Nieuwe apparatuur audio woonkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hallo tweakers,

ik ben recent verhuisd en heb besloten bij een nieuwe woonkamerinrichting ook een nieuwe audioinrichting toe te voegen.

Mijn huidige apparatuur:
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital
pricewatch: LG 47LA6208 Zwart
De Z5500 is met een optische kabel verbonden met de LG televisie.

Mijn huidige opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f2iAYra6boowiNFd6WT2hVv1/medium.jpg

Wat ik wil:
Momenteel staat de standaard Z-5500 er dus. Wat ik wil is op plek 5 en 6 in het plaatje verhoogde-/zuilspeakers zodat ze niet zo vreemd achter de bank op de grond staan. Daarbij maar gelijk een nieuwe set.
Ik ben geen echte audiofiel, wat ik vooral belangrijk vind is een goede surround ervaring (ik kijk graag films en game graag, luister niet zo veel muziek).
Het zou handig zijn als er een synchronisatie is dat ik met mijn tv afstandsbediening ook het geluid van de surroundset harder/zachter kan zetten (zoals mogelijk is met de LG soundbars), zodat ik geen 3 afstandsbedieningen meer hoef te gebruiken.

Budget:
+/- 300€

Mijn vraag:
Met deze informatie in het achterhoofd, zou een set als deze dan de beste oplossing zijn of kan ik beter zelf iets samenstellen?:
pricewatch: Onkyo SKS-HT728 (Zwart) (deze set ivm goed geprijsd 2ehands aanbod)
En nog belangrijker, werkt dit zo direct of moet ik dit via een receiver aansluiten op de tv?

Ik zie dat deze een receiver vereist, dan gaat het hard boven mijn budget uit
Heeft iemand ideeën over hoe ik dit goed in kan richten qua apparatuur?

[ Voor 6% gewijzigd door The_Zohan op 25-03-2017 12:14 ]