Afgebroken m2 schroef laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 10:31
Ik was een beetje aan het klooien met mijn laptop. En ik heb het door mijn stommiteiten voor elkaar gekregen dat op mijn moederbord 2 schroeven zijn afgebroken. Het zijn schroeven van de maat M2. Hier zijn een paar foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xYyRQwPCBn8GllwSRqEAcwLH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gZoErlFvL3pnjkW8Kcywxpli/thumb.jpg

Ik durf er zelf eigenlijk niks aan te doen. Ik hoop dat jullie ideen hebben. Of dat een van jullie zelfs de schroeven eruit kan krijgen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 11:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Hoe zit het busje met M2 draad vast op het moederbord? M2 boutjes en moertjes zijn te koop bij Conrad.
Zat er een koeler mee vast?

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 25-03-2017 08:08 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 18:58
HeerKaas schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:44:
Ik was een beetje aan het klooien met mijn laptop. En ik heb het door mijn stommiteiten voor elkaar gekregen dat op mijn moederbord 2 schroeven zijn afgebroken. Het zijn schroeven van de maat M2. Hier zijn een paar foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik durf er zelf eigenlijk niks aan te doen. Ik hoop dat jullie ideen hebben. Of dat een van jullie zelfs de schroeven eruit kan krijgen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Rik
Je moet zoiets hebben, en dan voor kleine schroeven https://www.google.nl/sea...920#imgrc=y4sDFYBJAtxLCM:

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-06 15:11

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Weet niet of die voor die kleine maten bestaan. Als je een drempel hebt kan je er een sleuf in frezen en hem zo losdraaien. Of met een fijn boortje uitboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackwolf40
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 16:57
ik zal het ook niet met een tang proberen als je uitschiet dan heb je kans op meer schade net wat hier boven gezegd is een sleuf in maken met dremel of een soort gelijk multitool dan kun je hem er zo uitdraaien met een platte schroefendraaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeerKaas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-06 10:31
Ja ik ben alleen bang dat ik niet de boel nog meer sloop haha. Daar ben ik juist bang voor. Ik laat het liever iemand doen die er ervaring/verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Anders nog wat, een stuk minder koelpasta gebruiken is beter voor de temperatuur. Je hebt nu de core compleet dik ingesmeerd. Een rijstkorrel in het midden is zat en zorgt er voor dat er geen luchtbubbels ontstaan, die op hun beurt weer zorgen voor hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als de kop er nog bovenop zit zou je met de dremel en een dun slijpschijfje een sleufje in kunnen zetten voor een platbek schroevendraaier.
Anders denk ik dat je ook de busjes moet vervangen, die zijn zo op een draaibank gemaakt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed112
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-05-2021
inboren en eruit draaien met een linkse tap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:43:
Weet niet of die voor die kleine maten bestaan. Als je een drempel hebt kan je er een sleuf in frezen en hem zo losdraaien. Of met een fijn boortje uitboren.
speed112 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:03:
Knap als je dat met een M2 lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

indigo79 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:59:
[...]

[...]

Knap als je dat met een M2 lukt...
Hoezo zou uitboren van een M2 niet lukken? Een Dremel er op zitten om er een groefje in te slijpen is inderdaad onbegonnen werk omdat de dunste slijpschijfjes van een Dremel al breder zijn dan de kopmaat van een M2 boutje maar uitboren met een 2mm boortje, waarbij je alleen het "boutkopje" er af boort, is gewoon mogelijk. De rest van 't boutje haal je daarna zelfs met je vingers los doordat er geen spanning meer op het achtergebleven boutdeel (draadeinde) staat.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als je de foto's goed bekijkt zit er nog een stuk kop dus een sleufje is zo gedaan. Schroefraad uitboren en dan nog een bruikbaar schroefdraad over houden gaat niet lukken.
Als ik de maten weet van die busjes kan ik er wel 2 maken van messing, die soldeer je er zo weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
Lijm er iets aan vast om ze los te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 21:28
Zitten de draadbussen gesoldeerd of is het onderdeel van een bracket aan de onderkant van het mobo?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

speed112 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:03:
Het is een M2 hoor.... geen M12. (denk niet dat daar een linkse tap voor bestaat >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

OgWok schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:02:
[...]

Het is een M2 hoor.... geen M12. (denk niet dat daar een linkse tap voor bestaat >:) )
Hoezo niet, waarom zouden die "Engelsen" geen linkse boutjes op M2 (Metric 2mm) formaat kunnen hebben?

Ik blijf er bij: Pak op de één of andere manier alléén 't kopje van dat M2 boutje volledig weg en zorg er daarmee voor dat de materiaalspanning weg is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

wimmel_1 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Hoezo niet, waarom zouden die "Engelsen" geen linkse boutjes op M2 (Metric 2mm) formaat kunnen hebben?

Ik blijf er bij: Pak op de één of andere manier alléén 't kopje van dat M2 boutje volledig weg en zorg er daarmee voor dat de materiaalspanning weg is >:)
Een "linkse tap" is eigenlijk geen tap. Maar een hulpstuk om uit te draaien. Heeft weinig met linkse Engelse draad te maken, imho.

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 25-03-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

OgWok schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:57:
[...]

Een "linkse tap" is eigenlijk geen tap. Maar een hulpstuk om uit te draaien. Heeft weinig met linkse Engelse draad te maken, imho.
Een "Linkse Tap" is niets meer óf minder dan een "Rechtse Tap". Zo'n ding gebruik je normaliter alléén om nieuwe schroefdraad te kunnen tappen in een (blank) stuk materiaal. Linkse (Engelse) draad is nog wel eens noodzakelijk bij mechanische apparaten waar sommige delen anders los draaien vanwege trillingen.

Die "TAPS" kun je vervolgens óók misbruiken om tegendraads spullen te verwijderen. Je draait een kleinere maat "TAP" vast in een bout en dus komt de bout los óf de TAP breekt.... En dan is het einde écht zoek omdat je dan een boor moet zien te vinden welke hárder is dan het materiaal waarvan de TAP gemaakt is.

(En dan kom je op Diamant uit, vaak.....).

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 25-03-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

1mm boren, links m1.2 tappen:
http://minitaps.com/taps-...-hand-plug-tap-hss-w-tin/
en dan een linkse schroef in draaien........

Als het 2 gesoldeerde busjes zijn is dat makkelijker en goedkoper om die te vervqngen

Pagina: 1