| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
[b]Op"]www.php.net/eval
NeeOp[/url] woensdag 04 juli 2001 13:27 schreef KnEuTeR het volgende:
de uit de database gehaalde code tussen <? en ?> zetten..!!!??
En Tuinhark was mij weer voor met de mooie link en ik heb geloof ik weer een bug in topix ontdekt
Ik zag het.
| To acknowledge what is known as known and what is not known as known is knowledge. |
php heeft voor alles een functie.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Verwijderd
<FONT SIZE="<? echo $grote; ?>">BLAAT</FONT>
Is er ook een functie voor om dit te parsen of moet ik dan eerst de PHP uit de HTML parsen...maar das lastig aangezien ik vaak de alternatieve control structure gebruikt!
Verwijderd
ranzigOp maandag 04 maart 2002 10:01 schreef skunkah het volgende:
Nu heb ik een vraagje, hoe PARSE ik HTML waar PHP code door heen zit...dus bv
heb je daar nou een topic van bijna een jaar oud voor nodig?Op maandag 04 maart 2002 10:01 schreef skunkah het volgende:
Nu heb ik een vraagje, hoe PARSE ik HTML waar PHP code door heen zit...dus bv
Is er ook een functie voor om dit te parsen of moet ik dan eerst de PHP uit de HTML parsen...maar das lastig aangezien ik vaak de alternatieve control structure gebruikt!
wat heb je al geprobeerd?
Verwijderd
Ik heb al geprobeerd standaard EVAL() te gebruiken enkel is het probleem dat je hier geen volledige HTML/PHP docs die in de DB staan kan voeren!Op maandag 04 maart 2002 10:05 schreef chem het volgende:
[..]
heb je daar nou een topic van bijna een jaar oud voor nodig?
wat heb je al geprobeerd?
De bedoeling is feitelijk een include functie voor strings die ik wil hebben..dus dat de functie zichzelf vervangt met de inhoud van het document...
De hele site waar ik aan werk bestaat uit 1 file de engine en de rest van de site HTML/PHP staat in de Database (MySQL).
Verwijderd
dat is er niet.Op maandag 04 maart 2002 11:06 schreef skunkah het volgende:
Ja ik weet heus wel wat EVAL doet alleen ik zoek een functie die het zelfde als INCLUDE doet maar dan met een STRING ipv een BESTAND!
kinderoplossing: schrijf de file in /tmp en include hem dan.
echo "<FONT SIZE='" . $grote . "'>BLAAT</FONT>";
zoiets ?
zucht dat is eval dus ....Op maandag 04 maart 2002 11:06 schreef skunkah het volgende:
Ja ik weet heus wel wat EVAL doet alleen ik zoek een functie die het zelfde als INCLUDE doet maar dan met een STRING ipv een BESTAND!
in pseudo code is dit de include functie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function include(file) // ik laat express et 2e arg weg
{
if(!file_exists(file))
Error;
else
{
fh = fopen(file);
string = fread(fh, filesize(file));
eval(string);
fclose(fh);
}
} |
dus nu ga je me niet vertellen dat eval alleen strings kan en dat je include wil omdat dat ook files kan oid .. blaat
Verwijderd
Nee ik ga je voor jouw 'gelukkig' niet vertellen dat ik include wil omdat deze ook files kan maar omdat de 'behavior' van deze anders is...Op maandag 04 maart 2002 11:54 schreef Grum het volgende:
[..]
zucht dat is eval dus ....
in pseudo code is dit de include functie
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12function include(file) // ik laat express et 2e arg weg { if(!file_exists(file)) Error; else { fh = fopen(file); string = fread(fh, filesize(file)); eval(string); fclose(fh); } }
dus nu ga je me niet vertellen dat eval alleen strings kan en dat je include wil omdat dat ook files kan oid .. blaat
Als ik een bestand include kan ik hier ook een mixed HTML/PHP mee includen en met eval kan ik alleen evalueren..ik ben dus opzoek naar een functie die het zelfde doet als include maar dan met een string...dus dat die alles tussen de <? en ?> evaluert en wat daar niet tussen staat niet!
1
| <?$theString = '$theWhat = "stronteigenwijs"; ?> Wat is skunkah? - <? print $theWhat;'; eval($theString);?> |
ik neem aan dat je wel snapt wat eruit komt he ?
topicstarter -> skunkah
Verwijderd
Nou omdat ik een CMS heb die volledige PHP/HTML pagina's heeft in een database!Op maandag 04 maart 2002 12:26 schreef ACM het volgende:
En waarom wil je dat?
Verwijderd
of eval() je code, of schrijf um weg naar een /tmp dir en include 'm (aan het eind van het script weer deleten)...
wat wil je nog meer?