Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een gaming pc (inclusief een toetstenbord en muis) voor maximaal 700 euro. Nu game ik namelijk op een lenovo yoga 500 en dat gaat niet heel erg goed. Met een nieuwe pc hoop ik beter te kunnen gamen
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik wil maximaal 700 euro uitgeven, ik moet namelijk ook nog een (waarschijnlijk tweedehands) monitor kopen en daar kan ik dan nog zo'n 70 euro aan uitgeven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik weet er niet zoveel vanaf, ik hoor altijd dat intel goed is maar ik sta ook open voor andere merken.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik speel op dit moment Rocket league en Csgo maar ik wil het liefst ook spellen zoals Gta 5 kunnen spelen(dat doe ik nu op een ps4)

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-03-2017 09:42)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Er zijn ongetwijfeld mensen welke veel te veel vragen voor hun onderdelen. Daarom moet je opzoeken hoe snel het product is wat ze aanbieden in vergelijking met een moderne nieuwe Pentium G4560, bijbehorend 60 euro kostend mobo en 8GB geheugen à 60 euro.

Die drie onderdelen komen totaal op zo'n 180 euro uit. Als je dan een tweedehands i5 2500K, 8GB en bijbehorend moederbord koopt voor 250 euro. Terwijl de prestaties eigenlijk niet echt beter zijn dan klopt er idd iets niet. Dan betaal je meer voor ouder en tweedehands spul dat niet eens sneller is.

Zie ook: https://www.computerbase....m-g4560-test-kaby-lake/2/ daar zie je dat een i5 2500K, i3 6100 en Pentium G4560 qua prestaties heel dicht bij elkaar in de buurt liggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke hardware had je zelf in gedachten? Voor 700 moet je wel wat kunnen vinden. Daarnaast is het ook wel handig om te weten op welke resolutie dat je wilt spelen. Als spul op 4K moet draaien is dat wat anders dan op 1024x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikki0416
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-11-2023
Lastig om voor €700 een goede PC die GTA aan kan in elkaar te zetten waar dus ook nog een toetesenbord en muis bij moet. Ik zou door sparen :)

[ Voor 197% gewijzigd door Mikki0416 op 25-03-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:40
Ik denk dat je hier meer beter je vraag kunt stellen m.b.t aanschaf van een pc.
Desktop Aankoopadvies

er wordt wel van je verwacht dat je zelf probeert een lijstje samen te stellen. Op het forum is genoeg info te vinden over andere setups. Als je de game specs dan ook naloopt, dan krijg je ook een idee wat je nodig zou hebben qua cpu, video kaart,etc

Kijk bijvoorbeeld hier eens. Ik denk dat dat voor jou ook in de buurt zou kunnen komen. De wensen zijn nagenoeg gelijk aan wat jij wil.
bschroten in "Game PC 800€"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLMaca schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:54:
Ik denk dat je hier meer beter je vraag kunt stellen m.b.t aanschaf van een pc.
Desktop Aankoopadvies

er wordt wel van je verwacht dat je zelf probeert een lijstje samen te stellen. Op het forum is genoeg info te vinden over andere setups. Als je de game specs dan ook naloopt, dan krijg je ook een idee wat je nodig zou hebben qua cpu, video kaart,etc

Kijk bijvoorbeeld hier eens. Ik denk dat dat voor jou ook in de buurt zou kunnen komen. De wensen zijn nagenoeg gelijk aan wat jij wil.
bschroten in "Game PC 800€"
Bedankt voor de reactie. Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zal even kijken bij de andere topics. Dan moet ik er wel uit komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 19:55:
Welke hardware had je zelf in gedachten? Voor 700 moet je wel wat kunnen vinden. Daarnaast is het ook wel handig om te weten op welke resolutie dat je wilt spelen. Als spul op 4K moet draaien is dat wat anders dan op 1024x768.
Ik weet heel weinig van hardware, maar ik zag in de best-buyguide dit lijstje misschien dat dit met kan werken met eventueel een kleine upgrade?(sorry ik heb nog niet de knop voor linkjes gevonden):

Processors Intel Core i3-6100 Boxed € 117,80
Moederborden Asus H110M-K € 56,05
Videokaarten Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G € 199,-
Behuizingen BitFenix Neos Zwart/Zwart € 34,50
Geheugen intern Crucial CT8G4DFD8213 € 51,95
Voedingen Corsair Vengeance 400W € 62,36
Solid state drives Crucial MX300 2,5" 275GB € 93,-
Totaal: € 614,66
Qua resolutie hoef ik echt niet in 4k te spelen, hoewel ik het liefst in 1024x880 of hoger speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mikki0416 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 20:27:
Lastig om voor €700 een goede PC die GTA aan kan in elkaar te zetten waar dus ook nog een toetesenbord en muis bij moet. Ik zou door sparen :)
Ik hoef ook niet per se op hoge settings te spelen, maar misschien is het inderdaad beter om verder te sparen. Ik heb zelf heel erg weinig verstand van hardware dus ik weet ook niet goed wat er mogelijk is voor €700...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een Intel Core i3 6100 is een slechte koop, die is ongeveer even snel als een Intel Pentium G4560 welke maar de helft kost. Als je nu iets fatsoenlijks wil kijk dan naar een tweedehands i7 2600K of i7 3770K met bijbehorend moederbord en geheugen of spaar nog wat en wacht nog enkele weken want dan verschijnt Ryzen 5 ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:38:
Een Intel Core i3 6100 is een slechte koop, die is ongeveer even snel als een Intel Pentium G4560 welke maar de helft kost. Als je nu iets fatsoenlijks wil kijk dan naar een tweedehands i7 2600K of i7 3770K met bijbehorend moederbord en geheugen of spaar nog wat en wacht nog enkele weken want dan verschijnt Ryzen 5 ook.
Bedankt voor de tip en ik zal zeker even kijken naar een tweedehands i7. Zijn bijpassende moederborden en geheugens alleen niet ontzettend duur?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn ongetwijfeld mensen welke veel te veel vragen voor hun onderdelen. Daarom moet je opzoeken hoe snel het product is wat ze aanbieden in vergelijking met een moderne nieuwe Pentium G4560, bijbehorend 60 euro kostend mobo en 8GB geheugen à 60 euro.

Die drie onderdelen komen totaal op zo'n 180 euro uit. Als je dan een tweedehands i5 2500K, 8GB en bijbehorend moederbord koopt voor 250 euro. Terwijl de prestaties eigenlijk niet echt beter zijn dan klopt er idd iets niet. Dan betaal je meer voor ouder en tweedehands spul dat niet eens sneller is.

Zie ook: https://www.computerbase....m-g4560-test-kaby-lake/2/ daar zie je dat een i5 2500K, i3 6100 en Pentium G4560 qua prestaties heel dicht bij elkaar in de buurt liggen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1