Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 901983

Topicstarter
Hallo!

Sinds 3,5 jaar heb ik een samsung S3 waarop ik ongeveer 1,5 jaar geleden Cyanogenmod heb geïnstalleerd omdat hij te traag werd. Sindsdien heel tevreden over mijn telefoon en accuproblemen opgelost met een nieuwe batterij.

Een week geleden ging het mis: mijn telefoon bleef maar opstarten. Het was niet de power knop dus heb ik uiteindelijk een factory reset gedaan.

Daardoor werkt hij weer, maar heb ik twee grote problemen:
1) google play store is nergens te vinden
2) browser app opent niet (ik zie heel even wit scherm maar dat sluit meteen)

Resultaat: ik kan enkel bellen en smsen, maar heb geen apps en kan niets doen (of fixen) waarvoor ik in mijn browser moet kunnen.

De play store staat trouwens ook niet tussen mijn geblokkeerde apps.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen :? ? Ik ben geen it-expert, maar zou toch mijn telefoon willen redden en er nog even verder mee kunnen.

Eeuwige dankbaarheid voor wie mij kan helpen _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-04 16:09
Google Apps package flashen.

Custom roms komen vaak zonder Google Play services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
TWRP updaten
Full Wipe (data - system - cache)
LineageOS laatste build er op
Dynamic GApps

Reboot - Win - Updated telefoon en Play Store en Browser werkend.

CM wordt niet meer bijgewerkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Allereerst bedankt om zo snel te antwoorden!!!

Ik heb wel al meteen een eerste vraag: kan ik TRWP updaten zonder dat ik in mijn browser kan op mijn telefoon, en dus (volgens mij) ook geen voorgeïnstalleerde apps heb daarvoor?

Ik ken hier allemaal niets van, dus heb alvast op internet gezocht en ben terecht gekomen op deze website:
https://twrp.me/devices/s...3internationalexynos.html

Hier staan verschillende opties om TRWP te installeren, maar ik weet niet goed welke ik moet gebruiken. En kan ik dat vanaf mijn computer, om het dan over te zetten naar mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zit intussen al aan stap 7 van deze website (http://www.cyanogenmods.o...y-android-using-fastboot/) om de twrp file op mijn telefoon te proberen zetten (ik heb die img momenteel op mijn C-schijf staan, waar ik ook ADB gedwonload heb op basis van deze website: http://www.cyanogenmods.o...fastboot-windows-drivers/). Ik heb zo'n command schermpje open enzo.

Nu staat er echter al enkele minuten "waiting for device" - weet niet of hij hier nog uit komt...

Any help welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik blijf op 'waiting for device" staan. Betekent dit dat ik geen goede usb driver heb? Hoe moet ik dit oplossen, gegeven ook dat ik CM heb op mijn telefoon?

Ik krijg TRWP dus niet geïnstalleerd en zit momenteel al een tijdje vast (ook met het zoeken naar hoe ik die usb drivers kan hernieuwen, maar dat lukt me niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb intussen ook geprobeerd om de google apps te downloaden onder downloads in mijn interne opslag Die heb ik dan in recovery mode op mijn gsm gezet. Met andere woorden, de stappen beschreven op deze website gevolgd: https://www.xda-developers.com/download-google-apps-gapps/

Nu heb ik enkele apps meer tussen mijn gedownloade apps staan (zijnde youtube en maps), maar hun icoontje staat nergens en ik kan ze dus ook niet openen.

Browser doet nog steeds niets, en google play ook nog steed onvindbaar.

Ik heb geprobeerd om in mijn telefoon rechtstreeks naar de zip met google apps te gaan, maar ik heb "geen app om het bestand te openen".

Help :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:03
Lees je een beetje in =)
Dit is allemaal wel heel erg basic. Als je er nog een huidige versie van TWRP op hebt staan kun je TWRP gewoon updaten via de huidige versie. Install - Image - As Recovery.

Daarna reboot je je recovery, wipe system, cache en data. Hierna install je eerst de laatste LineageOS zip en daarna Dynamic Gapps, dan reboot en klaar.

Zorg dat je de 3 bestanden van te voren op je telefoon hebt. TWRP IMG, LineageOS Zip en Dynamic Gapps zip.
Pagina: 1