Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 08:47
Hoi,

Al jaren gebruik ik een Motorola G uit 2013 geloof ik. Die begint nu toch wel zijn leeftijd te vertonen, vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders. Ik gebruik de telefoon met name voor browsen/appen en veel navigatie. Verder heb ik het liefst een niet al te grote telefoon (<5") en lijkt het me prettig dat laatste updates van android steeds beschikbaar zijn. Omdat fabrikanten dat zelf vaak niet doen vind ik het prima om dat via LineageOS of iets dergelijks zelf op te pakken, echter moet er dan wel genoeg ondersteuning zijn voor de gekozen telefoon.
Verder is een goede bouwkwaliteit een pre, omdat ik vrij lang toe kan met een telefoon is het prettig als deze tegen een stootje(of slootje) kan.

Tot zover kwam ik uit op een Sony Xperia X compact uit. Zie ik nog toestellen over het hoofd of is dit wat jullie betreft een goede keuze.

Mijn budget is rond de 300 euro, andere eisen zijn dus klein formaat/toegang tot regelmatige updates/goede accuduur en goede GPS ontvangst.

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Anman op 27-03-2017 20:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anman schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 17:38:
Ik gebruik de telefoon met name voor browsen/appen en veel navigatie.
Dat kan in theorie elke Android telefoon. Heb je verder model-specifieke wensen zoals accucapaciteit, camera kwaliteit etc... ?
en lijkt het me prettig dat laatste updates van android steeds beschikbaar zijn
Dan kom je eigenlijk al snel uit op Pixel telefoons.
Overige fabrikanten lopen per definitie achter en na 2 jaar kun je in vrijwel alle gevallen sowieso enige ondersteuning vergeten.
Omdat fabrikanten dat zelf vaak niet doen vind ik het prima om dat via LineageOS of iets dergelijks zelf op te pakken, echter moet er dan wel genoeg ondersteuning zijn voor de gekozen telefoon.
Een forum als XDA Devs is hiervoor een uitstekende benchmark.
Zoek het gekozen toestel en kijk hoeveel verschillende roms er voor het toestel worden aangeboden.
Tot zover kwam ik uit op een Sony Xperia X compact uit. Zie ik nog toestellen over het hoofd of is dit wat jullie betreft een goede keuze.

Alvast bedankt!
Dit modelletje lijkt binnenkort op de markt te komen. Ziet er volgens mij niet verkeerd uit:
Galaxy Xcover 4

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:20

P_Tingen

omdat het KAN

Ook een optie misschien: pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart
Met Amoled scherm en voor deze telefoon is vast een custom rom te vinden.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anman
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 08:47
Ik heb verder geen specifieke wensen aan het toestel. Beter of gelijk aan de huidige, maar dat zal wel lukken. Batterij liefst zo groot mogelijk en verwisselbaar (ook al zie ik dat dat laatste niet veel meer voorkomt).

Die XDA website is wel handig inderdaad. Ondersteuning voor de A3 en X Compact lijkt vergelijkbaar. Verder zijn de toestellen redelijk vergelijkbaar, de X is iets krachtig en heeft vanaf de fabrikant wat betere Android ondersteuning geloof ik.

Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar MAA.

Zou je aan je startpost ook nog even het volgende willen toevoegen:
- Je budget;
- Verplichte eisen;
- Optionele eisen;

Op die manier kunnen we je het beste van dienst zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 27-03-2017 09:54 ]