Hoi tweakers,
er doet zich een volgende situatie voor;
UPC Horizon Box met 120mb/s abbo die ook als modem werkt.
volgende zaken aangesloten direct op de Horizon box
- Xbox one s
- TP Link access point TL-WA801ND (reeds gekocht voor het probleem)
Ik download via nieuwsgroepen, heb een account bij tweaknews met max 100mbit download en gebruik het programma altbinz om te downloaden.
nu is het als volgt;
Bedraad download ik met 9000/9500 kb/s
Wireless download ik met 3500/4000 kb/s
nu heb ik het idee dat het draadloze gedeelte van de horizon box niet geweldig is dus ik dacht, ik koop een access point om het draadloos van de Horizon te ontzien en dus heb ik de TP-Link TL-WA801ND gekocht, deze ingesteld op DHCP, verbinding getest en krijg internet als ik verbind, toen ben ik gaan testen met downloaden terwijl ik verbonden ben aan de TP-Link TL-WA801ND en wat blijkt de download snelheid is gewoon net zo als die van de Horizon box.
Ik zit ongeveer 5 meter van TL-WA801ND, wat kan dit zijn dat het zo bizar slecht is via wifi ?
Voorheen had ik namelijk UPC met losse media box en losse modem in de meterkast en dan downloade ik ook gewoon met 7000/8000 kb/s wireless dus het kan wel gewoon..
Wat mis ik hier ?
Me notebook heeft volgende netwerkkaart: Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235
overige specs;
Intel i5
8GB memory
256GB SSD
Windows 10 pro 64bits
alvast bedankt voor jullie input.
er doet zich een volgende situatie voor;
UPC Horizon Box met 120mb/s abbo die ook als modem werkt.
volgende zaken aangesloten direct op de Horizon box
- Xbox one s
- TP Link access point TL-WA801ND (reeds gekocht voor het probleem)
Ik download via nieuwsgroepen, heb een account bij tweaknews met max 100mbit download en gebruik het programma altbinz om te downloaden.
nu is het als volgt;
Bedraad download ik met 9000/9500 kb/s
Wireless download ik met 3500/4000 kb/s
nu heb ik het idee dat het draadloze gedeelte van de horizon box niet geweldig is dus ik dacht, ik koop een access point om het draadloos van de Horizon te ontzien en dus heb ik de TP-Link TL-WA801ND gekocht, deze ingesteld op DHCP, verbinding getest en krijg internet als ik verbind, toen ben ik gaan testen met downloaden terwijl ik verbonden ben aan de TP-Link TL-WA801ND en wat blijkt de download snelheid is gewoon net zo als die van de Horizon box.
Ik zit ongeveer 5 meter van TL-WA801ND, wat kan dit zijn dat het zo bizar slecht is via wifi ?
Voorheen had ik namelijk UPC met losse media box en losse modem in de meterkast en dan downloade ik ook gewoon met 7000/8000 kb/s wireless dus het kan wel gewoon..
Wat mis ik hier ?
Me notebook heeft volgende netwerkkaart: Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6235
overige specs;
Intel i5
8GB memory
256GB SSD
Windows 10 pro 64bits
alvast bedankt voor jullie input.
Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....