Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een e-reader. Ik heb ervaring met een Kobo Glo HD maar ik mis knoppen om de pagina om te slaan. Het via het scherm doen levert nog wel eens een mis op. Aangezien mijn vingers toch al onderaan de e-reader zitten lijken mij de knoppen wel handig.

Aangezien in de categorie waar ik in zoek (+- 100 euro) alleen de Pocketbook Touch Lux 3 alleen in aanmerking komt ben ik benieuwd naar iemand met het apparaat en zijn/haar ervaringen ermee.

Reviews zijn redelijk positief maar na een beetje testen bij de Mediamarkt heb ik het gevoel dat hij trager is dan een Kobo of een Kindle. Ik weet ook niet wanneer de specs van het ding voor het laatst geüpdatet zijn (het model is er al vanaf 2015?).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Ik heb een Touch Lux 2, dus niet een 3, maar is bijna identiek (op het scherm na geloof ik, dat is bij de 3 nog iets beter). Ik heb 'm nu precies 2 jaar, en toen was de 3 nog niet op de markt. De introductie zal dus later in 2015 geweest zijn. Voor zover ik weet zijn de hardwarespecs daarna niet gewijzigd.

Ik kan 'm niet vergelijken met een Kobo of Kindle, maar last van traagheid heb ik zeker niet. Houd er ook rekening mee dat de firmware op zo'n testexemplaar in de winkel waarschijnlijk nooit bijgewerkt is, waarmee je dus ook eventuele prestatieverbeteringen mist. De firmware is in ieder geval tot een paar maanden geleden goed onderhouden door PocketBook, maar ik weet niet of er nog meer updates op stapel staan nu de Touch HD uit is. Jammer dat je budget niet toereikend is voor dat type, anders zou ik het wel weten.

Ik kan er nog wel veel meer over zeggen, maar welke features vind je belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou ik heb rondgekeken en kwam ook de nieuwe Touch HD tegen. Overweeg hem toch sterk. Beter scherm, meer opslag, meer geheugen. Hij is zelfs lichter dat de Touch Lux.

Hoe zijn de knoppen op de Touch Lux? Ik lees soms dat mensen vinden dat ze niet goed reageren. Bij het uitproberen in de MM had ik zelf niet de indruk dat daar wat mis mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetmolm
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:09
Bij mij reageren de knoppen prima, ook nog na 2 jaar intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van TGA naar MAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmalarm
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-01-2018
Mijn vrouw en ik kwamen er net achter dat je bij het aanmaken bij directory's op de interne opslag van de reader moet uitkijken met speciale karakters. Een directory met bijvoorbeeld een # zorgde er voor dat de boeken in die directory niet geopend konden worden.

Nog wel hebben we van een bepaalde schrijver nog steeds het probleem dat de reader niet onthoud op welke pagina je gebleven bent... maar alleen van 1 schrijver/boekenreeks. Ik zou niet weten waarom, maar wellicht dat er in die epub bestanden zelf iets niet helemaal in orde is. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Harmalarm maak even een nieuw topic aan, het is namelijk niet toegestaan om topics te kicken en te kapen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.