Het gaat om het aantal volledige schadevrije jaren. Na 1 jaar en acht maanden heb je dus 1 schadevrij jaar omgebouwd. Dat is dus waar je worst case op moet rekenen bij een nieuwe verzekering. Afhankelijk van de verzekeraar wordt het aantal schadevrije jaren precies een jaar na ingang van de nieuwe verzekering verhoogd, of op een vaste datum (dat werkt het eerste jaar in jouw voordeel) of nóg anders. Als je dat wilt weten, moet je de betreffende zekeraar even opbellen om het na te vragen.
In het beste geval heb je dus twee keer voordeel: eenmaal omdat het aantal schadevrije jaren na boven toe wordt afgerond (20 maanden wordt afgerond naar 2 jaar) en eenmaal omdat het eerste verzekeringsjaar bij de nieuwe verzekeraar korter is dan een jaar
In RoyData, het systeem waarin alle verzekeraars het aantal schadevrije jaren bijhouden meldt je oude verzekeraar op het moment van beëindiging van de verzekering:
• de royementsdatum van de oude verzekering;
• het aantal schadevrije jaren.
Bij dat tweede punt vermoed ik dat ze inmiddels (ook) aangeven hoe lang het volgende schadevrije jaar onderweg was, maar dat weet ik niet zeker.
[edit]
Ik vermoed dat zzattack > 18 maanden bedoelt, oftewel > anderhalf jaar
[
Voor 19% gewijzigd door
Tomatoman op 25-03-2017 14:22
]
Een goede grap mag vrienden kosten.