Vraag

• Doekse
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week de bekabeling van mijn home theater setup vervangen, dit vanwege de overstap op een nieuwe versterker met HDMI ingebouwd. Een Pioneer SX-1019AH :*) . Nu gebruik ik een HDMI kabel van 15M om mijn PC aan te sluiten op de versterker, de versterker stuurt het daarna door naar een beamer over een HDMI kabel van 1M. Beide kabels zijn relatief goedkope kabels.

Het probleem is dat bij het gebruiken van mijn PC op de beamer er af en toe rode knipperende pixels verschijnen en het signaal wegvalt :-( . Mijn beamer ondersteunt 1280x800 op 120Hz. Als ik de refresh rate op 30Hz zet via Nvidia control panel heb ik dit probleem niet.

Nu heb ik het idee dat de HDMI kabel te lang is om nog goed de gewenste resolutie en refresh rate over te brengen naar de versterker. Mijn Chromecast doet het namelijk prima op 1080p 60Hz, en deze zit direct achter in de versterker. Ook heb ik het probleem niet als ik een kortere HDMI kabel gebruik. Is het misschien een goed idee om een HDMI versterker te kopen om dit op te lossen? Of zijn er nog andere oplossingen? Wie weet de oplossing? _/-\o_