste remakes gaan voor een hoog bedrag over de toonbank, terwijl er over het algemeen geen voordelen zitten aan het in bezig hebben van het origineel.

Ik ben echt benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:32
Skyrim, Bioshock, GoW3 en GTAV. Ik speel ze met veel plezier nog een keer. Met veel 'nieuwe' series heb ik niet zoveel. Nioh, HZD en al die Ubisoft games... Misschien ben ik te oud en speelt nostalgie een rol.

En ik vergeet natuurlijk RCT:Classic _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:27

Nogne

>.<

Met remasters heb ik geen problemen. Alleen wel als ik opnieuw voor het spel moet betalen, StarCraft heb ik al op battle.net staan en mag waarschijnlijk ook voor deze editie gaan betalen.

Bij Bioshock kreeg ik de remasters gratis, en dat vind ik toch netter.

Een remasters van Red Alert 1/2 zou ik ook niet erg vinden btw. Al heb ik liever een nieuwe goeie rts game uit de Red Alert/C&C/Generals serie.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Nogne schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:14:
Met remasters heb ik geen problemen. Alleen wel als ik opnieuw voor het spel moet betalen, StarCraft heb ik al op battle.net staan en mag waarschijnlijk ook voor deze editie gaan betalen.

Bij Bioshock kreeg ik de remasters gratis, en dat vind ik toch netter.

Een remasters van Red Alert 1/2 zou ik ook niet erg vinden btw. Al heb ik liever een nieuwe goeie rts game uit de Red Alert/C&C/Generals serie.
Er zijn inderdaad een aantal goede initiatieven opgestart:

zo uit mijn hoofd een aantal:

OpenTTD: https://www.openttd.org/en/
OpenRCT2: https://openrct2.org/
OpenRA: http://www.openra.net/

Daar moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de drie games veel gespeeld heb, maar eigenlijk de open versie niet of nauwelijks gespeeld heb. Ik merk dat ik meer "verwend" ben met de huidige graphics/technieken/gamedesign en dat het toch lastig is om dan weer de oude games op te pakken die ik vroeger kapot gespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Een remaster van een 20 jarige oude game is heel wat anders dan een remaster van een 3-5 jaar oude game. Starcraft remaster gaat gewoon een versie worden die moderne standaarden ondersteund, zolang ze een eerlijke prijs hanteren (20 euro of zo iets) is het een prima zet. De uitspraak van het PS2 tijdperk herleven klopt ook niet, aangezien de meeste huidige remasters van het xbox 360/ps3 tijd perk komen. En in veel zijn de remasters nog slecht uitgevoerd ook, slechte performance en meer bugs dan het orgineel of ze vragen 50 euro voor een 5 jaar oude game.

Samengevat: Remasters zijn goed voor een rechtvaardige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben persoonlijk zeker wel een fan van Remasters.
En zou er graag ook nog wel een aantal zien
-Mass effect trilogie
-Borderlands 1
-Fallout 3/NV
-Red Dead redemption.

En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
Voor mij is het simpel, ik speel liever een game waarvan ik weet dat die goed is in een modern jasje.
Dan een nieuwe game waarbij ik vaak het gevoel heb dat het of
- Kopieen zijn van meerdere games samen.
- Dat het kopieen zijn van eerdere games in hun IP (Looking at you Ubisoft)

Kom maar op met meer remasters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Zolang de originele dev zich er niet mee bezig houdt, vind ik het prima. Heb al van de nodige remasters genoten: Uncharted, TLoU, Metro etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:05
Sommige oude games hebben het gewoon nodig een goeie Remaster of Remake. Zelf ook een groot Starcraft fan.

En die game is nog gigantisch populair in Korea dus daar hebben ze er wel voordeel mee.
Zelf geen haast ga hem wel halen maar wacht netjes op een leuke korting tenzij introductie prijs heel erg mee valt.

Full Throttle remastered komt binnenkort ook uit, en ziet er ook zeer belovend uit. Misschien niet meer zo grainy als het origineel.

Crimson Skies/Interstate 76 zou ik wel een goeie werkende versie van zien. (staan het hoogst voor mij persoonlijk) Micro Machines V3 zou ik ook wel een Remaster van willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Psyonara schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:48:

Micro Machines V3 zou ik ook wel een Remaster van willen zien.
Hier is op de Ipad vorig jaar nog een remake van gekomen:

https://itunes.apple.com/nl/app/micro-machines/id1044286515
Top-aankopen vanuit app

Welcome Pack € 2,99
Bunch of Gems € 1,99
Stack of Gems € 4,99
Pile of Gems € 9,99
Bunch of Coins € 1,99
VIP (7 days) € 4,99
Bundle of Gems € 19,99
VIP (30 days) € 12,99
Stack of Coins € 9,99
VIP (30 days) € 9,99
Helaas is het op de Ipad vaak een remake met beter graphics en een nieuwe methode om geld afhandig te maken. Dit grapje heeft EA vaker gedaan, b.v plants vs zombie en dungeon keeper.

Als we het hebben over dungeon keeper dan is er ook een soort remake geweest van deel 2 :

www.wftogame.com

Maar dit kun je niet echt een remake noemen.

[ Voor 13% gewijzigd door grote_oever op 26-03-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:05
@grote_oever
Dat is een hele andere MM en beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:24

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Persoonlijk vind ik een remastered versie van en klassieker leuk, aangezien ik het dan zonder gedoe kan spreken op nieuwe hardware (en dan ook niet meer met 4:3 verhoudingen).

Persoonlijk zie ik een goede remaster, dan een nieuw deel van een ip dat snel en vluchtig gebouwd is wat dan erg tegen valt.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Opzich geen problemen mee, maar het zou wel zo moeten zijn dat het al een oudere game is of een game met compatibility problemen.

Zo vind ik de remaster van Uncharted super overkill, spellen zijn nog geen 5 jaar oud geloof ik. Voelt mij dan ook maar als geldklopperij.

Een game zoals Starcraft, RCT, PS2 of lager, Originele Xbox, alles onder de WII en dergelijke vind ik dan ook helemaal niet erg. Dit zijn oudere games en verdienen een remake in mij ogen.

Heb me wel schuldig gemaakt aan de Assassins creed Ezio collectie puur omdat ik deze game niet voor de Xbox 360 had aangeschaft maar wel PS3 (wou ze gewoon op me XB1 hebben). Maar ook omdat de prijs maar 30 euro was. De volle pond van 60 euro zou ik nooit neerleggen voor remasters.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ligt er aan wat de waarde voor mijzelf is, maar het moet ook een meerwaarde hebben:

- Wat is mijn connectie met het spel? Heb ik het spel veel gespeeld en mooie (multiplayer) herinneringen aan? Voel ik mij diep gebonden aan de serie?
- Oude versie heeft multiplayer die niet meer werkt (Gamespy koppeling bijvoorbeeld) en dit word gefixt, dan is het een plus
- Grafisch word het aanzienlijk beter
- Zijn er bugfixes die je met oude versies tegenkomt? Lees stabiliteit voor nieuwer OS/Console
- Wat zijn overal de voordelen? Wat is de verwachting van de sales?

Om een context te schetsen:
Remaster eerste Call of Duty word aangekondigd, om een aantal vragen van mijn checklist te beantwoorden:

- Vroeger jaren lang in erg diepgaand clanverband gespeeld, vrienden mee opgedaan en toch wel een van de betere jaren sinds ik gamer ben.
- De allereerste Call of Duty speel ik nog steeds, ook online, desondanks dat er niet veel server zijn. Lijkt mij leuk om met nieuwere graphics/nieuwe generatie mensen te spelen. Wel afwachten hoe de trailer er uit ziet.
- Geen onstabiliteit, echter geen officiële ondersteuning voor HD Resolutie.
- Voordelen zijn dat het leuk is de SP weer te spelen in nieuwere kwaliteit, meer mensen online. Wetend echter dat veel mensen nooit over de 1e CoD praten weet ik niet of er veel online animo zou zijn.

Verdict: Goed de social media in de gaten houden alvorens te kopen.

Remaster Medal of Honor wordt aangekondigd;

Instabuy #fanboy

Oftewel, ja remasters kunnen best leuk zijn, liggend aan meerdere aspecten (maar, dat blijft immers mijn persoonlijke mening :) )

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

grote_oever schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:31:
Er zijn inderdaad een aantal goede initiatieven opgestart:

zo uit mijn hoofd een aantal:

OpenTTD: https://www.openttd.org/en/
OpenRCT2: https://openrct2.org/
OpenRA: http://www.openra.net/
Die games zijn natuurlijk niet echt remasters als je het mij vraagt. Er is weinig aan opgepoetst, dus dat zijn gewoon ports van het origineel, zodat het ook op moderne systemen werkbaar te krijgen is. Voor een remaster als je ook wat dingen op moeten poetsen. Bij een game bijvoorbeeld op grafisch vlak. Bij films zie je ook vaak remasters terug komen, die hebben dan bijvoorbeeld verbeterd beeld en/of geluid, iets wat deze drie games niet hebben. ;) Wellicht dat je de games dus wel wat meer zou spelen, als de graphics en het geluid wat meer opgepoetst zijn? ;) Lijkt me althans dat je dat wel aangeeft in de alinea eronder:
Ik merk dat ik meer "verwend" ben met de huidige graphics/technieken/gamedesign en dat het toch lastig is om dan weer de oude games op te pakken die ik vroeger kapot gespeeld heb.
Exact de reden waarom bij veel remasters de graphics ook wat meer hedendaags worden, zoals bijvoorbeeld bij Starcraft: Remastered. :) ;)

Bij mij is het wel afhankelijk van de game of ik een remaster zie zitten ja of nee. Zoals bijvoorbeeld de remastered versies van Carmageddon: Max Damage en Whacky Wheels vind ik drie keer niets en heb ze dan ook niet gekocht, ondanks dat ik die games vroeger wel helemaal grijs heb gespeeld.

Starcraft: Remastered zie ik dan weer wel zitten. De gameplay is onveranderd, zegt men, grafpisch is de game opgepoetst en ik ben Blizzard-fan, dus ik denk dat deze wel gaat komen. Ik hoop dan ook zeer sterk dat Blizzard ook gaat komen met WarCraft 2: Remastered, dat zou voor mij echt een insta-buy zijn!

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 27-03-2017 13:21 ]

Pagina: 1