Server met win7 ultimate zonder grafische output mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-01 17:20
Hallo medetweakers

Ik heb een server met Windows 7 ultimate waarvan de ventilator op de grafische kaart aan het overlijden is. Deze maakt nogal veel lawaai en daar erger ik me nogal aan. Aangezien ik altijd inlog met RDP vroeg ik me aangezien het moederbord geen onboard grafische kaart heeft af of het mogelijk is dat ik zonder problemen de grafische kaart kan verwijderen? Of moet ik voordat ik de grafische kaart verwijder nog afgezien van de remote desktop iets instellen/installeren?

groeten Jan willem

Alle reacties

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
Waarschijnlijk wil hij niet voorbij de POST, tenzij je ergens een optie in de BIOS hebt om dit te omzeilen, maar ik vermoed van niet.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:47

nelizmastr

Goed wies kapot

Een PC zonder onboard graphics zal niet opstarten zonder videokaart. Haal even een passief kaartje, dus zonder ventilator. Probleem opgelost.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-01 23:27
Wat voor CPU zit erin?

Als je echt géén grafische kaart erin hebt, dan gaat de PC dus ook géén beeld geven. Maar wellicht heb je op de CPU nog een eenvoudige grafische kaart?

Server moederborden zijn daarom altijd voorzien van een Matrox kaartje met 8MB geheugen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
nelizmastr schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:27:
Een PC zonder onboard graphics zal niet opstarten zonder videokaart. Haal even een passief kaartje, dus zonder ventilator. Probleem opgelost.
Dit is lang niet altijd het geval hoor, er zijn zat borden welke gewoon doorstarten zonder videokaart.
TS kan dat beter eerst even proberen, als zijn PC zonder kaart start scheelt het weer de aanschaf van een nieuwe videokaart.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Kaalus schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:29:
[...]

Dit is lang niet altijd het geval hoor, er zijn zat borden welke gewoon doorstarten zonder videokaart.
TS kan dat beter eerst even proberen, als zijn PC zonder kaart start scheelt het weer de aanschaf van een nieuwe videokaart.
^ Dit dus. Heel makkelijk te testen immers, PC heb je al, enige wat je hoeft te doen is GPU eruit en see what happens :P .
Server moederborden zijn daarom altijd voorzien van een Matrox kaartje met 8MB geheugen
Ati Rage >:)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Nee, bovendien lust Windows dat ook niet perse en zit er geen SSH of serial console bij.

• jwvdst
johnkeates schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 21:54:
Nee, bovendien lust Windows dat ook niet perse en zit er geen SSH of serial console bij.
maar wel rdp

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Voor de zekerheid ff passief gekoeld kaartje halen (v&a). Je zult net zien dat dan binnenkort toch eens fysiek aan die server bezig moet....

Seriously? Nope, not a bit...

• jwvdst
Xessive schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 06:58:
Voor de zekerheid ff passief gekoeld kaartje halen (v&a). Je zult net zien dat dan binnenkort toch eens fysiek aan die server bezig moet....
dan zet ik die half gare lawaai makende kaart er wel weer even in.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

jwvdst schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:08:
[...]

dan zet ik die half gare lawaai makende kaart er wel weer even in.
Of zelf een andere fan erop modden. Zou ik wel doen als een fan kapot/lawaai maakt en garantie van de kaart zelf al lang verlopen is (denk zelfs als de garanatie nog niet verlopen is dat ik dat ook zou doen, RMA's duren altijd zo lang).
Pagina: 1