Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb jullie advies of inzichten nodig.

Momenteel heb ik een Lenovo Yoga 2 pro. Deze heb ik ooit tweedehands gekocht van een medetweaker. Omdat ik veel presenteer en interactief bezig ben met klanten wilde ik proberen of een 2-in-1 iets voor mij was. Dat bevalt zo goed dat ik nu een nieuwe wil. Het probleem is dat er zoveel goede opties zijn. En misschien dat ik iets wil combineren wat niet gaat of slim is. Daarom vraag ik jullie kritische blik.

Wat gebruik ik zoal?
Eigenlijk weinig spannende dingen. Alles van Office365 inclusief de OneDrive sync. Nadruk ligt op Outlook, Powerpoint, Excel en Word. Het is voor mijn werk, dus dan zit je al snel in die hoek. Wij zijn een cloud bedrijf dus de rest is gewoon browser based.

Kosten?
Ik zou graag onder de 2k blijven. Hoe lager hoe beter maar het is echt een balans van prijs/kwaliteit.

Gewicht en formaat?
Ik werk vanuit mijn tas en ik ben nu gewend om een relatief lichte laptop mee te nemen. Verder wil ik volledig papiersoorten werken om gewicht te voorkomen. Dus dat is echt een belangrijk criterium, zo licht mogelijk.

Merken?
Vanwege bepaalde software kan ik alleen werken met Windows. Een MacBook valt daarom helaas af. Verder wil ik graag bij de Lenovo's, Dell, HP etc. blijven.

Note taking
Ik ben consultant, projectleider en geef veel demo's. Daardoor noteer ik veel en dat wil ik niet doen op papier. Nu doe ik dat op mijn iPad Air 2 met een bluetooth pen. Dat werkt redelijk, maar het kan zeker beter. Het zou mooi zijn als dit op de een of andere manier in één oplossing kan.

Waar ik al naar gekeken heb

Surface Pro 4
Pro: alles in een, pen, krachtige hardware, licht
Con: is hij groot genoeg voor 40u/wk werk, is de type cover dat ook

HP Spectre 13-AC011ND
Pro: pen, zelfde formaat scherm als ik nu heb, prijs is netjes
Con: niet kapot van de kleur, te dik voor note taking dus dat ga je dan niet doen

Dell XPS 13 2-in-1
Pro: licht, pen, mooi
Con: erg duur voor wat je krijgt, core M

HP Spectre 13-W010ND
Pro: net uiterlijk, krachtige hardware, goed scherm(formaat), accuduur
Con: geen pen

Surface Book
Pro: mooi ding, mooi scherm, tablet mogelijk, pen
Con: prijs, scherm misschien te groot als tablet voor note taking, gewicht

Kritische vragen aan mijzelf
Moet je wel willen schrijven op je laptop? Waarom niet een iPad pro met pencil of andere kleine tablet speciaal daarvoor?
Ik sta er open voor. De Apple pencil schijnt snel leeg te zijn, dat zie ik daarom niet zo zitten. Je blijft aan het laden.

Wat heb je aan research gedaan?
YouTube reviews, veel YouTube reviews, met name die van MobileTechReview. Google om bij de geschreven reviews te komen en natuurlijk waar mogelijk de reviews van t.net. Alle genoemde opties hebben erg goede reviews en zijn in feite gewaagd aan elkaar. Teveel keuze dus.

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die processor van de Dell XPS 13 2-in-1 is juist erg fijn, want helemaal passief: http://www.dell.com/nl/p/...xps-13-9365-2-in-1-laptop
En Office dingen doet hij op zijn sloffen, toch? Deze prijs valt met de rest vergeleken ook nog wel mee.

En deze http://www.theverge.com/2...rface-book-2-specs-rumors ? Of is dat geen 2-in-1 meer?

Of deze: https://tweakers.net/pric...417;556215;699243;699253/
Ik weet alleen niet hoe je hier een extern scherm op aansluit, want hij heeft alleen 2x USB-C, maar het schijnt te kunnen met een USB-C=>HDMI verloopje. En passief gekoeld en toch een echte Core i5/i7 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 12:57:
Die processor van de Dell XPS 13 2-in-1 is juist erg fijn, want helemaal passief: http://www.dell.com/nl/p/...xps-13-9365-2-in-1-laptop
En Office dingen doet hij op zijn sloffen, toch? Deze prijs valt met de rest vergeleken ook nog wel mee.
Inclusief pen kom ik op 1729,- uit. De Spectre kost 1599,- inclusief pen en heeft dan een "4K" scherm en 512GB schijf. Meer bang for your buck, alleen die koper zijkanten :/
En deze http://www.theverge.com/2...rface-book-2-specs-rumors ? Of is dat geen 2-in-1 meer?
Ik denk dat we al bijna in 2019 leven eer die in NL te krijgen is. De eerste is nog niet eens leverbaar tot 20 april ;)
Of deze: https://tweakers.net/pric...417;556215;699243;699253/
Ik weet alleen niet hoe je hier een extern scherm op aansluit, want hij heeft alleen 2x USB-C, maar het schijnt te kunnen met een USB-C=>HDMI verloopje. En passief gekoeld en toch een echte Core i5/i7 processor.
Ga ik eens opzoeken. Niet het merk van mijn voorkeur, maar ik laat me verrassen door de reviews. Thnx!

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjenk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 17:14
De nieuwe Lenovo yoga 720 (13 en 15 inch al gezien)? Qua specs sluit die wel aan bij je wense! hoop dat die snel naar Nederland komt, al denk ik dat Lenovo sneller dan Windows is. De 13 inch moet rond de 900 worden (vergelijkbaar met de yoga 710), alleen heeft de nieuwe pen support.

YouTube: Lenovo Yoga 720 13 & 15 inch hands-on from MWC 2017

[ Voor 6% gewijzigd door sjenk op 26-03-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi MaNdM, Ik ben opzoek naar een soortgelijke laptop/convertible. Na best wel wat voorwerk te hebben verricht stond ik vorige week op het punt om de HP Spectre 13-W010ND te kopen, maar na het zien van de spectre in de mediamarkt viel mij op dat de kleur tinten wel erg grouw/geel zijn in vergelijking tot bijvoorbeeld de macbook schermen. Dus ondanks dat het verder echt een heel mooie afgewerkte laptop is, was dit voor mij reden om nog even verder te kijken.

Naar mijn idee heeft de Dell XPS 13 2-in-1 wel een erg mooi helder scherm, maar daarvan vind ik de carbon afwerking niet erg mooi. Tevens vind ik hem wel erg prijzig voor de specificaties die je krijgt maar misschien moet je dit als totaalplaatje zien en niet vergelijken op basis van alle losse elementen die in de laptop te vinden zijn. In de meeste reviews die ik heb gelezen krijgt de HP Spectre ook de voorkeur ten opzichte van de Dell 13 2-1. maar dat is vooral op prijs/kwaliteit verhouding.

Ik zag inderdaad ook dat de HP Spectre 13 inch ash silver 2017 op de Nederlandse HP site was verschenen (op dit moment alleen nog de 1080 versie). Ik kan persoonlijk de ash silver/koper afwerking ook wel waarderen, het is alleen afwachten dat deze laptop betere beeldschermkleuren heeft dan de huidige spectre x360. De filmpjes die ik op youtube vind van de nieuwe HP spectre Ash silver 2017 13/15 inch zien er op het eerste oog helderder uit dan die van de huidige spectre late 2016 maar heel duidelijk is het niet. Helaas is deze op het moment ook nog niet te bestellen op de HP site of Coolblue..

De laatste laptop die ik ook overweeg is de nieuwe Lenovo yoga 720 13 inch die ook al door sjenk werd getipt. Hiervan is helaas nog geen uitgebreide review te vinden maar op het eerste ook lijkt dit een erg mooie laptop te zijn met vergelijkbare configuraties als de spectre en xps 2-1. Helaas is ook van deze laptop nog onduidelijk wanneer deze gaat verschijnen en wat de Nederlandse prijzen zullen worden.

De surface book is wat mij betreft gedateerd en te prijzig. De surface Pro is meer tablet en heeft daarom ook minder mijn interesse. Ik ben zelf echt op zoek naar een volwaardige laptop.

Kortom, de Dell Specte vind ik persoonlijk de mooiste laptop qua design en afwerking en heeft denk ik ook de beste prijs/kwaliteit verhouding, echter heeft de huidige spectre mijn inziens een tegenvallend scherm qua helderheid/contrast wat voor mij een dealbreaker is. De Dell 2-1 is vrij prijzig en heeft niet de mooiste afwerking maar daarentegen wel een erg mooi scherm met smalle bezels wat ik persoonlijk erg kan waarderen. Als je net als ik de beeldscherm kleuren en helderheid belangrijk vind zou voor de Dell gaan of nog even afwachten wat de HP spectre 2017 of Lenova Yoga 720 gaat brengen. Als je voor het totaal plaatje gaat en je wil de beste prijs/kwaliteit verhouding dan is de huidige spectre 13-W010ND een erg mooie betaalbare laptop en waarschijnlijk de beste convertible die op dit moment te krijgen is.

p.s. Jij noemt een prijs van 1599 voor de HP spectre 13 inch 4K, mag ik vragen waar je deze info vandaar hebt? volgens mij gaat deze namelijk minimaal 2000 euro kosten.. tenminste in de UK gaat hij voor 1899 pond over de toonbank (HP Spectre x360 13-ac004na)

Ik ben erg benieuwd wat je keuze gaat worden. Ik ben er zelf nog niet over uit, ik denk dat ik nog even wacht op de nieuwe modellen die (hopelijk) binnenkort gaan verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:40:
Hi MaNdM, Ik ben opzoek naar een soortgelijke laptop/convertible. Na best wel wat voorwerk te hebben verricht stond ik vorige week op het punt om de HP Spectre 13-W010ND te kopen, maar na het zien van de spectre in de mediamarkt viel mij op dat de kleur tinten wel erg grouw/geel zijn in vergelijking tot bijvoorbeeld de macbook schermen. Dus ondanks dat het verder echt een heel mooie afgewerkte laptop is, was dit voor mij reden om nog even verder te kijken.
[afbeelding]
Je afbeelding doet het helaas niet. Mijn vrouw heeft de Spectre 4190-nd en ik moet zeggen dat dat scherm er erg goed uitziet. Ook Lisa van MobileTechReview is er erg over te spreken. Let op dat je ook gewoon de kleurinstelling kan aanpassen. Eventueel zelfs met een Datacolor Spyder.
Naar mijn idee heeft de Dell XPS 13 2-in-1 wel een erg mooi helder scherm, maar daarvan vind ik de carbon afwerking niet erg mooi. Tevens vind ik hem wel erg prijzig voor de specificaties die je krijgt maar misschien moet je dit als totaalplaatje zien en niet vergelijken op basis van alle losse elementen die in de laptop te vinden zijn. In de meeste reviews die ik heb gelezen krijgt de HP Spectre ook de voorkeur ten opzichte van de Dell 13 2-1. maar dat is vooral op prijs/kwaliteit verhouding.
De XPS vind ik dan juist weer mooier dan de Spectre in de kleur ash silver. Over smaak valt erg te twisten natuurlijk. Dat de Spectre over het algemeen wint van de XPS was mij ook al opgevallen en ik denk eerlijk gezegd ook dat dat volledig terecht is.
Ik zag inderdaad ook dat de HP Spectre 13 inch ash silver 2017 op de Nederlandse HP site was verschenen (op dit moment alleen nog de 1080 versie). Ik kan persoonlijk de ash silver/koper afwerking ook wel waarderen, het is alleen afwachten dat deze laptop betere beeldschermkleuren heeft dan de huidige spectre x360. De filmpjes die ik op youtube vind van de nieuwe HP spectre Ash silver 2017 13/15 inch zien er op het eerste oog helderder uit dan die van de huidige spectre late 2016 maar heel duidelijk is het niet. Helaas is deze op het moment ook nog niet te bestellen op de HP site of Coolblue..
Nu niet meer nee. Hij was een tijdje te koop via de HP Store, maar de pagina was verborgen. Je kon hem vinden via Marktplaats waar HP advertenties had staan voor de laptop. Nu is hij "uitverkocht", heel storend hoe slecht HP hierover communiceert.
De laatste laptop die ik ook overweeg is de nieuwe Lenovo yoga 720 13 inch die ook al door sjenk werd getipt. Hiervan is helaas nog geen uitgebreide review te vinden maar op het eerste ook lijkt dit een erg mooie laptop te zijn met vergelijkbare configuraties als de spectre en xps 2-1. Helaas is ook van deze laptop nog onduidelijk wanneer deze gaat verschijnen en wat de Nederlandse prijzen zullen worden.
Hij ziet er zeker netjes uit. Ik verwacht eerlijk gezegd ook nog dat deze qua prijs/kwaliteit de nieuwe Spectre weer voorbij kan schieten. Let wel, de 710 heeft niet zo'n geweldig scherm. Het is en blijft een soort budget versie van de Yoga dus zal er bezuinigd worden. Meestal op het scherm.
De surface book is wat mij betreft gedateerd en te prijzig. De surface Pro is meer tablet en heeft daarom ook minder mijn interesse. Ik ben zelf echt op zoek naar een volwaardige laptop.
De Surface Book heeft een belachelijke prijs voor oude hardware. Precies wat we ook over Apple roepen. Als hij meteen in NL te koop was geweest toen hij net uit was, dan had ik het nog wel overwogen. Nu niet meer en dat is ook een beetje een principekwestie geworden. De Surface Pro 4 kan je nu voor een nette prijs krijgen en is inderdaad meer een tablet dan een laptop. Daar twijfel ik nu nog heel erg over want ik wil juist een oplossing hebben waar ik ook notities op kan maken. Op een laptop is dat toch lastiger. Die zijn meteen flink dikker (ong 16-17mm tegen de +/- 8mm van de Surface) en groter.
Kortom, de Dell Specte vind ik persoonlijk de mooiste laptop qua design en afwerking en heeft denk ik ook de beste prijs/kwaliteit verhouding, echter heeft de huidige spectre mijn inziens een tegenvallend scherm qua helderheid/contrast wat voor mij een dealbreaker is. De Dell 2-1 is vrij prijzig en heeft niet de mooiste afwerking maar daarentegen wel een erg mooi scherm met smalle bezels wat ik persoonlijk erg kan waarderen. Als je net als ik de beeldscherm kleuren en helderheid belangrijk vind zou voor de Dell gaan of nog even afwachten wat de HP spectre 2017 of Lenova Yoga 720 gaat brengen. Als je voor het totaal plaatje gaat en je wil de beste prijs/kwaliteit verhouding dan is de huidige spectre 13-W010ND een erg mooie betaalbare laptop en waarschijnlijk de beste convertible die op dit moment te krijgen is.

p.s. Jij noemt een prijs van 1599 voor de HP spectre 13 inch 4K, mag ik vragen waar je deze info vandaar hebt? volgens mij gaat deze namelijk minimaal 2000 euro kosten.. tenminste in de UK gaat hij voor 1899 pond over de toonbank (HP Spectre x360 13-ac004na)
Jij hebt HE-LE-MAAL gelijk. Ik heb me vergist. Het is inderdaad 1599,- voor een FHD versie.
Ik ben erg benieuwd wat je keuze gaat worden. Ik ben er zelf nog niet over uit, ik denk dat ik nog even wacht op de nieuwe modellen die (hopelijk) binnenkort gaan verschijnen.
Ik ben er nog totaal niet over uit.

To be determined...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MaNdM schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:19:
[...]

Je afbeelding doet het helaas niet. Mijn vrouw heeft de Spectre 4190-nd en ik moet zeggen dat dat scherm er erg goed uitziet. Ook Lisa van MobileTechReview is er erg over te spreken. Let op dat je ook gewoon de kleurinstelling kan aanpassen. Eventueel zelfs met een Datacolor Spyder.
Zie dit filmpje: https://youtu.be/8hnHBnfUQM0?t=225
Ik vind met name dat hij qua helderheid erg tegen valt, de kleuren spatten niet van het scherm en wit is niet echt wit. Nou heeft de macbook ook wel een extreem helder scherm dus misschien is het geen goed vergelijkingsmateriaal maar ik had persoonlijk op wat meer gehoopt. Met het aanpassen van de kleurinstellingen heb ik zelf geen ervaring mee, maar dit kan wellicht inderdaad helpen.
MaNdM schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:19:

De XPS vind ik dan juist weer mooier dan de Spectre in de kleur ash silver. Over smaak valt erg te twisten natuurlijk. Dat de Spectre over het algemeen wint van de XPS was mij ook al opgevallen en ik denk eerlijk gezegd ook dat dat volledig terecht is.
Ja inderdaad ieder zijn eigen smaak. ik vind de behuizing van de Dell wel erg mooi alleen het zwarte toetsenbord niet. Het ziet er uit als plastic, maar misschien oordeel ik te snel en voelt het in werkelijkheid wel heel premium aan. Helaas is hij naar mijn weten niet in een winkel te bekijken..
Nu niet meer nee. Hij was een tijdje te koop via de HP Store, maar de pagina was verborgen. Je kon hem vinden via Marktplaats waar HP advertenties had staan voor de laptop. Nu is hij "uitverkocht", heel storend hoe slecht HP hierover communiceert.
Dit was mij inderdaad niet opgevallen, terwijl ik al sinds januari de HP site in de gaten hou voor 2017 versie met stylus support.
Hij ziet er zeker netjes uit. Ik verwacht eerlijk gezegd ook nog dat deze qua prijs/kwaliteit de nieuwe Spectre weer voorbij kan schieten. Let wel, de 710 heeft niet zo'n geweldig scherm. Het is en blijft een soort budget versie van de Yoga dus zal er bezuinigd worden. Meestal op het scherm.
Als dat het geval is dat valt voor mij de lenovo af want een mooi scherm is wat mij betreft een must.
De Surface Book heeft een belachelijke prijs voor oude hardware. Precies wat we ook over Apple roepen. Als hij meteen in NL te koop was geweest toen hij net uit was, dan had ik het nog wel overwogen. Nu niet meer en dat is ook een beetje een principekwestie geworden. De Surface Pro 4 kan je nu voor een nette prijs krijgen en is inderdaad meer een tablet dan een laptop. Daar twijfel ik nu nog heel erg over want ik wil juist een oplossing hebben waar ik ook notities op kan maken. Op een laptop is dat toch lastiger. Die zijn meteen flink dikker (ong 16-17mm tegen de +/- 8mm van de Surface) en groter.
Helemaal mee eens wat betreft de surface book. Gemiste kans ook van microsoft. Ik moet zeggen dat de surface pro erg prettig werkte en met op het eerste oog een geweldig scherm! Alleen voor een pure tablet vind ik hem nog wel aan de grote kant.
Jij hebt HE-LE-MAAL gelijk. Ik heb me vergist. Het is inderdaad 1599,- voor een FHD versie.
Ik ben bang dat het wel richting de 2100 euro zal gaan, wel erg prijzig! ik vraag mij ook echt af of het 4K zoveel toegevoegde waarde heeft op een 13inch. ik moet zeggen dat huidige spectre al erg gedetailleerd is. Bovendien schijnt het behoorlijk ten koste te gaan van de accuduur..
Ik ben er nog totaal niet over uit.
tja het valt inderdaad niet mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:40:
[...]
Ik ben bang dat het wel richting de 2100 euro zal gaan, wel erg prijzig! ik vraag mij ook echt af of het 4K zoveel toegevoegde waarde heeft op een 13inch. ik moet zeggen dat huidige spectre al erg gedetailleerd is. Bovendien schijnt het behoorlijk ten koste te gaan van de accuduur..
Ik heb nu een scherm met een resolutie van 3200x1800 en dat ziet er fantastisch uit. Helaas geeft het ook de nodige... uitdagingen... met schaling in Windows. Neem bijvoorbeeld SoapUI, daar moet je met wat trucs alles weer normaal bruikbaar maken. Nee, QHD is niet heilig. Ook voor de accu is het niet bevorderlijk.
tja het valt inderdaad niet mee...
First world problem, I know. Zoals wel vaker wordt gezegd: "The problem is choice".

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaNdM schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:27:
[... dit ging over de Surface Book 2 ...]
Ik denk dat we al bijna in 2019 leven eer die in NL te krijgen is. De eerste is nog niet eens leverbaar tot 20 april ;)
Tsja, daar moet je bij interesse dan ook niet op gaan zitten wachten hier in NL. Gewoon kopen in de Microsoft Store tijdens een tripje in de USA. :)
Of laten opsturen door zoiets http://usa2you.nl/ (zomaar een Google resultaat hoor).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chrotenise
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Zit ook zelf zeer te twijfelen tussen Spectre x360 en Microsoft book.

De Spectre x360 met stylus beginnen rond de ~1400 en M$ book zit daar 100,- boven. Gezien ze allebei net uit zijn in NL zit er denk ik niks anders op dan nog een maand of twee wachten zodat de prijs dropt.

Heb tevens van HP sales team te horen gekregen dat er ''snel'' alternatieve varianten beschikbaar zouden komen van de Spectre x360 15", waardoor je dus niet meer 500,- extra hoeft op te hoesten voor die gigantische 1TB SSD.

[ Voor 28% gewijzigd door Chrotenise op 27-04-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHNoor
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-06-2017
Beste MaNdM,

Ik ben benieuwd of er een aankoop is gedaan en wat hierbij de doorslag heeft gegeven, daar ik ik een vergelijkbaar schuitje zit.
Pagina: 1