HDMI switch werkt niet met PC

Pagina: 1
Acties:

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-01 22:43
Dag allemaal,

Ik heb de volgende situatie.

Ik heb vanaf de zolder een HMDI 1.4 kabel van 25 meter lopen naar beneden, mijn 4K tv. Ja ik weet dat de kabel lang is maar het beeld en geluid zijn perfect. Tenminste..

Mijn 4K tv heeft 2 2.0 poorten waarvan er 1 ARC heeft. Deze is dus al niet beschikbaar. Ik heb een PS4 pro dus ik ben op zoek gegaan naar een hdcp 2.2 HDR 4K 60 Hz HDMI 2.0 splitter.

Deze heb ik gevonden en geïnstalleerd. Nu komt het gekke. De Playstation switcht er perfect mee. Alles wordt juist door geswitched. De PC krijg ik echter niet op 4K via de switch, maar wel rechtstreeks op de HDMI 2.0 poort van de PC. Hoe kan dit? Ik game nu maar op 1080P via een normale HDMI poort. De Switch werkt wel als ik op 1080P switch wat betreft de PC.

Mijn vraag, waarom krijgt de Playstation dit zonder probleem voor elkaar en lukt de PC het alleen direct en niet op de switch? Videokaart is een GTX 1070 met HDMI 2.0 poort vanuit de videokaart gebruikt.

Groeten en alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Opzouten op 25-03-2017 01:25 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Opzouten schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 01:24:
Ik heb vanaf de zolder een HMDI 1.4 kabel van 25 meter lopen naar beneden, mijn 4K tv. Ja ik weet dat de kabel lang is maar het beeld en geluid zijn perfect. Tenminste..
4k 60hz ga je sowieso al niet redden met hdmi 1.4
Mijn 4K tv heeft 2 2.0 poorten waarvan er 1 ARC heeft. Deze is dus al niet beschikbaar.
Waarom is deze niet beschikbaar dan? Daarnaast, hoe zou ARC überhaupt relevant zijn? :?
Ik heb een PS4 pro dus ik ben op zoek gegaan naar een hdcp 2.2 HDR 4K 60 Hz HDMI 2.0 splitter.
Die conclusie snap ik niet. Je hebt 2 apparaten die 4k capabel zijn en jouw tv heeft tevens 2 inputs met dezelfde specificaties. Welke berekening gebruik je dan om te concluderen dat je een switch nodig hebt?
Deze heb ik gevonden en geïnstalleerd. Nu komt het gekke. De Playstation switcht er perfect mee. Alles wordt juist door geswitched. De PC krijg ik echter niet op 4K via de switch, maar wel rechtstreeks op de HDMI 2.0 poort van de PC. Hoe kan dit? Ik game nu maar op 1080P via een normale HDMI poort. De Switch werkt wel als ik op 1080P switch wat betreft de PC.
Welke switch gebruik je überhaupt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Opzouten
Bedankt voor je reactie. Ik vind het nogal een design fout maar ARC zit op HDMI 3 wat tevens een 2.0 poort is. Daar zit mijn sound systeem op aangesloten. Via optical verdeelt mijn Sony Bravia het geluid niet over de externe input apparaten, alleen maar over z'n eigen tuner. Alleen ARC doet dit wel, ik ben de poort dus kwijt aan m'n sound set.

Ik gebruik deze switch:

https://www.allekabels.nl...akelaar-met-4k-en-3d.html

Ik weet dat ik geen 60 FPS ga halen. Mijn punt is echter dat mijn pc direct op de tv aangesloten wel werkt maar via de switch niet terwijl hij wel capabel is. De PS4 doet hij immers wel gewoon.

Ik ben benieuwd naar de reden daarvan want ik kan het niet goed rijmen. Dan zou de PS4 ook niet moeten werken op de switch als de switch het niet aan kan.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 13:22
Ik krijg geen beeld als ik mijn pc opgestart heb en ik een ander kanaal actief heb. Als ik eerst het juiste kanaal actief zet (kanaal met pc aangesloten) en de pc dan opstart krijg ik wel beeld.

Geen idee of dit bij jou ook het geval is, maar je weet maar nooit.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Opzouten schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 02:17:
Via optical verdeelt mijn Sony Bravia het geluid niet over de externe input apparaten, alleen maar over z'n eigen tuner. Alleen ARC doet dit wel, ik ben de poort dus kwijt aan m'n sound set.
Zou niet uit moeten maken. Arc is puur een techniek om audio uit te sturen over eenzelfde kabel die input geeft. Als optical niet werkt zal dit waarschijnlijk een verkeerde instelling zijn maar dit staat verder los van Arc.
Ik weet dat ik geen 60 FPS ga halen. Mijn punt is echter dat mijn pc direct op de tv aangesloten wel werkt maar via de switch niet terwijl hij wel capabel is. De PS4 doet hij immers wel gewoon.
Welke kabel gebruik je? Met een afstand van 25m zoek je behoorlijk de grenzen op dus kans bestaat dat een extra weerstanden in de vorm van een switch de druppel is.
Ik ben benieuwd naar de reden daarvan want ik kan het niet goed rijmen. Dan zou de PS4 ook niet moeten werken op de switch als de switch het niet aan kan.
Veel kortere kabel

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Opzouten
Bedankt voor je reactie.

Ik wil dus graag bv. PS4---> HDMI Kabel --> TV --> optical kabel --> home cinema set. Dit werkt niet. Wat ik ook probeer. De TV krijgt wel geluid van de home cinema set door de optical kabel maar alleen van zn interne dingetjes (dus bv menu klikjes, apps van het Android systeem (sony bravia) enz) maar stuurt het signaal nooit via optical door naar de home cinema set als er een HDMI poort is geselecteerd. Externe poorten krijgen dan gewoon helemaal geen geluid. De enige manier hoe ik dit aan de praat kan krijgen is om ARC te benutten.

Ik wil dit liever niet want ,ik wil het liever via optical zoals hierboven beschreven. Bij andere vrienden werkt dit wel. Een vriend heeft een LG TV en plugt zn soundbar in de tv via optical en BAM al zn poorten van HDMI 1 tot 3 sturen alles netjes via optical naar de receiver. Ik heb zelfs notabene een SONY home cinema set dus het zou goed moeten syncen. Ik zit dus gebonden aan ARC welke Sony op zijn zeer door mijn gewilde HDMI 2.0 poort zit. Hoe verzinnen ze het.

Als het toch wel kan en ik iets fout doe hoor ik het graag. Optical geniet dus mijn voorkeur want dan kan die 1080P set gewoon op HDMI 4 (1.4 poort) en kan ik die 2.0 poort gebruiken voor belangrijkere apparaten.

Overigens lijkt het extra weerstand verhaal me plausibel. Ik dacht er ook aan maar heb er te weinig verstand van of dat idd de reden zou kunnen zijn. Dat ik de grenzen opzoek weet ik:P maar met 1080P gaat het goed gelukkig.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:31

Zorian

What the fox?

Over je verhaal van je geluidset die gek doet: Ik moest bij mijn tv eerst in de advanced instellingen zeggen dat hij al het geluid richting external speaker moest sturen voordat het over optisch heen wou gaan. Heb je dat ook al geprobeerd?

• Opzouten
Ja, het gaat gewoon niet. De nieuwste Sony Bravia tv's uit 2016 sturen geen geluid over optisch heen als je op een external input zit zoals HDMI. Echt heel gaar.
Pagina: 1