Toon posts:

Advies ivm noodzaak versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Huidige situatie
- rear speakers monitor audio bronze 2. Nu als front speakers
- aangevuld en aangesloten op logitech z5500

Gewenste situatie
-rear speakers monitor audio bronze 2
-front speakers monitor audio bronze 5
-center speaker monitor audio centre
-subwoover monitor audio bronze 10
-welke versterker?

Ik zoek een versterker, waarbij de bronze serie tot zijn recht komt en qua aansluiting een tv en een ps4. Primaire doel is films en series gebruik

Uiteindelijk nog een tijd sparen, maar nu alvast de nodige kennis verzamelen. Ooit de rear speakers overgenomen en lijkt me een leuke goede eerste keus om hier een volwaardig setje van te maken.

Qua gevoel lijkt me een versterker die grote bakken een overkill ivm hetgene waarvoor ik het gebruik.

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-03-2017 17:56)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Receiver zou ik eerder nieuw kopen eigenlijk. Dan heb je tenminste de moderne streaming functies ten minste ook en moderne hdmi ondersteuning. Bovendien zijn ze ook nieuw behoorlijk goed betaalbaar.

Qua audio ontlopen receivers elkaar weinig. Wel zijn er verschillen qua afstel mogelijkheden. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Audessey en meer van Pioneer, waarbij je meer controle hebt over wat automatisch gaat en handmatig. Maar dat is een beetje persoonlijk. Receivers hoeven verder niet heel groot te zijn, er bestaan ook slimline modellen. Of er 100W of 180W per kanaal uitkomt maakt allemaal niet de wereld uit, gaat allebei hard.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54
Als primair series en film gebruik voorop staat, volstaat vrijwel elke 5.1 receiver met hdmi. Gewoon eentje 2e hands kopen als elke euro telt. Anders nieuw.

Bijv. deze?

Sony STR-DG710 Receiver | Met HDMI | Met Garantie

http://link.marktplaats.nl/m1119389418

En nog veel meer te vinden.

[ Voor 62% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 26-03-2017 10:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Receiver zou ik eerder nieuw kopen eigenlijk. Dan heb je tenminste de moderne streaming functies ten minste ook en moderne hdmi ondersteuning. Bovendien zijn ze ook nieuw behoorlijk goed betaalbaar.

Qua audio ontlopen receivers elkaar weinig. Wel zijn er verschillen qua afstel mogelijkheden. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Audessey en meer van Pioneer, waarbij je meer controle hebt over wat automatisch gaat en handmatig. Maar dat is een beetje persoonlijk. Receivers hoeven verder niet heel groot te zijn, er bestaan ook slimline modellen. Of er 100W of 180W per kanaal uitkomt maakt allemaal niet de wereld uit, gaat allebei hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA. Ik verplaats het topic die kant op.

Welke receivers heb je zelf al gevonden? De topic start is nogal karig qua inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op basis van dit topic is mijn vraag wel beantwoord.

Op de Yamaha HTR-4069 gekomen. Deze heeft tov de andere versterkers leuke opties ivm wifi en is 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraag ivm subwoofer.

De woonkamer sluit aan bij stukje hal en keuken, waardoor aantal m3 rond de 94 ligt.

Welke subwoofer is hiervoor geschikt?

In het grote subwoofer topic.

Had ik oog op de volgende

- BK monolith plus
- SVsound pb 2000

Qua budget zou ik liever voor Sbsound pb 1000 gaan 550 euro

Wat is wijsheid doorsparen en zo ja welke zou beter functioneren ben zelf redelijk Audi noob en lees, dat BK en Svsound elkaar niet weinig ontlopen. Primair doel is 5.1 ivm films/series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

In het grote subwoofer topic.

Had ik oog op de volgende

- BK monolith plus
- SVsound pb 2000

Qua budget zou ik liever voor Sbsound pb 1000 gaan 550 euro[/quote]

Het lijstje over de subwoofer welke bij de grootte van de ruimte past uit het genoemde topic zou ik me niet te blind op staren. Vanaf het begin heb ik daar al vraagtekens bij namelijk. Kijkende naar de subwoofers die onder "klein" vallen en dan "gemiddeld" zou de BK XXLS400 eerder bij die eerste groep horen. Waarbij de gekozen merken uit de lijst ook redelijk klein qua aantal zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 10:23
Wat ik vooral zie is dat mensen bij hun subwoofer altijd flink de volume knop dicht moeten draaien en die zelden boven de 50% uit komt, wat dat betreft zou de svs pb1000 meer dan genoeg speling hebben om de ruimte te kunnen vullen als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Men oog nu laten vallen op Klipsch r-115sw

Qua formaat moet het wel lukken ben er dan van plan om deze met svs SoundPath Subwoofer Isolation System te combineren.

Deze week bestellen wordt mijn eerste hiervoor de logitech z5500, dan een erg goede vooruit gang 😎
Pagina: 1