Toon posts:

RINETD portforwarding voor Webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn gateway 'gemigreerd' van Windows + Winroute naar Suse 6.1 Distributie met Apache, NAMED DNS, FTP, SQUID, IPCHAINS en RINETD. En ik moet zeggen....DIT IS STUKKEN BETER!!!! Vooral SQUID doet wonderen met je kabelverbinding!

Zit echter nog met 1 probleem...RINETD doet niet wat ik wil! Achter mijn linux bak staat een LAN van 4 pc's. Een van die pc's heeft een webcam en is aangemeld bij Camarades. Het trucje wat in de FAQ staat werkte perfect met Winroute en wil dit dus nu ook met Linux werkend hebben. Wat heb ik gedaan:
Ik heb in IPCHAINS een rule gemaakt dat alle tcp verkeer op de input van mijn externe ip en port 2047 door mag gaan! Vervolgens heb ik in de /etc/rinetd.conf een regel geplaatst dat alles van mijn externe ip + port 2047 gemapped moet worden naar 192.168.0.4 2047...theoretisch zou dit goed moeten gaan!?!? Echter wanneer ik RINETD start dan krijg ik de volgende melding:
***COULDN'T BIND ADDRES <externe ip> <poort>***

WAT DOE IK FOUT????????

Veel dank!

T-Rob

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien had je dit beter in Non Windows OS kunnen posten. Bovendien snap ik je forward regel niet alles forwarden en 2074 nog een keer ???

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik misschien beter kunnnen doen. Misschien dat wanneer een Mod dit leest zo vriendelijk zou willen zijn om dit topic te verplaatsen naar Non-Windows.

RINETD paramaters:
<external ip> <port> <local ip> <port>
Dus stel ik wil alle inkomende verkeer op mijn externe ip 212.123.141.54 en dan port=2047 mappen naar de computer waar de webcam op staat, geldt de volgende regel:

212.123.141.54 2047 192.168.0.4 2047

OP deze regel komt hij met de melding:
RINETD: BIND: Cannot bind address...

??????????

T-Rob

Verwijderd

Topicstarter
Komop jongens!!