Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 19:33

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik probeer via de website van Microsoft Windows 10 te downloaden naar een USB'tje voor een herinstallatie (al vaker gedaan, moet gewoon werken).

Na het selecteren van taal, versie en architectuur en na het downloaden wordt de download "geverifieerd". Bij ongeveer 80% stopt alles en krijg ik een foutmelding. De foutcode is "0xc1800103 - 0x900002", zie afbeelding voor de volledige foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KymFn4u.png

Dit krijg ik op m'n PC, laptop, en zelfs nog een andere PC (die allemaal Windows 10 draaien). Ligt het aan mij of werkt de MediaCreationTool gewoon niet? Ik krijg hetzelde verhaal als ik in plaats van een USB'tje de .ISO probeer te downloaden.

Weet iemand wat het probleem is, of zou iemand voor mij hetzelfde willen proberen om te kijken of het bij diegene wel werkt? Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Processorkoeler op 25-03-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:46

DukeBox

loves wheat smoothies

@Processorkoeler Das toevallig.. ben ook al de hele dag bezig maar op geen enkele manier krijg ik een goede download.

Heb het volgende al geprobeerd:
PC1 (win10 x64 en) met ISP1 (ziggo), zowel iso als usb genereerd rond 84% van de download verificatie de bovengenoemde foutmelding.

PC2 (win10 x64 nl) met ISP1 (ziggo), zowel iso als usb genereerd rond 84% van de download verificatie de bovengenoemde foutmelding.

PC3 (win 2012 en) met ISP2 (kpn), zowel iso als usb genereerd rond 84% van de download verificatie de bovengenoemde foutmelding.

Grrr.. en net nu ik hem echt nodig heb.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Precies, rond de 84% stond hij ermee.
Ik denk dat het dan aan Microsoft ligt? Als je zelfs met een andere ISP en al die andere OS's/versies nog hetzelfde probleem hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:46

DarkSide

theres no place like ::1

Dus er is gewoon iets aan de hand.
Zal vast snel opgelost worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:21

Felyrion

goodgoan!

Zelfde hier, download lijkt goed te gaan, maar tijdens het volgende proces klapt hij eruit. Dit was trouwens gisteravond al. Ik vermoed dat er iets mis is gegaan met het Image vanuit MS.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:07
Ik gok ook op een storing bij Microsoft aangezien ik het vandaag ook al heb op een aantal verschillende pc's. Bij mij gaat het mis met de verificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb zojuist een oud image van juli 2016 gevonden, maar het lijkt mij dat deze niet de laatste updates/patches/fixes e.d bevat.

Is het misschien een idee als er iemand die een recente .ISO heeft, dat diegene die zou willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@Processorkoeler Ik heb wel een work-around, zorg dat je user-agent iets als windows XP meegeeft of android. Heb zelf zojuist de iso op mijn telefoon kunnen downloaden.

Mocht het niet lukken stuur maar een DM.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 25-03-2017 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-07 18:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@MicGlou Die werkt ook prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Is Redstone van juli 2016 de laatste versie? Klinkt zo ver weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
DukeBox schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:24:
@Processorkoeler Ik heb wel een work-around, zorg dat je user-agent iets als windows XP meegeeft of android. Heb zelf zojuist de iso op mijn telefoon kunnen downloaden.

Mocht het niet lukken stuur maar een DM.
Een optie, maar er is nog een mogelijkheid op je desktop in combinatie met Chrome (Firefox zou dit ook prima moeten kunnen, niet getest alleen!)

1. Open de inspector (CTRL + SHIFT + I)

2. Open de mobile inspector (CTRL + SHIFT + M)

3. Open de volgende link: https://www.microsoft.com...are-download/windows10iso

Zo heb je hetzelfde effect, maar dan op je desktop in minder stappen én zonder het downloaden van extensies of iets dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:54

job

Ik liep gisteren tegen het zelfde probleem aan. De tool opstarten als administrator loste het voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Intussen DukeBox' methode gebruikt door de "Chrome UA spoofer" extensie te gebruiken, en dan te downloaden als een Android apparaat (je krijgt dan een directe .ISO download zonder de mediatool).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

De tool van heidoc.net doet denk ik niet veel anders overigens.
En zit hier ook nu te posten op een verse windows install.

[ Voor 32% gewijzigd door DukeBox op 25-03-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914809

Hallo allen,

Ik probeer een iso voor een schone windows installatie te vinden. (laptop van windows 8 naar windows 10 home geupdate in het verleden, geen disk).

Niks lijkt echter te werken. De mediacreationtool geeft aan dat het niet duidelijk is waarom maar dat het programma niet kan worden uitgevoerd.

De oplossing van heidoc geeft na het selecteren van de nederlandse home 10 versie: Deze pagina kan niet worden weergegeven, controleer of het webadres https://software-download.microsoft.com juist is.

Wie kan mij verder helpen aan een manier om een windows 10 home iso versie te downloaden zodat ik mijn laptop van een schone windows installatie kan voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 15:50
De beste optie lijkt mij ook om de /windows10iso pagina te gebruiken. Deze is echter officieel alleen bereikbaar vanaf een niet-Windows platform. Als je echter de User-Agent tijdelijk op een Apple apparaat zet, kan je de pagina prima bereiken. (bijv. in Edge of IE11 druk je op F12 en ga daar naar Emulatie. Kies hier bij Modus een niet-Microsoft platform) Zo houd je de webserver voor de gek en kan je direct officiële ISO's downloaden. Werkt prima, ook voor een v1703 ISO.

https://www.microsoft.com...are-download/windows10iso

[ Voor 13% gewijzigd door Shaggy_NL op 27-04-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:24

Speedmaster

Make my day...

En dit is de directe downloadlink voor de MediaCreation tool

http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209
Pagina: 1