Nieuwe multimediaopstelling voor woonkamer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10 20:30
Aankoopadvies nieuwe TV / reciever / centerspeaker

Huidige opstelling : (nu 11 jaar oud en tijd voor upgrade) ;)https://gathering.tweakers.net/forum/update_message/50691379/0
Pioneer Plasma PPD-436XDE
MarantZ SRT5600
Wharfedale Diamond 9 series 5.1 opstelling met active subwoofer
Telenet Digicorder (blijft behouden)
Sony blu-ray BDP-S790 (blijft behouden)
Nintendo WII gameconsole

Ik zoek een?
Ik wil mijn Media entertainment voor de Living updaten zodat ik terug 10 jaar verder kan.
1) Oled TV van 55 of 65 inch 4K , geen curved
2) Nieuwe reciever met hdmi aansluitingen
3) Switch voor internet om alles bekabeld aan te sluiten
4) Nieuwe centerspeaker maar graag een kleiner model
5) mediacenter of android tv

Wat is je budget?
Max 5000 euro.

Ik wil de setup gaan gebruiken om ......
70% Tv kijken via Telenetdecoder en opgenomen programma’s
15 % Radio luisteren
15 % Gamen voor de kinderen in de toekomst playstation
Zelden kijken we dvd enkel de kinderen kijken wat dvd’s
Maar ik wil wel andere content gaan kijken.
IK denk aan Kodi mediacenter in android / en of netflix en eventueel internetradio

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al een aantal tv gevonden: Geen curved, geen speakers zichbaar, gooed voor games,arcin
LG OLED55B6V of LG 65EF950V of Philips 55POS9002 (nog nietbeschikbaar)
Philips OLED 901F valt al af wegens input lag 59 ms

Zelf heb ik al een aantal receiver gevonden : 4 of 5 hdmi, arcout, MAX DIEPTE 37 cm
DENON AVRX1300 of Marantz NR1607 of Pioneer vsxs520

Zelf heb ik al een aantal kleinere centre speaker gevonden :
Wharfedale DX-1 centre

Welke vragen heb je hier nog over?
Vele vragen 
Voor de TV: 55 inch of 65 inch ?
Onze kijkafstand is tussen 2 en 4 meter afhankelijk van onze zitplaats in onze 2 en 3 zit. Meestal op 4 meter recht voor de Tv. Verder is 65 inch accepteerbaar van kwaliteit voor normale tv uitzendingen. In de winkel meestal demo 4k materiaal , das misleidend.
Android TV of niet ? Indien ik voor Philips kies kan ik Kodi installeren op de tv en spaar ik geld op een mediacenter.
Nu een LG + Nvidia shield kan ook natuurlijk. Ik lees nogal veel slecht over android tv in forums maar bij de reviews dan weer niet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Voor Reciever beperkt door de kastdiepte, ja de WAF factor ;) Mijn huidige Marantz heeft 46 cm en heb ik letterlijk een gat in de achterwand moeten zagen ;) Dus goede reciever van max 37cm diep.
Is de DENON AVRX1300 een goed alternatief ?
Voldoende hdmi 4 of 5 en arcout
Mijn Wharfedale zijn 6 ohm , De pioneer geeft 4 ohm ? valt deze dan af ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nieuwe centre speaker ? Kan je die apart kopen? En moet dat best ook van Wharfedale zijn.
Iemand ervaring met een goede switch ? Ik wil 1 netwerkkabel trekken naar living en daar dus 5 of 6 toestellen aan koppelen. Ik werk nu via powerlink maar daar wil ik vanaf, niet snel genoeg voor streaming.

alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mis het antwoord op veruit de belangrijkste vraag. Wat voldoet er niet aan je huidige set? Ergo, welke problemen/ergernissen what so ever wil je met deze investering oplossen?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Wel deze set speelt eigenlijk best nog goed. Alleen merk ik als ik de nieuwe OLED in de winkel zie dat de pioneer nu na 11 jaar niet meer mee is. Ook nieuwe content aansluiten is niet evident vanwege te weinig HDMI.

En het mag wat gebruiksvriendelijke voor de vrouw. 1 knop en alles moet aan. Nu moet ze zelf reciever en tv apart opzetten.

Verder moet het wat strakker in een nieuw TVmeubel , alles achter gesloten kast, scheelt een pak stof en kuiswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Carman1971 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:35:
Wel deze set speelt eigenlijk best nog goed. Alleen merk ik als ik de nieuwe OLED in de winkel zie dat de pioneer nu na 11 jaar niet meer mee is. Ook nieuwe content aansluiten is niet evident vanwege te weinig HDMI.
Nieuwe tv kan ik begrijpen. Zie echter dat de Marantz over optical inputs beschikt. Zou ik de Marantz lekker aanhouden en de tv hierover het geluid laten sturen.
En het mag wat gebruiksvriendelijke voor de vrouw. 1 knop en alles moet aan. Nu moet ze zelf reciever en tv apart opzetten.
Hoeveel euro is die gebruiksvriendelijkheid jullie waard?
Verder moet het wat strakker in een nieuw TVmeubel , alles achter gesloten kast, scheelt een pak stof en kuiswerk.
Voor een paar cent koop je een infrarood extender.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Switchie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 01:30:
[...]

Nieuwe tv kan ik begrijpen. Zie echter dat de Marantz over optical inputs beschikt. Zou ik de Marantz lekker aanhouden en de tv hierover het geluid laten sturen.

[...]

Hoeveel euro is die gebruiksvriendelijkheid jullie waard?

[...]

Voor een paar cent koop je een infrarood extender.
Nope , de Marantz gaat er uit, want past niet in de nieuwe Tvmeubel.
Normaal verhuist pioneer + marantz + centerspeaker en Wii naar speelzolder voor de kids.

Geld is nu niet het probleem , Er zijn 3 dingen waar ik voor kwaliteit wil betalen.
1 ) Slaapmatras, daar lig je 7 uur op
2) TV die speelt hier 7 uur perdag
3) auto zit ik 3 uur in ;)

op 10 jaar gezien is een investering van 5000 euro geen drama, gezien het aantal uren plezier.

de infrarood extender staat inderdaad ook op het lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:42
TV: curved is helemaal kut en dat hebben de fabrikanten ook door. Die zijn dus goedoop en de platte schermen zijn kunstmatig duur. Ik zou hier minimal een half jaar wachten, tenzij je ergens een mooie aanbieding tegenkomt. Qua afstand is 55" op vier meter groot, maar ja dat was 40" 5 jaar geleden ook. Persoonlijk zou ik als ik nu wat zou kopen voor zo groot mogelijk gaan.
Een center speaker kan je heus wel apart kopen.
Wat wil je qua mediacenter experience bereiken? Draai je al Plex of of Kodi of iets dergelijks?
En een switch is nog het minste problem, elk model van meer dan 10 euro zal aan je eisen voldoen denk ik.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
sig69 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 02:17:
Ik zou hier minimal een half jaar wachten, tenzij je ergens een mooie aanbieding tegenkomt. Qua afstand is 55" op vier meter groot, maar ja dat was 40" 5 jaar geleden ook. Persoonlijk zou ik als ik nu wat zou kopen voor zo groot mogelijk gaan.
Wat wil je qua mediacenter experience bereiken? Draai je al Plex of of Kodi of iets dergelijks?
En een switch is nog het minste problem, elk model van meer dan 10 euro zal aan je eisen voldoen denk ik.
Ja op Oled gebied zijn er een pak nieuwe dingen mogelijk. Alleen heb ik geen zin in avontuur. Lg lijkt me het meest save kwa ervaring. Wat bang dat de nieuwe Sony , Pana of Philips opstart kuren kunnen hebben omdat ze maar net met oled starten.

Voor mediacenter draai ik nu Kodi met Exodus add onop mijn Pc . Gaaf veel serie's en film's net uit de bio.
Eigenlijk dom om te betalen voor Netflix. Alleen de nederlandse sub's is soms geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Carman1971 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 00:35:
Een Logitech Harmony Ultimate One
Is een universele afstandsbediening waarmee met één druk op de knop alles aanzet en insteld op de juiste ingangen.

[ Voor 11% gewijzigd door HereIsTom op 25-03-2017 21:27 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Heb 11 jaar geleden een harmony gehad.
Bleef toch sukkelen toen , maar ondertussen zijn ze beter geworden ?

Nu ook minder een probleem. Als ik het begrijp kan je tegenwoordig veel met de nieuwe recievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971

Nu ook minder een probleem. Als ik het begrijp kan je tegenwoordig veel met de nieuwe recievers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Carman1971 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 03:00:
[...]
Eigenlijk dom om te betalen voor Netflix. Alleen de nederlandse sub's is soms geklooi.
Dom om te betalen voor Netflix? :? Verklaar u nader....
Carman1971 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:37:
11 jaar geleden bestond er nog geen iPhone terwijl we nu mobieltjes hebben met vingerafdrukscanner die in 4k kunnen filmen. Twijfel je serieus of er in die tijd verbeteringen zijn doorgevoerd op de harmony?
Wat zou je er mee willen? Je hebt al een htpc dus de receiver hoeft toch alleen meer de speakers aan te sturen? De overige taken kan jouw htpc'tje waarschijnlijk veel beter afhandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Carman1971 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:37:

Echt wel, de Harmony die ik 11 jaar geleden ook al had kun je niet meer vergelijken met de Harmony Ultimate One die ik nu heb, dit is is echt de beste universele afstandsbedining die ik ken!
Elk appartaat wat ik heb kan ik er mee bedienen en met één druk op de knop gaat alles aan en wordt meteen goed ingesteld.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
ok Harmony Ultimate ga ik zeker bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
ok Harmony Ultimate ga ik zeker bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carman1971
Eerste bestelling gedaan vandaag bij Coolblue

Nieuwe reciever die in nieuw Tv meubel past.

Gekozen voor de Denon AVR 2300W , met diepte van 34 cm genoeg ruimte voor de speaker kabels achteraan. En beste keuze in What hifi. en dus stapje hoger dan de AVR X1300 die op mijn lijstje stond.

Als centerspeaker de Kef T301C genomen. Deze moet mijn dikke Wharfedale center vervangen.
Zodat het geheel er wat smaller gaat uitzien.

Voor de nieuwe TV ga ik nog even wachten tot er reviews zijn van de Sony en Panan Oled's

dus dat zal ten vroegste juli worden of na de zomer.
In de zomer kijk ik zowiezo weinig TV
Pagina: 1