Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk / Game PC (budget rond 2000 / 2100)

Pagina: 1
Acties:

• Brabski
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 15:04
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk pc gericht op 3D, renderen, videobewerking etc. Daarnaast moet de pc zichzelf staande weten te houden in de nieuwste games, zowel nu als in de toekomst. (gebruik momenteel een 1080p scherm, in de toekomst zal dat 4k worden)

Wat mag het systeem gaan kosten?
De huidige prijs van mijn wenslijst zit rond de 2100 euro. Veel hoger dan 2100 moet het eigenlijk niet worden. Mochten er dingen zijn die de prijs wat naar beneden kunnen brengen zonder dat ik (veel) hoef in te leveren op performance en kwaliteit dan sta ik daar zeker voor open. Assemblage hoeft niet meegenomen te worden in de prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een compleet nieuw systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het kort komt het er op neer dat ik een pc configuratie zoek die het de komende 3 a 5 jaar gaat volhouden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
3D modeling, rendering, simuleren van fluids etc, videobewerking en andere grafische werkzaamheden.De pc zal in de avonden ook wel eens gebruikt worden om te gamen.De PC moet VR (vive of iets soortgelijks) ook goed aankunnen. De reden dat ik heb gekozen voor een 1080ti Strix is om futureproof te zijn maar ook voor (GPU Based) rendering doeleinden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur qua CPU is Intel. Ik heb gekozen voor een 7700k omdat ik graag de mogelijk behoudt om in de toekomst de boel nog wat te gaan overclocken. Voor de rest sta ik open voor alle merken.

Ga je overklokken?
In de toekomst waarschijnlijk wel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een pc die het de komende 3 a 5 jaar kan volhouden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het zal niet heel lang meer duren voordat ik de pc ga aanschaffen. Mijn vraag is, gaat onderstaande goed met elkaar werken of mist er nog iets? Daarnaast vraag ik me af of er nog mogelijkheden zijn om de prijs wat naar beneden te halen zonder dat ik (veel) moet inleveren op kwaliteit / performance.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 369,75€ 369,75
1Asus Prime Z270-P€ 130,90€ 130,90
1Asus GeForce GTX 1080Ti ROG Strix OC€ 899,-€ 899,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 71,84€ 71,84
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 95,-€ 95,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 256,-€ 256,-
1Corsair CX750M€ 84,90€ 84,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 169,90€ 169,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.107,24

Mocht er iets missen qua informatie etc dan hoor ik het graag!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is een Ryzen 7 CPU niet veel interessanter voor jou? Iets van ~20% mindere single thread performance, maar multithread toch zo maar ~70% meer power, afhankelijk van het programma en welke Ryzen 7 CPU.

De voeding keuze is iig niks, voor ~90 euro haal je ook een veel betere voeding zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Corsair TX550M V2. Kost niks meer, wel stukken beter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Brabski
Bedankt voor je vlotte reactie! De 550 variant is genoeg voor mijn huidige setup? vast wel, anders raad je het niet aan haha.

De Ryzen is idd nog een goed alternatief.Vraag me af of we de komende tijden nog veel performance increase gaan zien bij de Ryzen. Als ik voor een Ryzen ga dan zal het waarschijnlijk de 1700x worden.

Ik neig toch heel erg naar de 7700k, voelt als een veilige keuze.

• -The_Mask-
  • Niet online
Brabski schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:21:
De 550 variant is genoeg voor mijn huidige setup?
Zonder overklokken trek je met bovenstaande setup zo'n 350W max uit de voeding. Met alleen overklokken van de CPU zou je dus zelfs nog wel kunnen komen met een high-end 450W voeding. Met overklokken van de CPU en videokaart heb je met een goede 550W sowieso meer dan genoeg.
De Ryzen is idd nog een goed alternatief.Vraag me af of we de komende tijden nog veel performance increase gaan zien bij de Ryzen. Als ik voor een Ryzen ga dan zal het waarschijnlijk de 1700x worden.
Wat voor performance increase verwacht je dan? Ryzen is al heel snel. :p Voor gamen op de laagste instellingen om zoveel mogelijk frames per seconde te halen, dan ja er is nog wel wat winst te halen met hoog geklokt geheugen. Maar voor de toepassingen die jij er mee gaat doen en ik neem aan gamen op de hoogste instellingen hoef je geen verbeteringen te verwachten. Ryzen 7 presteert al maximaal in zo'n geval. Alleen met de laagste instellingen en alleen als er ook veel data over de verschillende CCX'jes heen en weer geschoven wordt valt er nog winst te behalen. Maar dat is zo te zien niet iets wat veel met jouw PC zal gebeuren.

AMD Nieuwsdiscussie

• Brabski
Ik had vernomen dat ze voor Ryzen nog bezig zijn met enkele patches / fixes voor het verbeteren van de performance in games.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Brabski schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:28:
Ik had vernomen dat ze voor Ryzen nog bezig zijn met enkele patches / fixes voor het verbeteren van de performance in games.
Daar moet je niet al te veel van verwachten. de voordelen voor amd zullen komen uit games die worden geoptimaliseerd voor meer kernen. Als je een 1080ti hebt en gaat gamen in 1440p of 4K dan zul je amper verschil merken tussen de 1700x en de 7700k

als je in 1080p gaat gamen met de 1080ti, dan ga je merken dat Ryzen de 1080ti niet kan volgen als de framerate de honderden in schiet, maar als je op 1080p gaat gamen met een 1080ti, moet je je ook wel ten zeerste afvragen waar je mee bezig bent

[ Voor 20% gewijzigd door youridv1 op 26-03-2017 13:24 ]

• Brabski
De 1080ti heb ik gekozen omdat ik in de toekomst overga op een hogere resolutie. daarnaast zal de 1080ti ook veel helpen tijdens gpu-based rendering.

Qua voeding heb ik even rondgekeken en via een maat kwam ik bij de volgende terecht.
pricewatch: Corsair RM550x

De Corsair RM550x - Deze voeding (de 750 variant) krijgt een zeer goede score op http://www.jonnyguru.com.

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Waarom geen X99 voor render doeleinden?

Ik heb hiervoor zelf een i7 5820k gekocht, sneller dan de 7700k op baseclock, en ik kan nog 1.2GHz omhoog clocken mocht dat echt nodig zijn.

De 6900k of 6800k zou ik elke dag verkiezen boven een 7700k met jouw lijstje. Ook als je gaat voor single core performance!

/edit X99 is wel wat prijziger, ik zou daarom ook kiezen voor een 1080 ipv de ti. Het ligt eraan hoe groot je grafische vraag is, maar videobewerking gaat toch eerder de baat hebben bij X99 dan bij een 1080Ti

[ Voor 25% gewijzigd door wout123 op 26-03-2017 16:16 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
wout123 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:11:
Waarom geen X99 voor render doeleinden?
Omdat Ryzen veel interessanter is. Vooral als multithread render workload is Ryzen 7 qua prijs/prestatie superieur, meer dan 100% beter is niet eens uitzonderlijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
-The_Mask- schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Omdat Ryzen veel interessanter is. Vooral als multithread render workload is Ryzen 7 qua prijs/prestatie superieur, meer dan 100% beter is niet eens uitzonderlijk.
Dat is zeker waar, alleen ik zag nu een i5 in z'n lijstje staan!
Pagina: 1