Vaste lopende PC (freese) willekeurige momenten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Ik heb al een paar maanden dat mijn pc een vastloopt (freese) om willekeurige momenten.
Enige wat dan helpt is de pc opnieuw opstarten. Als ik in het logboek kijk dan zie ik dan de volgende foutmelding staan:

The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\WPDBUSENUM\_??_USBSTOR#Disk&Ven_Generic&Prod_STORAGE_DEVICE&Rev_9744#000000009744&1#{53f56307-b6bf-11d0-94f2-00a0c91efb8b}.

Ik heb er al alles aan gedaan Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Helaas heeft dit dus ook niet geholpen.
Mijn C schijf is een SSD schijf van Sandisk en die heb ik ook al gescand met het programma van Sandisk en dit programma zegt dat de schijf 100% in orde is. Op Google vind je veel informatie dat het misschien met de SSD schijf te maken heeft maar een oplossing heb ik nergens kunnen vinden.

Weet iemand hier wat een oplossing kan wezen voor dit grote probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
Doe eens een geheugentest. Er is mogelijk iets mis met een chip van het interne geheugen.
Of heb je je originele HDD nog? Werk daar eens een tijdje mee. Als die geen problemen geeft, moet het inderdaad aan de SSD liggen.

[ Voor 42% gewijzigd door TanteBeth op 25-03-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
TanteBeth schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:31:
Doe eens een geheugentest. Er is mogelijk iets mis met een chip van het interne geheugen.
Welk programma kan je hier het beste voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Step 1:

Open the Start Menu and type in mdsched.exe, then press enter.

Step 2:

A pop-up will appear on your screen, asking how you'd like to go about checking the memory. The first option will restart your machine and check the memory right now, and the second option checks the next time you choose to reboot. Pick the option that best suits your needs.

Step 3:

Your computer will load a screen that shows the progress of the check and number of passes it will run on the memory. Watch the memory diagnostic tool for errors. If there are no errors, then it's likely that your RAM is not causing any issues, and it's time to investigate other hardware or software issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Memtest86 ?

maar Windows heeft er ook zelf een aan boord.

Google eens.
http://www.memtest86.com/
http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=95

[ Voor 9% gewijzigd door TanteBeth op 25-03-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Wat ik eruit haal, is dat er een driver dwars ligt, wellicht 1 van een usb device dat je niet meer gebruikt.
Die driver staat natuurlijk op je ssd. Maar de ssd is dan niet het probleem, het is de driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
@reepje, ook na een herinstallatie van Windows zoals TS schrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
TanteBeth schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:02:
@reepje, ook na een herinstallatie van Windows zoals TS schrijft?
Ook dat kan, omdat immers nog steeds met dezelfde usb dingen gewerkt wordt.
Over welke computer hebben we het overigens?
Hoe oud is de bios en is deze up-to-date?

Je kan ook een regcleaner laten lopen, wil wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
Reepje schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Ook dat kan, omdat immers nog steeds met dezelfde usb dingen gewerkt wordt.
Over welke computer hebben we het overigens?
Hoe oud is de bios en is deze up-to-date?

Je kan ook een regcleaner laten lopen, wil wel eens werken.
Het gaat om een Desktop computer met een MSI 970A-G43 (MS-7693) moederbord met de laatste bios update van 2016. Verder heb ik een Windows geheugencontrole gedaan en Windows zegt dat alle geheugenmodules goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:11
Ik heb geen geen oplossing voor je probleem maar volgens mij is die foutmelding redelijk onschuldig, ik zie hem zelf ook voorbij komen bij het booten van de pc. Op internet zijn er meerdere mensen die dezelfde meldingen voorbij zien komen en heeft volgens mij te maken met een driver die door Windows geblokkeerd wordt of zoiets.

Je zou ook nog eens met Memtest je geheugen kunnen controleren, memtest op een stickje zetten en daarvan booten en dan lekker een flinke tijd laten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
@Allard Pruim Hoezo onschuldig als zijn PC vastloopt (Freeze) zoals TS aangeeft?
Of bedoel je dat er geen verbannd is tussen de vastloper en de onschuldige notitie in het logboek. Dat kan.
Dan moet er een hardware oorzaak zijn.

@fransf Heb je de SSD al eens vervangen door de originele HDD, of was die SSD origineel. Heb je dan een spare HDD om te testen?

[ Voor 62% gewijzigd door TanteBeth op 25-03-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:10

watercoolertje

Untertitel

TanteBeth schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:35:
@Allard Pruim Hoezo onschuldig als zijn PC vastloopt (Freeze) zoals TS aangeeft?
Of bedoel je dat er geen verbannd is tussen de vastloper en de onschuldige notitie in het logboek. Dat kan.
Dan moet er een hardware oorzaak zijn.

@fransf Heb je de SSD al eens vervangen door de originele HDD, of was die SSD origineel. Heb je dan een spare HDD om te testen?
Kan toch zijn dat de foutmelding niks met het crashen te maken heeft ;)

never mind je had je reactie nog aangepast vlak voor ik reageerde

[ Voor 5% gewijzigd door watercoolertje op 25-03-2017 18:40 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Pagina: 1