FIFA 17 - Lag Input / Input Delay / Button Delay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-08-2023
Hallo iedereen,

na dat ik mijn IP schoon heb kunnen maken, en mijn systemen eindelijk virus vrij heb gemaakt, kan ik weer verder met het oplossen van mijn probleem.

Bij de aankoop van FIFA 17 op PS4 in september kon ik de game gewoon, zonder enige problemen spelen. Maar een paar weken-maanden erna, heb ik een hele tijd last van input delay. Normaal als je bv. de pass knop zou indrukken zou de pass meteen moeten gebeuren. Bij input delay, zit er een achterstand op wat er voor zorgt dat je pass dus later gebeurt op je scherm. De FIFA 17 menu's zijn ook niet soepel, zijn voor mij laggy achtig. Niet dat het hapert, maar het schuift niet vloeiend, weet niet of dit aan mij ligt.

Dit zijn al een aantal dingen die ik inmiddels heb proberen te doen, en een beetje informatie erbij:

- Telenet Fiber: 200 Mbps download speed, 10-20 Mbps upload speed.
- Statisch IP ingesteld
- Google DNS ingesteld
- PS4 geinitialiseerd
- Fabrieksinstellingen PS4
- Internetkabel
- Ander publiek IP adres
- WiFi gebruikt ipv. internetkabel
- Nieuwe PS4 Slim aangekocht, zelfde probleem als bij vorige PS4.
- 1ms 24 inch Acer Monitor
- Samsung TV geeft me nog meer input delay
- 720p spelen i.p.v 1080p
- Andere controller
- Controller met USB kabel i.p.v. bluetooth te gebruiken
- F1 2016 (online + offline) FIFA 16 (offline allesinds!) werkt prima, zonder enige input delay.
- uPnP uitgezet, aangezet
- Poorten van EA, PSN geopent
- DMZ ingesteld
- Persoonlijke instellingen verwijderd om lagg te vermijden
- EA gecontacteerd
- PlayStation gecontacteerd
- FIFA 17 geherinstaleerd
- Pingtest van hier tot EA was goed

Zoals je ziet heb ik toch al een paar dingen gedaan, maar helaas met geen effect. EA en PlayStation zien geen andere opties meer dan gewoon poorten open te zetten. Ik heb dit al meermaals gedaan, maar nog steeds geen effect. Ik vind het bizar, als ik bijvoorbeeld in FIFA menu's zit wat ik hierboven al zei, voel ik echt een heftige delay, dan voel ik echt dat het gewoon niet soepel gaat, als ik bv. overschakel naar PS4 menu, gaat het daar dan wel weer soepel. Het ligt echt aan FIFA 17, allesinds bij mij dan toch.

Ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn, maar het moet iets met mijn internet en FIFA 17. Offline is de input lag dan weer weg, daar heb ik er bijna geen last van, het moet dus wel te maken hebben met mijn internet of de connectie met de EA servers denk ik.

Ik heb mensen hier over klagen, maar volgens mij is dit niet echt normaal, ik heb dit constant online, elk spelletje... dit is echt wel frustrerend want voetbal gaat nu eenmaal om snel spelen.

Hopelijk kunnen jullie me een handje helpen hiermee, anders houdt het op voor mij.

Alvast bedankt,
Tony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 10:21

zTz

Tv op gamemodus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Ik gebruik een 24 inch Acer Monitor, 1ms. Ik heb hier geen game mode optie op.

En volgens mij ligt het niet aan de monitor hoor, bij andere games heb ik dit probleem niet, en bij FIFA 17 offline ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door TonyJ. op 24-03-2017 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zTz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 10:21

zTz

Ah ik las het even vluchtig door. My bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 904587

Hi Tony heb bijna allemaal de zelfde stappen gedaan als jij aangeeft en heb ook Telenet fiber 200 . ik stel zelfs nog alle apparaten op WiFi/ ethernet kabel op vliegtuigmodus of leg ze af wanneer ik FIFA 17 speel maar niets helpt,.. ik heb de laatste 2 maanden maar 1 spelletje gespeeld op normale input .. echt bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Probeer om de Maximum Transmission Unit waarde aan te passen op je PS4 : http://www.dualshockers.c...sn-made-official-by-sony/ Nog een andere optie is background downloading uit te schakelen : http://manuals.playstatio.../settings/autoupdate.html (haal het vinkje weg bij automatic downloading).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Anoniem: 904587 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:56:
Hi Tony heb bijna allemaal de zelfde stappen gedaan als jij aangeeft en heb ook Telenet fiber 200 . ik stel zelfs nog alle apparaten op WiFi/ ethernet kabel op vliegtuigmodus of leg ze af wanneer ik FIFA 17 speel maar niets helpt,.. ik heb de laatste 2 maanden maar 1 spelletje gespeeld op normale input .. echt bizar
Raar he? Misschien moeten we van provider veranderen? Haha..

[ Voor 6% gewijzigd door TonyJ. op 03-04-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
NVDS schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 23:20:
Probeer om de Maximum Transmission Unit waarde aan te passen op je PS4 : http://www.dualshockers.c...sn-made-official-by-sony/ Nog een andere optie is background downloading uit te schakelen : http://manuals.playstatio.../settings/autoupdate.html (haal het vinkje weg bij automatic downloading).
Dankjewel voor je reactie, automatisch downloaden stond bij mij al uit. Nu heb ik daarna even MTU naar 1473 gedaan, en toen gaf hij error aan bij het testen van de internetverbinding. Op de site stond als je die error krijgt dat je dan 1450 moet intikken, maar dan krijg ik weer dezelfde error, is dat normaal?

Hierna houd het echt op voor mij, ik zit hier al maanden aan bezig en heb geen zin om maar blijven te zoeken tot de nieuwe FIFA uit komt, ik vrees dat mijn provider problemen geeft met FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
Sorry van het late antwoord. Probeer via mijn telenet de instellingen van je Telenet modem/router aan te passen ga naar geavanceerde instellingen, gefragmenteerde ip pakketten blokkeren en zet deze instelling op niet-actief. Zie hier: https://www.9lives.be/for...73d17cd6d28c#post17890656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
Hoi,

geen probleem.

Blokkeer gefragmenteerde IP pakketten staat al op niet-actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
Probeer eens om de firewall instellingen op je router/modem te verlagen : https://www2.telenet.be/n...n-telenet-wireless-modem/ om te kijken of er een verbetering is. Bekijk ook eens op de PS4 welk NAT-type er ingesteld staat. Zie hier: http://www.pu.nl/artikele...n-op-het-juiste-nat-type/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyJ.
NAT Type 2

Firewall stond al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:01
De enige constante in dit verhaal zijn volgens mij de servers van EA zelf ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 964437

Ik heb dit probleem nu ook al enige tijd, is het bij jou opgelost geraakt? Zoja, hoe??
Pagina: 1