Toon posts:

OC/en met kijkers....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het een en ander besteld, en ik wou een 3e systeem als server (van de restjes) maken.

Ik hoor nog al vaak dat het wattage te laag kan zijn.
Ik heb (straks) het volgende:

GeForceII MX (Hercules retail)
2 UDMA66 schijven
sq2500 sound
netwerk
a7v + duron 600
orbje
cdrom
cdwriter

Aangezien ik maar 2 ATX kasten heb en er 3 nodig heb, moet ik er nog een nieuwe voeding hebben.
Mijn vraag is als volgt:
Wat is beter om te doen, een 230, een 200 of een 300Watt. Persoonlijk denk ik dat die 230 genoeg moet zijn. Maar omdat ik nog wel eens rare verhalen hoor...

PS iemand nog kasten nodig? 4 AT kasten op voorraad Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

[edit] Oh, ja..ik ga natuurlijk O/Cen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Verwijderd

Of je neemt de boel in de maling, maar ik zal toch een serieus antwoord geven: kies die 300 Watter. Kost je misschien een gulden of honderd extra, maar sta je later nooit voor het probleem dat je systeempje het niet meer trekt, vooral als er bijv. naderdhand nog meer stroomvretertjes bij worden gezet.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 17:30

riffey#4

aka Beever#4

Op de doos van de A7V staat:
minimaal 200W, bij volle bezetting (dus met wat extra kaartjes en schijven) 235W.
230 is dus te krap denk ik.

Verwijderd

230w is echt krap an hoor... ik heb zelf een standaar 235w ATX voedinkje, en ik merk nu al op m'n abit zm-6 met celly 550 dat-ie het niet trekt: heb een dualfan cooler, en beide coolers draaien zwaar onder hun rated speed, maar als ik 2 kaartjes eruit haal, draaien ze allebei full speed... duidelijk genoeg?
en dan heb ik nog niet eens zo'n zware config...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
100 gulden extra?

voor 65 piek had ik mijn 300 watt noname voeding bij comp.land

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
300W.. klaar.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb zelf een Inwinn 235w (aopen hq-45 kast) voeding,
draait allemaal perfect:

AMD Athlon 950
256mb ram
Geforce 2 GTS (met ddr draait ie ook prima)
Brander
DVD speler
1 hd
Modem (usb)
netwerkkaart
SB live
DVD dxr-3 decoder (voor ac-3)

Echt mijn systeem is tot nu toe nog maar 1 keer vastgelopen (ik heb hem sinds mei/juni en staat bijna 10 uur per dag aan.

GReetz Da Zwarte Adder

Verwijderd

Sorry aatos heeft gelijk: een kwaliteits 300 Watt voeding kost ongeveer fl 100,-. Je spaart dan natuurlijk die goedkopere 200/230 Watt voeding uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog minder dan Black_Adder in mijn systeem, dus dat moet makkelijk kunnen.

PS had al 230 gekocht (50 piek, dat is dus de helft van een 300.) voordat ik dit alles las. Heb gisteren 5 systemen uitelkaar gehaald en allerlei dingen verwisseld. Nu alleen nog w8n op mijn mobo+cpu, want die zijn r nog steeds niet. Hopelijk komt mijn terug gestuurde orb al eerder terug, maar dat zal er wel niet inzitten. Vaag, want ik had al eerder die orb terug gestuurd dan 4(POX).
Pagina: 1