Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo sinds kort heb ik een wdmycloud 4tb voor het streamen van films (mkv, iso etc)
maar het maakt niet uit met welk apparaat ik films wil streamen vanaf mijn mycloud hij blijft steeds maar haperen/stotteren. Heeft iemand hier ook last van of gehad en heeft dat kunnen oplossen? ik heb geen idee waar het aan ligt.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Stream je over wifi, of een bekabeld netwerk?.
Op welk apparaat speel je af?,
Wat is de bitrate van de video's?.

Je informatie is wel erg summier.

[ Voor 14% gewijzigd door Tortelli op 24-03-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bekabeld netwerk. de video's zijn 1080p mkv's.

speel af op mijn wd tv live mediaplayer, mijn philips smart tv 47pfk6309/12 via dlna
en mijn sony 3d bluray speler ook via dlna. bitrate van de video's zijn 448 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:52
- controleren of je alle apparaten in je afspeelketen echt op 1 GB netwerksnelheid hebt staan: 100 MBit kan krap zijn, maar zou ook nog moeten lukken.
- is er niets anders wat tijdens het afspelen delen van je netwerk-afspeelketen zwaar belast?
- ik weet niet of je NAS kan defragmenteren/optimaliseren of zo, maar ook dat zou je kunnen nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik de apparaten in mijn afspeelketen dan op 1GB netwerksnelheid zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Kijk eens in de specificaties van de betrokken apparaten wat de netwerksnelheid zou moeten zijn en test of je die snelheid ook haalt. De snelheid waarmee je een bestand overzet (dus MBytes/s) zou ongeveer 1/10 van de opgegeven snelheid in Mbit/s moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafelpoowt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11-2020
Je kan ook eens kijken in de WDMyCloud web interface of er zware load op je systeem zit, vb door te indexeren / thumbnails genereren.
Probeer de videos ook eens af te spelen op je PC.

448 kbps lijkt me nogal weinig ... welke video codec is het? x264 of x265 (hevc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een te agressieve powersave feature van de HDD? Daar heeft de (interne) hdd die ik hier van WD heb nogal last van (is niet alleen bij dat specifieke type overigens), kun je mbv CrystalDiskInfo wel (tijdelijk) wat aan doen, maar pc uit of in slaapstand en de agressieve powersave staat weer aan met haperende video's tot gevolg :/

[ Voor 14% gewijzigd door Raven op 28-03-2017 18:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Kopieer inderdaad gewoon eens een bestand vanaf je wd naar je pc. De wd moet makkelijk 90-100 MB/s halen over gigabit. Als dit bij jou significant langzamer is (bijvoorbeeld maar 1 MB/s) dan kan het zijn dat of niet al je apparatuur op gigabit kan of dat er (wellicht letterlijk) ergens een kink in de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
downloaden van wd my Cloud naar pc gaat met ongeveer 90mb/s.

video's zijn x264.

Heb de slaapstand nu uit gezet.

video's spelen vloeiend af op de pc.

geprobeerd via mediaspeler, om de minuut afspelen blijft het beeld ongeveer 10 sec stilstaan, snap er niks van. :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tafelpoowt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-11-2020
Even verduidelijken... spelen de video's vloeiend af als je ze streamt naar je PC of als ze al volledig op je PC staan?
En kan je video's van je PC naar je TV casten (vb met media player).
Is de TV ook met kabel aangesloten?

Als het streamen van WDCloud naar PC (over DLNA, niet samba) vlot gaat dan ligt het aan je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
streamen vanaf wd my cloud naar pc gaat vloeiend.

tv is met kabel aangesloten.

het ligt niet aan de tv.

ik stream beneden op de tv via de dlna van de tv zelf of via de wdtvlive mediaplayer. via allebei gaat het niet vloeiend.

de tv boven stream ik via mijn blu ray speler met dlna, dit gaat ook niet vloeiend.

heb de wdmycloud rechtstreeks aangesloten op mijn cisco router van ziggo.

verder heb ik nog 2 accespoints in huis. 1 boven en 1 extra beneden. kan me niet voorstellen dat het aan die accespoints liggen, want de wdmycloud is immers aangesloten met een netwerkkabel. heb ook al verschillende netwerkkabels geprobeerd maar het probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Al eens met de TV via draadloos ingelogd op je eerste modemrouter (die van de provider) geprobeerd? En via een netwerkkabel daar vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeft volgens mij niets met de tv te maken. boven is geen smart tv en daar doet ie het zelfde als de smart tv beneden, ik stream ook makkelijk en vloeiend netflix vanaf de tv en mediaspelers zonder problemen
Pagina: 1