Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobo,cpu en mem of gpu upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 00:20
Goedendag, ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden maar twijfel een beetje aan waar ik mee wil beginnen. Ik wil nu 1 deel doen en volgend jaar het volgende deel.

Het is nu eerst de mobo, geheugen en cpu of de GPU

Ik heb nu een i5-3450 en een gtx 970. Ik wil iets meer power hebben voor VR gamen.

cpu upgraden gaat voor mij niet voldoende zijn, ik wil ook echt over naar een nieuwere socket. Weet alleen nog niet of het intel of amd gaat zijn, maar heb dan wel naast cpu en mobo ook ddr 4 geheugen nodig.

GPU waar ik naar toe zou willen gaan is dan de GTX 1080 TI

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, VR gamen, photoshop en wat video bewerken

Wat mag het systeem gaan kosten?
800

• barny88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-11 08:56
Ik raad je aan om je GPU te upgraden. Voor VR heb je vooral een goede GPU nodig en kan het met een mindere cpu. Je cpu is niet verkeerd en zal alleen in cpu intensieve games een bottleneck zijn bijv. gta 5.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

fraptor schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:05:
Goedendag, ik wil mijn huidige systeem gaan upgraden maar twijfel een beetje aan waar ik mee wil beginnen. Ik wil nu 1 deel doen en volgend jaar het volgende deel.
Logischerwijs wil je updaten om betere resultaten te halen. Waarom dan irrationeel benaderen? Zoek uit waar de bottleneck zit en ga logischerwijs met dit component aan de slag.
Het is nu eerst de mobo, geheugen en cpu of de GPU
Of de voeding? Wie zal het zeggen :)
Ik heb nu een i5-3450 en een gtx 970. Ik wil iets meer power hebben voor VR gamen.
Logischerwijs dus de gpu upgraden
cpu upgraden gaat voor mij niet voldoende zijn, ik wil ook echt over naar een nieuwere socket.
Waarom? Een oudere i7 5960x maakt gehakt van een moderne i5 7400
Weet alleen nog niet of het intel of amd gaat zijn, maar heb dan wel naast cpu en mobo ook ddr 4 geheugen nodig.
Klopt
GPU waar ik naar toe zou willen gaan is dan de GTX 1080 TI
Mooie keus voor een deftig potje VR gamen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Switchie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:09:
[...]

Logischerwijs wil je updaten om betere resultaten te halen. Waarom dan irrationeel benaderen? Zoek uit waar de bottleneck zit en ga logischerwijs met dit component aan de slag.

[...]

Of de voeding? Wie zal het zeggen :)

[...]

Logischerwijs dus de gpu upgraden

[...]

Waarom? Een oudere i7 5960x maakt gehakt van een moderne i5 7400

[...]

Klopt

[...]

Mooie keus voor een deftig potje VR gamen.
In gamen is de 5960x kansloos

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
UltiemePCNerd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:31:
[...]

ze overclocken naar 4.5 mate

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

UltiemePCNerd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:31:
[...]

Je maakt een grapje hoop ik?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Switchie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:50:
[...]

Je maakt een grapje hoop ik?
Standaard snelheden.

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ook op stock @ 3ghz wordt de 7400 met 2.4ghz op alle fronten verpulverd.

Maar goed. Wilde puur de eis van @fraptor voor een nieuw platform ter discussie stellen.
Puur kijkende naar prijs/prestatie is het absoluut niet gezegd dat b.v. Kaby Lake de beste bang for buck geeft.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Switchie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 01:12:
[...]

Ook op stock @ 3ghz wordt de 7400 met 2.4ghz op alle fronten verpulverd.

Maar goed. Wilde puur de eis van @fraptor voor een nieuw platform ter discussie stellen.
Puur kijkende naar prijs/prestatie is het absoluut niet gezegd dat b.v. Kaby Lake de beste bang for buck geeft.
uhm, de 7400 loopt op 3.0

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-11 00:20
ik zat zelf te denken aan een toekomstig bestendig systeempje. Ik wil hierna een paar jaar(5 jaar) niks meer veranderen.

vanaf de 1151 socket heb je ook meteen ddr4, vandaar dat ik daar naar aan het kijken ben.

Het is niet zo zeer dat ik nu erg veel last heb van een bottleneck in mijn pc, ik wil gewoonweg binnen 2 jaar voldoende kracht hebben in mijn pc om geen mogelijke performance issues te gaan hebben met VR en daarnaast ook alles op max video instellingen draaien
Pagina: 1