Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik weer zorgen dat het vrede wordt tussen Windows10 en MPEG op mijn PC en laptop.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik. Windows10 standaard programma's.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb eerst op mijn PC en later op mijn laptop een update gehad van Windows. Daarin wordt MPEG aangemerkt als een terrorist en gaan de standaard programma's van mijn laptop (later ook) en PC niet meer om met MPEG bestanden. Movie maker, windows verkenner en meer standaard Windows programma, weigeren MPEG bestanden te openen, te verplaatsen etc.
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-03-2017 08:34)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Het is handig als je iets meer informatie geeft. Krijg je foutmeldingen met het verplaatsen of openen of gebeurd er gewoon niets. Hoe open je bestand, dubbel klik of via movie maker zelf?

200 fish found!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk dank voor de antwoorden en Hardware-lover, ik krijg het idee dat die link mij het beste kan helpen. Inderdaad vanaf ca 20 maart (ik dacht eerder) crasht of negeren Windows programma's alle Mpeg bestanden. Zelfs gewoon met verkenner een .mpeg bestand verplaatsen gaat niet meer zonder een chrash van de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dat als nadeel, deze update weer net niet voor mijn computer geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2017 @ 08:42:
Ik merk dat als nadeel, deze update weer net niet voor mijn computer geldt.
32 of 64 bit versie probleem misschien? Ben je ook doorgegaan naar de stand-alone versie van de patch en die geprobeerd? http://www.catalog.update...m/Search.aspx?q=KB4015438

Edit: schijnbaar via Windows update nu toch opgelost d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 26-03-2017 10:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Klinkt alsof een codec die met mpeg is geassocieerd niet tof is.
Ik zou gewoon een Codec pak erover heengooien en kijken of het daarna wel werkt.
Of met VLC proberen te openen, die gebruikt geloof ik alleen interne meuk.
Als het daar wel in werkt is het misschien een idee om een codec pack install te doen.
Zie voor beide: https://ninite.com/

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die codec dacht ik eerst ook. Ik pas zelfgemaakte MPEG filmpjes aan met windows movie maker en dat kon plotseling niet meer met mijn PC (moviemaker gaf aan dat er een fout was en sloot af). Een dag later ook niet meer met mijn laptop. Ook het verplaatsen van de filmpjes op mijn server naar een andere map ging niet meer (verkenner chrashte). Maar VLC kon dat wel, gebruikt die geen of eigen codec? Ik had de link van Hardware-lover gevolgd en dat pakket ge download en ge installeerd. Daar kreeg ik een melding dat het niet voor mijn PC was. Vervolgens ben ik gaan kijken of er wel updates waren voor mijn PC en er was inderdaad via 'instellingen ---- naar updates zoeken ----' een update voor mij met het zelfde nummer. Dat lijkt te werken, ik kan via verkenner weer de filmpjes verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps. met MP4 had ik geen problemen.
Pagina: 1