Toon posts:

Kan W10 niet meer activ.na upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
W10 heb ik al in het begin stadium gedownload van Microsoft maar door omstandigheden ben ik alle
kennis die ik had voor een groot deel kwijtgeraakt.
Nu richt ik mij op het overzetten van film en video bestanden waar ik nog redelijk mee overweg kan.
Het probleem wat ik nu heb is dat ik na een upgrade van: MOBO - PROCESSOR - GEHEUGEN - GRAF.-
KAART W10 vraagt om activatie maar die heb ik dus niet, ook niet van de vorige installatie.
De in gebruik zijnde W10 staat op een SSD.
Op aanraden van iemand heb ik een Nieuwe W10 OEM gekocht maar deze is nog ongeopend omdat
ik van een vriend hoorde dat dit niet gaat werken op een bestaande PC met alle bestanden die op de
harde schijven staan.

.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk niets want de PC werkt goed op dit moment maar de updates krijg ik natuurlijk niet meer.
Misschien dat ik met een W10 retail het probleem wel zou kunnen oplossen?
Ben op dit moment bang dat ik verkeerde dingen doe zodat ik het alleen maar vererger..
Dit schrijft iemand van 76 die zeer veel met computers heeft gewerkt maar door omstandigheden
dit niet meer paraat heeft.
.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 12:40 . Reden: Lijkt mij duidelijk uit mijn oproep om hulp. ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 25-03-2017 13:00)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De W10 setup vraagt mogelijk om een sleutel, die kan je gewoon door klikken zonder iets in te vullen.
Normaal gesproken zal Microsoft dan binnen een dag of twee de licentie activeren nadat hun systeem ziet dat je al eerder geactiveerd was.
In dit geval heb je gewoon een hele nieuwe computer, dat het in dezelfde kast zit veranderd daar weinig aan aangezien alle hardware anders is. Je zal dus een nieuwe licentie moeten kopen omdat deze computer nooit geactiveerd is.
Overigens heeft data op de HDD/SSD niks met activatie te maken, Microsoft kijkt (gelukkig) niet of je al data hebt etc. maar alleen naar of deze computer al geactiveerd is.

Edit: Je hebt een licentie gekregen van W10 op je oude systeem, niet een licentie voor W10 in het algemeen.
Hoewel W10 OEM eigenlijk niet helemaal klopt zou die normaal gesproken wel gewoon werken.

[ Voor 25% gewijzigd door RGAT op 25-03-2017 13:00 ]

Fixing things to the breaking point...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:42
Wat is er allemaal gewijzigd? Wat voor licentie gebruik je? Welke hardware gebruik je?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Moet jij betalen voor elke toetsaanslag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat er gewijzigd is: het moederbord de processor het geheugen en de grafische kaart.
Wat W10 betreft daar heb ik geen licentie van.
Zoals ik al aangaf heb ik W10 van Microsoft verkregen in de aanloopfase van dit product dus heb ik
ook licentie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De W10 setup vraagt mogelijk om een sleutel, die kan je gewoon door klikken zonder iets in te vullen.
Normaal gesproken zal Microsoft dan binnen een dag of twee de licentie activeren nadat hun systeem ziet dat je al eerder geactiveerd was.
In dit geval heb je gewoon een hele nieuwe computer, dat het in dezelfde kast zit veranderd daar weinig aan aangezien alle hardware anders is. Je zal dus een nieuwe licentie moeten kopen omdat deze computer nooit geactiveerd is.
Overigens heeft data op de HDD/SSD niks met activatie te maken, Microsoft kijkt (gelukkig) niet of je al data hebt etc. maar alleen naar of deze computer al geactiveerd is.

Edit: Je hebt een licentie gekregen van W10 op je oude systeem, niet een licentie voor W10 in het algemeen.
Hoewel W10 OEM eigenlijk niet helemaal klopt zou die normaal gesproken wel gewoon werken.

[ Voor 25% gewijzigd door RGAT op 25-03-2017 13:00 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dat met een OEM versie oplossen want die heb ik hier dus nog ongeopend liggen of moet ik die omruilen voor een Retail versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:50

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:03:
Kan ik dat met een OEM versie oplossen want die heb ik hier dus nog ongeopend liggen of moet ik die omruilen voor een Retail versie??
Een OEM versie zou moeten werken officieel zou je een retail versie moeten hebben.
Maar volgens mij heeft Microsoft daar nog nooit moeilijk om gedaan (tenzij het een Dell / HP OEM licentie is)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het gaat om de sleutel.

Als je een oude computer had met daarop win7 of 8 en daarop de gratis upgrade gekregen hebt, dan geldt de licentie alleen voor dat apparaat. Heb je geen upgrade maar een oem gekocht, dan geldt deze niet voor een nieuwe computer. Heb je toen een retail gekocht, dan kan deze naar de nieuwe computer als je eerst de windows op de oude computer hebt gedeactiveerd.

Heb je een nieuwe computer, heb je een nieuwe licentie nodig, of de oude retail licentie, of je belt met MS en ze geven je -wellicht- een nieuwe activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:11

nelizmastr

Goed wies kapot

De upgrade licentie die je had was gekoppeld aan je moederbord. Zodra die is gewisseld wordt je licentie ongeldig verklaard. Deze informatie was overigens overal te vinden :)

Maar met geluk wil MS hem idd wel voor je activeren als je even even belletje doet

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 03:35
Tijdens de instal van win 10 kan je nog steeds een win7 oem key invoeren.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1