Aankoopadvies nieuwe TV / reciever / centerspeaker
Huidige opstelling : (nu 11 jaar oud en tijd voor upgrade) ;)https://gathering.tweakers.net/forum/update_message/50691379/0
Pioneer Plasma PPD-436XDE
MarantZ SRT5600
Wharfedale Diamond 9 series 5.1 opstelling met active subwoofer
Telenet Digicorder (blijft behouden)
Sony blu-ray BDP-S790 (blijft behouden)
Nintendo WII gameconsole
Ik zoek een?
Ik wil mijn Media entertainment voor de Living updaten zodat ik terug 10 jaar verder kan.
1) Oled TV van 55 of 65 inch 4K , geen curved
2) Nieuwe reciever met hdmi aansluitingen
3) Switch voor internet om alles bekabeld aan te sluiten
4) Nieuwe centerspeaker maar graag een kleiner model
5) mediacenter of android tv
Wat is je budget?
Max 5000 euro.
Ik wil de setup gaan gebruiken om ......
70% Tv kijken via Telenetdecoder en opgenomen programma’s
15 % Radio luisteren
15 % Gamen voor de kinderen in de toekomst playstation
Zelden kijken we dvd enkel de kinderen kijken wat dvd’s
Maar ik wil wel andere content gaan kijken.
IK denk aan Kodi mediacenter in android / en of netflix en eventueel internetradio
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al een aantal tv gevonden: Geen curved, geen speakers zichbaar, gooed voor games,arcin
LG OLED55B6V of LG 65EF950V of Philips 55POS9002 (nog nietbeschikbaar)
Philips OLED 901F valt al af wegens input lag 59 ms
Zelf heb ik al een aantal receiver gevonden : 4 of 5 hdmi, arcout, MAX DIEPTE 37 cm
DENON AVRX1300 of Marantz NR1607 of Pioneer vsxs520
Zelf heb ik al een aantal kleinere centre speaker gevonden :
Wharfedale DX-1 centre
Welke vragen heb je hier nog over?
Vele vragen
Voor de TV: 55 inch of 65 inch ?
Onze kijkafstand is tussen 2 en 4 meter afhankelijk van onze zitplaats in onze 2 en 3 zit. Meestal op 4 meter recht voor de Tv. Verder is 65 inch accepteerbaar van kwaliteit voor normale tv uitzendingen. In de winkel meestal demo 4k materiaal , das misleidend.
Android TV of niet ? Indien ik voor Philips kies kan ik Kodi installeren op de tv en spaar ik geld op een mediacenter.
Nu een LG + Nvidia shield kan ook natuurlijk. Ik lees nogal veel slecht over android tv in forums maar bij de reviews dan weer niet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor Reciever beperkt door de kastdiepte, ja de WAF factor
Mijn huidige Marantz heeft 46 cm en heb ik letterlijk een gat in de achterwand moeten zagen
Dus goede reciever van max 37cm diep.
Is de DENON AVRX1300 een goed alternatief ?
Voldoende hdmi 4 of 5 en arcout
Mijn Wharfedale zijn 6 ohm , De pioneer geeft 4 ohm ? valt deze dan af ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe centre speaker ? Kan je die apart kopen? En moet dat best ook van Wharfedale zijn.
Iemand ervaring met een goede switch ? Ik wil 1 netwerkkabel trekken naar living en daar dus 5 of 6 toestellen aan koppelen. Ik werk nu via powerlink maar daar wil ik vanaf, niet snel genoeg voor streaming.
alvast bedankt voor de info
Huidige opstelling : (nu 11 jaar oud en tijd voor upgrade) ;)https://gathering.tweakers.net/forum/update_message/50691379/0
Pioneer Plasma PPD-436XDE
MarantZ SRT5600
Wharfedale Diamond 9 series 5.1 opstelling met active subwoofer
Telenet Digicorder (blijft behouden)
Sony blu-ray BDP-S790 (blijft behouden)
Nintendo WII gameconsole
Ik zoek een?
Ik wil mijn Media entertainment voor de Living updaten zodat ik terug 10 jaar verder kan.
1) Oled TV van 55 of 65 inch 4K , geen curved
2) Nieuwe reciever met hdmi aansluitingen
3) Switch voor internet om alles bekabeld aan te sluiten
4) Nieuwe centerspeaker maar graag een kleiner model
5) mediacenter of android tv
Wat is je budget?
Max 5000 euro.
Ik wil de setup gaan gebruiken om ......
70% Tv kijken via Telenetdecoder en opgenomen programma’s
15 % Radio luisteren
15 % Gamen voor de kinderen in de toekomst playstation
Zelden kijken we dvd enkel de kinderen kijken wat dvd’s
Maar ik wil wel andere content gaan kijken.
IK denk aan Kodi mediacenter in android / en of netflix en eventueel internetradio
Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al een aantal tv gevonden: Geen curved, geen speakers zichbaar, gooed voor games,arcin
LG OLED55B6V of LG 65EF950V of Philips 55POS9002 (nog nietbeschikbaar)
Philips OLED 901F valt al af wegens input lag 59 ms
Zelf heb ik al een aantal receiver gevonden : 4 of 5 hdmi, arcout, MAX DIEPTE 37 cm
DENON AVRX1300 of Marantz NR1607 of Pioneer vsxs520
Zelf heb ik al een aantal kleinere centre speaker gevonden :
Wharfedale DX-1 centre
Welke vragen heb je hier nog over?
Vele vragen
Voor de TV: 55 inch of 65 inch ?
Onze kijkafstand is tussen 2 en 4 meter afhankelijk van onze zitplaats in onze 2 en 3 zit. Meestal op 4 meter recht voor de Tv. Verder is 65 inch accepteerbaar van kwaliteit voor normale tv uitzendingen. In de winkel meestal demo 4k materiaal , das misleidend.
Android TV of niet ? Indien ik voor Philips kies kan ik Kodi installeren op de tv en spaar ik geld op een mediacenter.
Nu een LG + Nvidia shield kan ook natuurlijk. Ik lees nogal veel slecht over android tv in forums maar bij de reviews dan weer niet.
Voor Reciever beperkt door de kastdiepte, ja de WAF factor
Is de DENON AVRX1300 een goed alternatief ?
Voldoende hdmi 4 of 5 en arcout
Mijn Wharfedale zijn 6 ohm , De pioneer geeft 4 ohm ? valt deze dan af ?
Nieuwe centre speaker ? Kan je die apart kopen? En moet dat best ook van Wharfedale zijn.
Iemand ervaring met een goede switch ? Ik wil 1 netwerkkabel trekken naar living en daar dus 5 of 6 toestellen aan koppelen. Ik werk nu via powerlink maar daar wil ik vanaf, niet snel genoeg voor streaming.
alvast bedankt voor de info